Göteborg 11 och 13 augusti <3

Nu känner jag att det är dags att skriva ner lite om dom underbara dagarna nere i Göteborg. Så med Anna sjungades på Robots här ska jag försöka få ner något. ;)
Först och främst, bilderna i detta inlägget är tagna av mig, Mika, Bonnie & Micke och får ej användas utan lov från någon av oss fotografer!

Måndag 11 Augusti
Det hela började med att MorronZoo väckte mig en timme för tidigt. Sådär halvkul, jag borde nog ta och lära mig min klockradio snart... Upp och äta frukost, fixa på ett ansikte och sen vänta en timme innan avfärd till stationen. Mamma var snäll och skjutsade mig, tack! Efter ett halvtimmes byte i Hallsberg (världens absolut tråkigaste station!) bar det iväg till Skövde. Där mötte Bonnie upp mig och vi tog första bästa tåg till Göteborg. Där möttes vi upp av ett helt gäng underbara människor! Jag, Mika och Bonnie drog iväg och låste in min väska på Göteborgs station och de andra drog bort till deras vandrarhem. Så efter att ha sprungit runt på hela jävla stationen för att få växla mina femmor till en tia åkte vi iväg till Liseberg! Det var hur kul som helst även om vädret inte var det bästa. Hann med en massa åk och jag måste säga att jag är lite stolt över mig själv, åkte massa jag inte trodde att jag skulle tordas! Balder är fortfarande läskig men också förjävla rolig!

1) Tre nördar i flumeride! 2) Tre nördar på panda vision 3) vi gick självklart till hedersplatsen <3

På kvällen sen gick vi bort till scenen där det vankades allsång. Gänget hade hållit platser åt oss så det var bara att springa in och sätta sig på första parkett. Grymt skönt! Och vilket gäng vi var sen! Helt underbara människor! Innan allsången började hade dom lite frågesport och utsedde "Kvällens.." och Micke blev då "Kvällens charmigaste kille" vilket han sen var mäkta stolt över. Hela gänget blev också "Kvällens gladaste gäng!" och självklart var vi det!
Allsången var sjukt kul, en jäkla massa roliga låtar fick vi sjunga. Linda Bengtzing var ju en av gästerna och de övriga i gänget är ju stora Benganfans så vi hängde på dom och dansade i låtarna. Så nu har man både sjungit och dansat VS med Linda! Grymt kul! Den andra gästen var Jan Johansen och han förvånade. Trodde han skulle vara en riktigt torr typ men gud vad rolig människan var! Efteråt stannade vi kvar och fick lite autografer och kort innan det bar iväg mot tåget. 

 
Stora bilden: Kvällens gladaste gäng <3
1-3) Linda Bengtzing 4) Bonnie och Mika sjunger Värsta Schlagern... 5)... med Linda Bengtzing. 6) Jan Johansen 7) Lotta Engberg 9-10) Linda och jag.


Tisdag 12 Augusti
 Jag och Bonnie åkte in och hämtade Lina som kom med tåget från Sthlm, sen var det direkt hem till Bon igen. Vi satt på pizzerian halva dagen (fettovarning!?) kollade massa mello och fixade snyggaste skyltarna! Annas skylt blev hur snygg som helst! Dagen gick riktigt riktigt fort och vi la oss alldeles för sent för vårat eget bästa.

Onsdag 13 Augusti
Dagen vi alla väntat på så länge! Rix Fm Festival i Göteborg stog på programmet. Så efter att jag, Lina och Bonnie tillbringat två timmar på Skövde station efter att ha missat vårat tåg med 1 minut kom vi faktiskt på ett tåg och vips så var vi i Göteborg! Mika mötte upp oss där och jag och Lina följde med henne hem till hennes kusin för att lämna madrassen vi hade med oss och för att få platta våra hår medan Bonnie drog iväg på stan och handlade finfina rosa presenter till Anna. Sedan möttes vi på stationen igen och drog iväg till torget där festivalen skulle hålla till. Det härliga gänget hade återigen fixat platser åt oss, (TACK!) så det var bara att springa fram och sätta sig och vänta.

