En dag i Norrköping..

Så bar det av till Norrköping med skolan idag. Eller ja, det var bara min klass och MP1. Så först åkte vi till Norrköpings Tidningar och dom har något Mediecenter där vi var. Först fick en liten introduktion av våran guide och sedan fick vi se två filmer. Den första handlade om NT medan den andra var en ihopsnickrad liten budgetfilm som vi sedan fick ta ställning till via olika dilemman. Då delade våran guide ut mentometerknappar till alla och så fick vi svara ja eller nej på olika frågor. Därefter kom våra svar upp i två staplar på bioduken. Roligt sätt att ta ställning! Därefter fick vi gå ut till några datorer och dela in oss i lag. Därefter fick vi spela ett dataspel där man skulle göra ett löp till en lokaltidning. Det var verkligen sjukt kul! Sedan var vi klara där. Jag tyckter verkligen att dom lyckats skapa ett bra och roligt sätt att lära sig mer om tidningar.

1. ego på toaletten. 2. Bisses dricka hade läckt.. haha!

När vi varit på Mediecentret åkte vi vidare till Arbetets Museum där vi fick lunch. Kalla kycklingklubbor med en liten baguette och juice. Det var verkligen allt annat än gott så efter att jag och Bisse besökt toaletten gick vi bort till Donken där vi även träffade Anna, Cornelia, Christoffer och Eric. Vi åt och gick sen tillbaka till Arbetets Museum. Där fick vi se en utställning som hette "INDUSTRILAND - När Sverige blev modernt" , faktiskt riktigt intressant den också. Vi fick även där en riktigt bra guide! När vi var klara där hade vi lite tid över som vi fick göra vad vi ville med. Sen var det bussen hem.
Väl hemma gick jag och Bisse upp på stan där mamma hämtade mig och Bisse gick till bussen.

1. Cornelia och Anna på bussen. 2. Bisse på bussen. 3. Musik <3

Så mycket trevligare än en vanlig skoldag!

Kommentarer
Postat av: Bonnie

jag vill också åka på utflyyyykt!

och den där låten är massa bra!

2008-10-21 @ 06:12:44
URL: http://bonniezell.blogg.se/
Postat av: Mika

hooh, sånt där mediatjotabalejs är exakt sånt jag fick hjälpa till med på BLT när jag praoade där ;) Visst är det ganska intressant?! :D

2008-10-21 @ 10:14:52
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0