Summering av Sommaren 2008 - Del 1 Maj/Juni

Eftersom jag är tråkig och inte alls har något lust att blogga så drar jag igång en summering av sommaren 2008. För nu är den ju faktiskt slut. Den där sommaren som vi alla väntade på så länge och som försvann fortare än fortast.
Eftersom det gjordes så mycket i somras har jag valt att dela upp den i tre delar. Här är första delen.

Sommaren började för mig redan i Maj. Närmare bestämt 15 Maj.

Rix Fm Festival i Stockholm 15 Maj.
Envis som jag är åkte jag upp till Stockholm och gick på Rix Festivalen. Träffade Carro, Micke och deras gäng som då inte alls kände särskilt väl. Senare kom Mathilda och det var hon som var mitt sällskap under kvällen. Inget dåligt sällskap där alltså. ;) Träffade även på Tone under kvällen. Själva festivalen var nog den sämsta under hela sommaren. Kan ju bero på att det var den första iofs. Upptäckte Anna men tyckte inte alls att det var något speciellt med henne där. Hela kungsträdgården jublade när Jason Mraz entrade scenen men både jag och Thilda tröttnade ganska snabbt.
Trots att detta var långt ifrån det bästa på sommaren så var det iallafall en jävligt bra start!
 
(Klicka på bilden och du kommer till en video från Stockholm)



Velvet i Katrineholm 6 Juni.
Jag hade faktiskt glömt bort detta. Men gud vad kul det var. Jenny var jättebäst. Jag hade bra sällskap och vädret var bättre än bäst. När vi träffade Jenny efteråt så pratade vi en hel del och hon kände igen mig från när jag var och såg henne i Mars. Snackade en del om Caroline Jönsson och gud vet allt. En bra dag var det iallafall.


Rix Fm Festival i Västerås 13 Juni.
Jag tog tåget till världens bästa Nenne och vi gick på Rix Festivalen som kommit till Västerås. På vägen till festivalen stötte vi ihop med världens bästa Sonja och sedan så stod vi med A-K och Carro under själva festivalen. Det var sjukt bra stämmning och allt var tipptopp. Det var också här Anna upptäckte oss för första gången. Och hon var ju så söt att hon favoriserade och kastade tröjor till oss också. Puss på <3 Sonja var bättre än bäst och det var allmänt bra.


Allsång på Skansen 24 Juni.
Okej, nu ska jag försöka att inte skriva en uppsats. Denna dagen räknas utan tvekan som en av dom allra bästa någonsin. Jag och Bonnie tog tåget upp till världens bästa huvudstad tidigt tidigt på morgonen. Vi var framme vid skansen runt klockan halv sju och sedan var det bara att vänta. När sedan portarna öppnades så sprang vi in. Tog en bänk och fortsatte att vänta. Det var dock riktigt kul. Det repades och gud vet allt. Sen helt plötsligt. Från igenstans så stod hon där på scenen. Världens bästa Carikube. Vi blev helt jätteglada båda två och sprang fram tillsammans med skylten vi hade gjort. Ropar på Caroline som vinkar och ropar tillbaka "jag fattar!!!" och pekar på skylten. hahahaha, så söt! <3 Hon repade tillsammans med dom andra tjejerna som skulle dansa med Christer och sedan efter det så kom Thilda och Sofie och gjorde oss sällskap på Skansen. Myspys <3 Allting var allmänt bäst och när programmet sen var slut så kollade vi först när Christer sjöng extranummer och sen sprang vi bort till vipen där vi fick vänta. Ganska länge dessutom. Medans vi väntade så kom Kicken och pratade lite med Nenne i min mobil. Sen väntade vi lite mer. Men hon kom tillslut. Världens bästa Carikube. Hon var inte lite söt heller. Världens bamsekram fick vi. Det togs kort och gud vet allt. Vi pratade och sa faktiskt hejdå. Tills det att vi insåg att vi skulle åt samma håll. Då fortsatte vi prata. Sen togs det mer kort. Och Caroline passade på att prata med Mika i telefon också. Vi fick blomma av Caroline också. Så söt. Så bra. Så bäst. Att vi var i extas i flera veckor efter det är inget jag behöver tillägga. Det var underbart!





Rix Fm Festival i Lidköping 27 Juni.
Bara att komma till Lidköping var ju en upplevelse i sig. Men numera kan ju både jag och Bonnie kryssa av "Åka Rälsbuss" på "saker-att-göra-innan-jag-dör-listan".. Och det är ju bra. Två timmar i en rälsbuss som åkte igenom massa skog och sen var vi framme. Fascinerande. Vi bosatte oss på torget i Lidköping där vi tillverkade skyltar för glatta livet. Vid tre anlände Anna och då hade vi ju även en skylt till henne. Hon gillade den massor och kom faktiskt ner och pratade med oss efter deras soundcheck. Så jävla söt. Och efter det så hade hon nya fans liksom. Vi väntade sen på att det skulle börja. Och det gjorde det. Det började ju självklart regna också. Men vi överlevde. Anna var sjukt bra! Jenny också. Sen mitt i Jenny så får vi se några bekanta figurer som står och pekar på oss vid scenkanten. Jodå, det var världens bästa Alcazar. Från ingenstans utbröt små (eeh, stora!?) fjortisskrik. Jag har nog aldrig skrikit så mycket i hela mitt liv. Det var helt sjukt. Dom var så jäkla bra. Helt fantastiska. Andreas min när han såg att vi kunde Inhibitions är oslagbar. Så jäkla kul. Och efteråt. När vi stod och pratade (skrek?) med Lina som stod på trappen till scenen och vi på andra sidan staketet. Också det var sjukt kul. Lina är bäst. Lidköping var bäst.




Sommaren började alltså helt okej. Eller nej. Den började superbra. Juni var verkligen helt fantastiskt roligt. Toppgrejen i Juni var helt klart allsången när vi såg Caroline. Så himla mycket kärlek!

Kommentarer
Postat av: Bonnie

Så fruktansvärt underbart. Gud får man leva om det!? Snälla, galet kul har vi haft! Skansen, Caroline. UNDERBART!!!!

2008-10-01 @ 17:19:16
URL: http://bonniezell.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Du hade helt klart bästa kvällssällskapet på Rix ;) höhöhö!!



F.ö. så vill jag tillbaka till da Allsång. Det var SJUKT KUL!!! Speciellt efteråt ;)

2008-10-01 @ 19:21:43
URL: http://mathildanordlander.se/blogg
Postat av: Sofie

Yeah, allsången var grejt! Men du glömde ju skriva att jag och Mathilda fick autografer av Christer Sjögren, det var en stor stund det hahahaha! Jag ahr fortfarande kvar den, btw. Den sitter på väggen. HAHAHA!

2008-10-01 @ 19:32:06
URL: http://sofiesvarld.blogg.se/
Postat av: Bonnie

SOFIES KOMMENTAR.

HAHAHAHHAHAAHHAHAHAHAHAHAHHAHAA!!!!!

2008-10-02 @ 06:14:18
URL: http://bonniezell.blogg.se/
Postat av: PeterDeluxe

ååå fin bild på Alcazar frår man fråga snällt om du kan skicka den till mig ?? jag é ett STORT Alcazar fan..



kram.

2008-10-04 @ 20:00:25
URL: http://peterdeluxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0