När vi suttit en stund får jag se Anna stå på scenen och får ju helt seriöst psykbryt eller något. Börjar skaka som en idiot och ha mig, hahah! Vi ställde oss iallafall upp och visade Anna skylten vi hade gjort, berättade också att vi inte fick ha den sitta uppe och Anna tyckte att vi kunde sätta den uppe på Saluhallen istället, hahah! Hon blev riktigtriktigt glad över skylten och tackade från scenen. Jag frågade om vi kunde få träffa henne efter deras rep och visst kunde vi få det. Sedan var det mera vänta. Jag och Emma gick och sprutade ner skylten med en massa glitterspray och sen var det typ signering med Sonja. Så då gick vi dit och fick våra skivor och skylten signerade. Vi fick även hennes nya singel gratis så den signerade hon också. Sonja gillade skylten skrapt och det togs kort till hennes hemsida (!!) och vi snicksnackade lite, nämnde typ Caroline också. Sen fick vi springa iväg för att göra oss iordning för träff med Anna. Jag och Bonnie hittade en toalett som vi hade det trevligt på. Lite mera smink, lite rosa hårfärg och lite glitterspray och så var vi klara. Vi köpte även en liten bukett blommor (rosa såklart!) och sen tillbaka till kravallet där vi fixade ihop alla presenterna. Det roliga var ju att Anna stog på scenen då så vi fick ju stå med ryggen mot henne och ha Carro och Micke som en vägg mellan oss och scenen typ. hahah!

1) jag och Lina på Skövde station 3-4) Anna när hon fick se skylten samt när hon och Stefan repade. 5) Våran snygga skylt till Anna 6) Vi med Sonjas skylt och Sonja. 7-9) jag och Sonja <3

Straxt därefter hade Anna repat klart och vi fick träffa henne en stund. Självklart skulle det börja ösregna då också. Lite mindre kul! Hon fick presenterna och blev riktigt glad. Vi pratade lite och hon berättade att dom bara skulle få köra 20 minuter och det tyckte ju vi var jättedumt! Vi bestämde också att vi skulle träffas efter konserten för att ta gruppbild och sånt och sen sa vi hejdå för stunden.

Mika, Anna, jag och Bonnie <3  Och det började regna asmkt typ tre sekunder efter att bilden togs.

Sedan blev det lite vänta lite i regnet innan Måns entrade scenen med två snygga annor och två lika snygga killar. Han repade lite och Anna & Anna dampade runt på scenen och var allmänt jätteroliga. När dom sen repat klart så gick jag, Bonnie och Lina iväg för att gå på toa och för att köpa mat till oss och Mika. Vem tror ni inte vi ser när vi kommer in på gatan där donken ligger om inte Måns Zelmerlöw!? Jag springer självklart fram och stoppar honom och Lina & Bon snackade lite med honom, jag tog ett kort på dom och så var det hejdå. Vi sprang in på donken och köpte några hamburgare. Sen in på toa och tillbaka till scenen.

1-2) Måns Zelmerlöw 3) Måns och Annorna 4) Två snyggingar. 5) Bonnie, Måns och Lina 6) Vi har aldrig påstått att vi är normala <3


När vi väl kom tillbaka så var det vänta i någon timme innan det började, så jävla roligt det var! Först ut var ju Ramsells såklart och tänk er när nästan hela raden längst fram står och ropar på Anna, så jävla mäktigt! Ramsells, eller ja.. Anna ägde sönder och var sådär allmänt jättebäst och jag typ dog flera gånger om där. Människan är så grym att man inte vet vart man ska ta vägen. Hon hade dessutom örhängena hon fick av oss.. :-)
Typ i samma stund som Ramsells slutade så började regna som fan och sen regnade det under Amy och Sonja. Sen slutade det när Rongedal kom. Sonja var förövrigt helt underbart fantastiskt bra! Snacka om allsång! Efter Rongedalarna (som hade sjukt kul åt oss där framme) kom Linda B, också hon sjuuuukt bra! Vi skrek och dansade som tusan i Hur svårt kan det va', hur kul som helst! Därefter var det Kurt Nielsen, han var kass! Sen E-type, grymt bra! Dom flyttade dessutom fram Stefan och Anna då och E-type sprang runt och var allmänt rolig. Vi fick sjunga i hans mick också. GRYMT KUL! Sedan BWO, inget speciellt sådär.. Sen hände det något! Det kom en Måns! Och han har riktigt bra körsångerskor ska ni veta! Allsång som tusan där och fota en massa! Sen var det Kate Ryan som hade fått för sig att vi typ var hennes största fans eller något.. helt konstig. Och sedan avslutades det med Ola. Då fick vi för oss att göra om Natalie så istället för att sjunga just Natalie så sjöng vi "Anna", hahah!

