Mitt 2008 i text

2008 börjar lida mot sitt slut och det är väl dags att sammanfatta detta fantastiska år. Jag gör som jag brukar och tar varje månad för sig så får vi se vad man kan dra för slutsats i slutet. Detta inlägg blir enbart text och sen blir det ett inlägg med enbart bilder. För året har bjudit på så sjukt mycket bilder att detta inlägg annars skulle bli flera mil långt.

Januari
Året börjades på bästa sätt hemma hos Bonnie där vi hade roligare än roligast. Vi var en sväng till Karlsborg och träffade Julia, Sara, Frida och Tilda. Kul var det minsann! Vi intog mellandagsrean och fyndade linnen på MQ som jag fortfarande inte använt. Melodifestivalspelet missbrukades något oerhört och Måns däckade bakom soffan (lååång historia!).

Vi våldgästade Göteborg och Rondo för att se Lena + Orup
. Kvällen var fantastisk och totalt sjuk på alla sätt och vis. Började vårterminen i nian också. En termin som sen skulle visa sig bli den bästa ever.

Februari
Jag fyllde 16 år och schlagerfebern slog till. Jag och Bon åkte återigen till Göteborg. Denna gång för att se Melodifestivalen. Vi såg alcazar på centralen och blev tokkära. Vi träffade på Caroline Jönsson på Nordstan och gick till Rondo och lämnade blommor till Lena och Orup. Hann även se filmen de visar i början. Vi intog Scandinavium där det hejades en massa på Velvet och skreks en del på fröken Jönsson. Vi insåg att Jessica Marberger var med i förbandet och blev totalt lyriska.

Melodifestivalen fortsatte till Västerås och så även vi. Där träffade vi Nenne och hade massor av kul. Såg ännu en gång alcazar, blev intervjuade av VLT  och såg på Mello hemma hos Nenne. Internskämten haglade och kvällen avslutades med att vi satt och pratade finlandsvenska. En fantastisk helg.

Jag var tokkär i Marie Picasso och såg henne i E-tuna tillsammans med Marie och Mikaela. Men jag insåg att Picasso inte var något för mig och lämnade det bakom mig. I skolan var det full rulle med massa inlämningar, prov och nationella..

Mars
I Mars hejades det vilt på Charlotte i Melodifestivalen och vi hade sjukligt mycket röstningskampanj
. Vann gjorde hon också. Jag åkte upp till Stockholm under finalhelgen och lekte med Mika, Bonnie, Thilda, Sofie och massa andra folk. Vi såg Alcazar på Globen Shopping och Lina fick för sig att berätta för den övriga den övriga publiken att jag och Bonnie var helt fantastiska eftersom vi varit i typ varenda schlagerstad och sett dom. 

Jag var även en sväng till Eskilstuna och såg på Charlotte, Velvet och Patrik Isaksson med Mikaela. Team Perrelli bildades i Mars. Charlotte fick en åsna av oss och vad vi inte visste då var att hela Team Perrelli grejen skulle bli något som skulle hänga kvar hela året.

April
I April var det mest bara plugg, plugg och lite mer plugg. Under en av mina no-lektionerna fick jag ett samtal från Linda där jag får veta att det minsann skulle bli Lena + Orup veckan därpå. Gratis dessutom. DVD-inspelning. Så det bar iväg till Göteborg. Showen var så sjukt kul även om det blev några omtagningar. Vi var ett fantastiskt gäng! Blixten bjöd på sjukt god mat och allt var på topp. Vi vann karaoken och Linda fick blackout typ. Fantastisco. Att man sen skulle till skolan dagen efter var mindre kul. Jag och Bonnie lämnade Göteborg fem på morgonen. Vi var sjuuukt trötta. Resten av april fortsatte med massa plugg.

Maj
I Maj fortsatte pluggandet. Jag och Linnea var  programledare för Småstjärnorna som alltid hålls i Medborgarhuset hemma för småbarnen. Det var ritkigt kul och en erfarenhet för framtiden.
 
Rix Fm Festival startade i Stockholm och jag var självklart på plats. Upptäckte att Anna (då kallad Annadenandra) var körtjej på grejen men blev måttligt imponerad av henne. Jag och Thilda, som jag var där med, hade riktigt trevligt och dagen efter var det Djungelboken på Stadsteatern och sedan rundvisning på Dramaten med skolan. Riktigt riktigt roligt var det.

Det blev ESC-tider och jag åkte till Bonnie. Vi länsade ÖB på Sverigesaker och hejade utan tvekan mest av alla i Tibro iallafall. Det gick halvbra för C i ESC men vi hade kul hemma hos Bon iallafall. Jag var även en sväng på Grönan med Elina, Louise och Anni. Sjukt kul!

Juni
I Juni hade vi bal i skolan, skolavslutning och sen var det slut på min grundskoletid. Helt sjukt tomt kändes det och shit vad vi grät på skolavslutningen. Jag var med Elina och såg Velvet i stan på Nationaldagen. Det var fantastiskt roligt.

