Summering av Sommaren 2008 - Del 2 Juli

Kommer ni ihåg att jag i slutet av September började summera sommaren 2008?  Jag hade totalt glömt bort det och hittade nu det inlägget när jag läste igenom bloggen. Dags att fortsätta med den summeringen nu känns det som. ;)
Eftersom det var fullt upp i hela Juli så känner jag att den får ett eget inlägg. :-) Här mina vänner, är del 2 av summeringen av min sommar 2008.

Heldag i Stockholm med två vänner 7 Juli.
Egentligen var det tänkt att vi skulle träffa världens finaste Jessica denna dagen. Det blev inte så vilket gjorde att jag, Micke och Mika hade en heldag i Stockholm tillsammans. Det blev att åka runt i regnet. Sightseeing kan man kalla det.
Micke lämnade mig och Mika efter ett tag men jag och Mika fortsatte springa omkring, vi hann även gå vilse även om vi ganska fort hittade tillbaka. Trots att vi egentligen inte gjorde något alls var det en sjukt kul dag.



Allsång på Skansen 8 Juli.
Kvart i fyra ringde Mikas mobil. Vi anlände till Skansen entrén runt 6 efter att ha gått från Centralen. Mika visste ju självklart en bättre väg än mig som sen visade sig inte alls vara bättre. ;) haha. Vi hann även passera Lasse Stefanz turnébuss som vi självklart posade vid. Nu ska jag ju försöka att inte skriva en uppsats utan att bara summera. Vi kom in till Skansen, Micke hade även anlänt när det öppnade och vi två sprang då medan Mika var packåsna. Funkade ganska bra. Vi fick bra platser iallafall. :-) Det var rep hela dagen och vi blev kära i Maria Haukaas Storeng.
Träffade även Tobbe Ek! Kan ha varit höjdpunkten. ;)
Det var iallafall en otroligt rolig dag.




Sälen 9-13 Juli.
Direkt när Allsången var slut satte jag mig på ett tåg till Eskilstuna där min far hämtade upp mig och vi åkte upp till Sälen. Behöver jag säga att jag sova hela bilresan då jag faktiskt gått upp kvart i fyra på morgonen? I Sälen gjorde vi inte så mycket. Åkte upp till Njupeskär en dag och tillbringade två dagar i Vansbro då det var Vansbro Simmet. Jag jobbade även där den 13.  När jag väl kom hem från Sälen var det bara att packa iordning för nästa resa..


Victoriadagen 14 Juli.
Jag åkte ner till Kalmar där Mika och hennes mamma hämtade upp mig. Vi åkte till Borgholm. Så himla mysigt det var där! Supertur med vädret hade vi också! Vi satte oss vid ett bord i hamnen och fikade lite. Hur mysigt som helst. Hörde lite när EMD repade då också. Sen efter att vi hade skymtat Linda Bengtzing och hennes pojkvän på något jippo och köpt blommor till Charlotte begav vi oss sakta bort mot Idrottsplatsen där det hela skulle vara. Jag och Mika tyckte det var väldigt varmt och satte oss i skuggan. Vi fick höra Charlotte repa och båda två blev helt lyriska. Efter mycket väntan fick vi komma in. Vi hade relativt bra platser. Charlotte var helt fantastisk och den enda som egentligen inte var speciellt bra var Leona Lewis. Efteråt hade vi turen att få en pratstund med Charlotte, hon fick även våran blombukett och hon började nästan gråta när hon läste kortet. Helt fantastisk söt är den människan. När vi lämnat vackra Öland efter en liten pratstund med Marie så blev det stop på Burger King i Kalmar innan vi åkte mot vackra Blekinge.


Blekinge 15-17 Juli.
Den 15 åkte jag och Mika in till Karlskrona där vi sprang runt och kikade lite. Jag köpte en bok om jag minns det rätt. Det blev sedan Donken picknick i Hoglands Park och musik av Sanna Nielsen. Helt underbart vad den människan är duktig. Den var en rolig dag. 
Den 16 tillbringade vi tillsammans, gjorde inte något speciellt. Vi cyklade ner till några vänner till Mika och hennes mamma och firade äldsta dottern som fyllde 18. Jag och Mika åkte på kvällen ner till deras lilla sjö. Det var sjukt mysigt att bara sitta där vid sjön och prata. Det gör jag gärna om nästa sommar, Mika! ;) 
Den 17 åkte jag hemåt igen. Mindre kul. Tågledningarna mellan Linköping och Norrköping var trasiga så tågresan som skulle tagit fyra timmar typ istället åtta timmar. Det var inte lika kul. 


Sommarkrysset 19 Juli. 
Tillbaka till Stockholm efter en dag hemma var det dags för sommarkrysset. När jag kom fram till Gröna Lund hade Micke och Carro redan tagit en bänk till oss. Vi satt faktiskt väldigt bra. Vi hade dagen innan kollat vädret och fått veta att det var regn som stod på programmet så självklart hade man jacka och hela skiten med sig. Sen blev det stekhett och skinande sol. Vid tolv började det repas och världens finaste Dea kommer upp på scenen. Massa vink och hej och hå. Jag fick även springa bort och möta upp Linah runt tolv. När det var färdigrepat för stunden kom Dea ner till oss och hälsade. Vi pratade lite snabbt och bestämde träff efteråt. Dagen fortlöpte utan att det hände speciellt mycket. Vi träffade Christer Björkman som satt i publiken och pratade lite med honom innan programmet började. Efter programmet pratade jag lite snabbt med Dilba. Sen tog vi kort med Gry innan vi gick bort och väntade på Dea. När hon kom ut bestämdes det att hon skulle slita telefonen från mig när Mika senare ringde. Det var sjukt kul. Vi pratade med Dea om lite allt möjligt innan hon gick iväg. En underbar dag! 