1) Rix Morronzoo 2-13) Anna in action <3 14) Amy Diamond 15-18) Sonja Aldén <3 19-21) Bröderna Rongedal 22-23) Linda Bengtzing 24) Kurt Nielsen 25) E-type 26-27) BWO 2831) Måns med kör 32-34) Kate Ryan 35) Ola


När det var slut sen så gick vi bort till stället där vi bestämt med Anna att vi skulle träffas, fick inte vänta länge alls. Hon var så himla söt att jag ryser när jag tänker på det! Vi pratade, fotade och var allmänt hysteriska. haha. Vi fick även träffa hennes pappa. Anna signerade också skylten och höll tal in i Mikas kamera, det var inte långt till tårarna då inte. Vi tog en gruppbild och sen skulle jag, Mika och Bonnie såklart vara jobbiga och ta enskilda. Sedan kramades vi bara hejdå och så gick vi till donken.

Gruppbild! Världens bästa gäng fan! (bilden är beskärd av olika andledningar och jag tar på mig hela ansvaret för det)


Sa hejdå till gänget då dom skulle på spårvagnen och jag, Mika, Lina och Bonnie drog till donken och käkade. Många skratt där alltså!  Sedan tog vi spårvagnen hem till Mikas kusin och hans sambo där vi somnade ganska omgående.

Vid fyra på torsdagsmorgonen ringde klockan sen och var bara att gå upp och åka iväg till tåget. Sov nog hela tågresan igenom! När vi kom hem till Bonnie kollade vi teve några timmar innan vi åkte iväg till Skövde igen. Lina åkte hem och jag och Bonnie drog upp på stan och öh.. kollade kläder. hahaha!  Sedan efter fyra timmar kom mitt tåg och så var det hejdå för den här gången.
Snacka om perfekt avslut på en alldeles underbar sommar!
Tack till ALLA som gjorde Göteborgsdagarna till dom bästa någonsin!


Kommentarer
Postat av: Mika

Jag börjar snart lipa. Det var så jävla underbart. Jag vet inte vad jag ska säga.



Tack som fan, jag älskar er allihopa.



Gladaste gänget i Göteborg 08 - kärlek. <3

2008-08-18 @ 19:34:50
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack själv! ;D

Är glad att få vara en del av Lisebergs GLADASTE Gäng! <3

2008-08-18 @ 21:59:43
URL: http://stalismallis.blogg.se/
Postat av: Emma

och hoppas att vi ses igen :D (Ja kanske innan mello) Så lägligt, just nu när jag skriver detta så kom Mello reklamen upp på tvn (var bara tvungen att lägga till det) :D

2008-08-18 @ 22:01:29
URL: http://stalismalis.blogg.se/
Postat av: Bonnie

Fyfan vad kul det var!

I löööve!

dessutom är det lite kul hur lika man kan skriva, Jag tror jag skulle kunna få till ett helt A4 om när vi träffad Måns medans du mer fick till fyra rader. HAHAHAHAHAH.

Anna is the shit. Rix is the shit.

Gänget is the shit! <3

2008-08-18 @ 22:24:33
URL: http://bonniezell.blogg.se/
Postat av: A-K

Tack!!! Jag hade grymt kul!:D:D Rix kommer jag aldrig glömma! Kärlek A-K

2008-08-18 @ 22:44:50
URL: http://annakarinlindstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0