Jag åkte till Västerås och gick på Rix Fm Festival tillsammans med Nenne, Carro och A-K. Träffade finaste Sonja där. Blev kär i Anna och fick tröja av henne. E-type kom till Flen men det var mindre bra. Min farmor lämnade oss och jag tycker fortfarande att det riktigt jobbigt. Saknar henne oerhört.

Bonnie kom upp till mig och vi drog vidare till Stockholm då Allsång på Skansen hade premiär. Christer Sjögren skulle dit och likaså våran favorit Caroline. Kicken passade på att ringa upp Nenne också innan Caroline kom. Den dagen går nog till historien som en av de bästa ever och vi träffade Caroline sjukt länge efteråt. Tog massa kort och hade det allmänt jättemysigt.

Vi åkte efter någon dag ner till Lidköping för att se bästa Alcazar på Rix Fm Festival
. Efter att ha åkt rälsbuss några timmar mitt i skogen så kom vi fram till ett regnigt Lidköping. Efter att ha gjort massa skyltar, ätit på en skum pizzeria, träffat Anna, och blivit arga på det tråkiga regnet började det. Alcazar var bäst och Andreas var sjukt förvånad över att vi kunde Inhibitions. Jenny vinkade och hade sig och allt var bäst. Efteråt fick syn på Lina som stod kvar på baksidan av scenen och vi ropade på henne varpå vi stod och ropade på varandra lite. Hon tyckte vi var snygga.

Juli
Juli började med att jag åkte upp till Stockholm och sprang runt i ösregn med Mika och Micke. Dagen efter gick jag och Mika upp alldeles för tidigt för vårat eget bästa och vi begav oss till Skansen. Maria Hakuaas Storeng och Allsång på Skansen stod på schemat. Vi blev ett ganska stort gäng som hade sjukt kul. Fick vara med i norsk tidning, prata lite mer Maria HS och även med våran favoritbloggare Tobbe Ek.

Sedan bar det iväg till Sälen men det var inte alls lika kul. Väl hemma därifrån begav jag mig direkt ner till Kalmar där Mika mötte upp mig och vi åkte iväg till Öland tillsammans med Mikas mamma. Charlotte och Victoriadagen var det som gällde. En helt fantastisk dag var det. Vi träffade Charlotte och pratade lite med henne. Dagen efter såg vi Sanna Nielsen i Hoglands Park.
 
När jag kom hem från Mika var det bara att packa om innan jag åkte iväg till Stockholm igen gick på Sommarkrysset tillsammans med Micke, Carro och Linah. Dea körade och det var därför vi var där. Den människan är på tok för söt. Vi träffade även Christer Björkman som satt i publiken.

Några dagar senare åkte jag och Bonnie till Örebro då det återigen var dags för Rix Fm Festival. Den dagen var sjukt varm. Vi träffade Anna och hade allmänt jätteroligt. Mupparna i Alcazar vinkade till oss från scenen. Vi träffade även Velvet efteråt.

Någon dag senare åkte vi återigen upp till Stockholm. Jag åkte till Helena medan Bon åkte till hennes mammas väninna. Det blev phanträff och vi kidnappade en båt och åkte runt i Stockholm. Sjukt kul! Bonnie fyllde 16 och det firade vi i Gamla Stan. Sedan blev det dags för Alcazar på Mälarpaviljongen. Helt jävla fantastiskt underbart. Konserten var bättre än bäst och vi stod och snackade med mupparna massor. Tog bilder och allt var bara helt underbart fantastiskt. Sen var fantastiska juli slut.

Augusti
I augusti begav vi oss till Göteborg där det var Liseberg och Rix Fm Festival som gällde. Liseberg var sjukt kul och jag fick sjukt många nya vänner. Glada Gänget forever. Vi såg Linda Bengtzing och Jan Johansen på Allsång med Lotta. Jag, Bon och Mika hade jätteroligt i nöjesparken under dagen. På onsdagen sen var gick vi på Rix Fm Festival där det var Anna som stod i fokus. Vi körde på det rosa temat. Anna fick en väldigt rosa present och en sjukt snygg rosa skylt som jag och Emma sprayade ner med glitterspray. Vi träffade både Anna och Sonja på dagen och konserten var sjukt bra och jag har sällan haft så kul. Vi träffade Anna även efter konserten och var sådär lagom hysteriska. 

Jag var också på Rix Fm Festival avslutet i Norrköping.
Även då för att ge Anna en blomma men också för att se finaste alcazar igen. Gick tillsammans med Elina och Louise och det var kul att ses igen. Alcazar var stördare än vanligt och fick för sig att favorisera sig så mycket att de som stod brevid mig frågade om jag kände dem. Dagen efter började jag gymnasiet. Det var en intressant upplevelse. Då tyckte jag det var hemskt. Nu tycker jag det är raka motsatsen. Sista helgen i augusti åkte jag till Bonnie då det var matfestivalen i Skövde och självklart var vi på plats.