Rix Fm Festival i Örebro 23 Juli.
Nio anlände jag och Bonnie i Örebro
. Vi orienterade oss till det såkallade torget och där satte vi oss sedan. Vi passade på att bli lite kompisar med Ola-fansen. Det är något man bör bli liksom. ;) Efter att kravallet satts upp vid tolv och vi hade fått våra platser så var det bara att vänta ännu mer. Tilläggas bör att det var sjukt varmt denna dag. Riktigt riktigt varmt var det. Vi var en sväng till upplevelsebyn och roade oss. Vid tre anlände världens bästa AnnaDet blev rep och grejs och när de var klara sprang jag och Bon runt och träffade Anna en snabbis. Berättade lite om vad som väntade i Göteborg vilket gjorde Anna helt överlycklig. Det blev lite kramar och så innan vi gick tillbaka till kravallet. Vid sju drog det hela igång med en galen Anna i spetsen. Helt sjukt bra var det! Star Pilotz var först ut sen och mitt i deras uppträdande får jag se Alcazar stå vid sidan om scenen. Jag börjar skrika som en idiot och när Bonnie får se dem skriker hon lika mycket. Lina fick se oss och vinkade till oss. Lika söt som alltid. Deras gig var sjukt bra. Artisterna kom och gick och Velvet var även hon sjukt bra. När det var dags för Ola lämnade jag och Bonnie kravallet och gick bakåt. Vi träffade på Velvet som signerade mina singlar. Sedan åkte vi hemåt efter en fantastisk dag.. 

Klicka på bilden och du får se Anna in action.



Stockholm med Helena 24-25 Juli. 
Jag och Bon åkte upp till Stockholm den 24 där vi delade på oss. Jag åkte med Helena hem och tillbringade två dagar tillsammans med henne. Sjukt kul var det. 

Phanträff 26 Juli.
På en av sommarens absolut varmaste dagar stod det phanträff på schemat.
Så vi träffades åtta stycken phans på djurgården. Det blev mat och lekar innan tre av tjejerna var tvugna att åka vidare. Vi andra hamnade på en båt med två främmande människor. Helt sjukt. Vi åkte båt i flera timmar och det var verkligen helt fantastisk roligt. Vi gick efter en lång båtresa runt vackra Stockholm av på Långholmen där vi fortsatte vår phanträff till solnedgången. Helt fantastisk mysigt. Helt klart en dag jag kommer bära med mig länge. 


Stockholm med Bon & Helena 27-30 Juli.
Den 27 firade vi Bonnies födelsedag i Gamla Stan med pizza. Helena bestämde sig för att stanna en dag extra med oss och var med oss hela dagen. Myspys.
Den 28 åkte Hell hemåt. Jag och Bon tillrbingade dagen i Stockholm City. Kvällen tillbringade vi vid slussen, sittandes vid kajkanten. Vi sa inte så mycket. Det behövdes inte. Den kvällen kommer jag bära med mig länge.
Den 29 såg vi på Alcazar och den 30 var det hemresa från Stockholm som gällde.


Alcazar på Mälarpaviljongen 29 Juli.
Jag och Bon åkte till Mälarpaviljongen runt fem kanske. Var framme runt sex. Alcazar började dock inte sjunga fören åtta någon gång. Det blev framflyttat lite. Vi kom iallafall fram till att vi nog skulle ställa oss vid scenen för att få bra plats. Sagt och gjort. Vid åtta anlände de och både jag och Bonnie insåg ganska snart att de skulle behöva gå förbi oss för att komma fram till scenen. Först kom Andreas, snackade lite och gav oss en spontan kram. Både jag och Bon var väl i någon form av chocktillstånd när sen Tess kommer och nästan slänger sig över oss. Bamsekram fick vi båda två och Tess sa något om att det var mäktigt med första parkett. ;) Sedan kom Lina, efter att ha hälsat på i princip alla människor på hela mälarpaviljongen, och hon kramar och pratar lite med oss. Jag passade även på att viska i hennes öra att Bonnie fyllt år. Deras unplugged konsert var sen bland det finaste jag varit med om. Helt underbart. Lina passade även på att berätta för den övriga publiken att jag och Bon var helt fantastiska och gud vet allt. Puss på henne. <3 Efteråt fick vi en lång pratstund där vi tog kort och massa prat. Hur mysigt som helst.

Klicka på bilden och du får höra sommaren absolut bästa version av "I'm yours"





Juli månad var helt fantastisk. Jag räknade ut att jag var hemma i 11 dagar i Juli. Jag flängde runt som en jävla idiot men gud vad det var värt det. Höjdpunkterna här var utan tvekan Mälarpaviljongen och Phanträffen. Hela juli var dock kärlek på hög nivå!

Kommentarer
Postat av: Adele

Mys sommar verkligen!

2008-11-19 @ 15:24:45
URL: http://schlagerlicious.se
Postat av: Mika

Juli <3



fast hela somamren 2008 var... bäst. <3

2008-11-19 @ 18:37:07
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/
Postat av: PeterDeluxe

Vilken trevlig sommar du haft =)

hoppas somaren 2009 bli ännu bättre...



Pözz & kramiz....

2008-11-22 @ 00:22:33
URL: http://peterdeluxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0