September
Första helgen i September åkte jag upp till ett regnigt Stockholm där jag träffade Linah och Mika. Vi åkte ut till Högdalen där vi såg Charlotte. Hon pikade oss lite om Grönan som vi skulle till på kvällen. Vi träffade C på signeringen och lämnade ett gosedjur till Alessio som faktiskt var med. När vi sedan gått därifrån fick vi vända tillbaka eftersom jag glömt att lämna ett kort. Då träffade vi Charlotte i en kyrka efter att hon signerat klart. Finaste Charlotte började gråta när hon läst vårat kort och likaså vi. Vi drog sen vidare till Gröna Lund och hann precis till Charlottes rep. Vi fick senare reda på att att Gynning skulle komma till sändningen sen och jag började hyperventilera lite sådär. När Gynning väl kom sen så tvingade Mika, Linah och Micke som vi hade mött upp på vägen till Grönan iväg mig för att prata med Gynning. Jag har aldrig skakat så mycket tidigare. Gynning var alldeles fantastisk och det var nog ett av de största ögonblicken i hela mitt liv. Eftersom baluba hade reserverat alla platser så fick vi stå utanför vid kravallet men bästa kryssfolket fixade plats till oss allra längst fram! Charlotte var bättre än bäst och vi träffade henne ännu en gång efteråt. Hon var sjukligt söt och vi pratade lite med henne.

Dagen efter åkte vi till Slussen och träffade Jessica tillsammans med Carro och Micke. Vi stod därute i typ två timmar och bara pratade.Helt underbart. Vi hade även lite födelsedagspresenter vi köpt i juli till henne. Hon hade med sig yngste sonen Charlie som då bara var två månader gammal så vi skulle få se. Sedan bar det av till Kungsan där vi kollade in Sanna Nielsen och Brandur.

Jag fick post från Charlotte också.

Helgen efter kom Bonnie upp till mig och vi åkte till Eskilstuna och kollade in Alcazar. Det var helt sjukt underbart. Vi tog kort, pratade, lämnade boken, flamsade, sa hejdå, tramsade lite, pratade, kramades och sa hejdå igen. Ungefär. Helt fantastiskt var det iallafall.

Jag fick en ny mobil och det är verkligen värt att nämna becuse i looooove it.

Oktober
När det blev oktober fick vi äntligen åka till Karlstad för att kolla in turnépremiären av Lena + Orup
. Jag, Bon, Thilda, Sofie, Linda, Carro och Adele hade roligare än roligast. Vi dansade som tokar. Skrek och bara var totalt galna. Som vanligt. ;) Vi fick träffa Lena backstage en stund efter showen och det är ju alltid lika trevligt. Natten blev lång med mycket skratt på hotellrummet.

Jag var en sväng till Sälen också. Det var myspysigt.
Låtarna till Mello släpptes och jag och Bonnie dog totalt. Alcazar i Melodifestivalen var ren och skär lycka.
Annars var det bara plugg i Oktober.

November
Jag och Bonnie åkte upp till Micke och vi drog en vända till Haninge och invigningen av det nya SATS där.
Alcazar skulle sjunga och dom var bara typ fantastiskt jättebäst. Vi träffade mupparna och pratade, fotade och kramades massor. Vi berättade att vi skulle på Mello och lite sånt och dom var bara allmänt jättemuppiga.

Vi drog sen vidare hem till Bonnies pappa då Bonnies lillasyster Hannah hade födelsedagskalas. Det var fullt med folk och supertrevligt. Där var vi ungefär hela dagen och det sjöngs en massa karaoke. Vi drog sedan vidare till Stjärnor på Is studion och träffade efter en lång kall väntan Carolina Gynning.

Jag och Micke åkte till Norrköping och kollade på genrepet av Stjärnklart med Jessica. Grymt bra var det och Jessica är utan tvekan universums absolut finaste människa.

I slutet av November var jag en sväng till Eskilstuna och träffade Hanna Hedlund tillsammans med Mikaela. Så himla trevligt! :-)

December
Jag och pappa var upp till Stockholm på julmarknad och jag älskar verkligen skansens julmarknad!
Jag fick post från Caroline Jönsson och hon är ju också bara jättejättesöt.. Slutade min första termin i gymnasiet vilket jag tycker är helt fantastiskt.
Jag satte mig på ett tåg ner till Karlskrona och där är jag nu...


Slutsatser man kan dra av mitt år är att det blev massa nya människor att älska. Alcazar fångade mitt (och Bonnies) hjärta och att jag träffat Bonnie varje månad hela året (!!!!!!). 2008 har varit så sjukt fantastiskt att det nästan känns tråkigt att lämna det bakom sig. Jag är dock säker på att på andra sidan tolvslaget väntar massor med nya äventyr och minnen som kommer bli minst lika bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0