Allt är inte så perfekt som det verkar..

Förklaring till blogginlägget under;

Jag bor ihop med min mamma, hennes sambo (som jag vägrar kalla för låtsaspappa) och deras dotter (min halssyster).

Min mamma träffade Arne som han då heter när jag var typ 4 år. Han var jättesnäll och jag gillade honom. Han behandlade mig som sin egen. Sen blev mamma gravid när jag var 6 år. Jag fick en lillasyster.
Helt plötsligt fanns det ingen tid för mig. Allt engagemang las på min lillasyster. Alla pengar. Allt. 

Efter det så har det gått i omgångar, ibland har han varit snäll och ibland finns jag inte.
Jag har väl inte alltid varit så snäll mot honom men gudarna ska veta att jag har försökt.
Dom senaste åren har det bara gått utför och jag klarar inte av människan. Han ignorerar mig. Svarar knappt på tilltal. Fortfarande är det så att han KAN vara snäll och trevlig. Men det händer inte ofta.
Som exempel kan jag ta när vi en dag skulle äta revbensspjäll. Arne dukade fram bestick. Åt alla utom mig. Trots att jag stod i köket. Trots att det var en tallrik framdukad till mig. Detta kan låta som en skitsak men för mig är det inte det. Det sårar.
När han blir arg på mig går det ut över min mamma. Han anser att jag bara slösar pengar. Att det är det enda jag gör i vår "familj". Slösar pengar. Inte på kläder. Utan när mamma ibland blir tvungen att hämta mig vid tågstationen eller sånt. För bensinen kostar ju. Lillasyster kan man dock skjutsa runt hur mycket som helst.

Jag har bott med den här människan (som jag fortfarande vägrar kalla för låtsaspappa) i 12 år.
 Jag vet inte om jag klarar 3 år till.
Nu vet ni iallafall hur det ligger till.
Eller nej, ni vet egentligen ingenting. Allt detta är ganska ytligt. Det som är jobbigt är inuti mig.
Men jag blir tvungen att kämpa igenom tre år.
Sen drar jag & Bon tll Stockholm.


Kommentarer
Postat av: Bonnie

3 år till sen kan man äntligen börja det jag man vill vara.



Keep on rockin honey.

2008-09-16 @ 21:52:18
URL: http://bonniezell.blogg.se/
Postat av: Mika

Du är stark, baby. <3



OM FYRA ÅR DRAR JAG, DÅ JÄVLAR! ;) <3

2008-09-16 @ 21:56:48
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/
Postat av: Emma

Det låter inte alls kul tjejen!



Man kan inte behandla någon så där jag blir så arg och ledsen när jag läser eller hör sådant!

Var stark tjejen och låt det inte gå för långt våga säga ifrån då!



Jag tycker det är jätte kul att du åker runt och roar dig, tänk om du skulle "slösa" pengar på annat som sprit och såna saker det ska han vara GLAD över Arne!



Så stå på dig och sluta inte att blogg den är så kul att läsa om dit liv som "halvkändis" ;) Hihi



Må gott!

Kramar i mängder!

2008-09-16 @ 22:05:19
URL: http://princessemma.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Jag kan säga så här - Det är exakt sådär i min pappas "nya" familj.



Jag och min pappas nuvarande sambo (mina syskons mamma) går inte ihop för fem öre. Till en början tyckte jag bra om henne. Jag kan inte helt säkert säga när vi gled ifrån varandra. Och jag kan inte heller säga vems fel det var. Däremot vet jag att jag vid den tidpunkten inte var äldre än max 10 år och så här i efterhand kan jag tycka att både min pappa och hans sambo borde ha försökt att i alla fall laga min och hennes relation. Nu är jag envis och har alltid varit. Det hade kanske inte gått att plåstra in allt och fortsätta i det rosenröda, men de kunde som sagt i alla fall ha försökt.



Jag klandrar ingen, däremot tycker jag att det är fruktansvärt tråkigt att jag och mina syskons mamma förmodligen aldrig kommer kunna umgås på ett normalt och avslappnat sätt. Kanske inte så mycket för min egens skull, utan för mina syskons och min pappas. Att de alltid blir någon del av familjen som fattas. Är hon med, väljer jag helst att avstå och tvärtom.



Livet är inte alltid så enkelt. Endel saker är mer komplicerade än vad de verkar.



KRAM till dig!

2008-09-16 @ 23:30:37
URL: http://mathildanordlander.se/blogg
Postat av: A-K

Jag förstår hur du känner, även fast min föräldrar inte är skilda. De låter kanske inte som så men de gör jag! Orkar/vill inte ta de här...

Alla har olika intressen och att du lägger mkt pengar på dina resor är ju för att de är ditt intresse/fritidsaktivitet. Utan de så skulle inte du vara du och t.-ex. inte vi ha träffats.

Hur mkt de än sårar så brukar jag bara låta bråken och sånt vara, för att "bråka" om allt som dom/han gör orkar iaf inte jag med!

Du kommer att orka för jag vet att du är stark! När de är så att du känner att du inte orkar så finns jag och många fler här för dej! De vill jag att du ska veta. Tvivla aldrig på de!

Kärlek och Mod //A-K

2008-09-17 @ 08:43:18
URL: http://annakarinlindstrom.blogg.se/
Postat av: Mikael

Jag förstår verkligen hur du känner det. Min syrras kompis har ungefär samma relation med sin morsas sambo och det har man fått höra ganska mycket utav. Men du kommer klara dig igenom dessa tre år som är kvar!



Har du klarat 12 år så klarar du 3 futtiga år till ;)



All kärlek <3

2008-09-17 @ 09:32:32
URL: http://mikaeljanzon.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej Sara.

Trist situation för dig... Du skaffar dig "erfarenhet" av att resa,träffa vänner. Du lägger ju inte "money" på typ alkohol ju. Har inte skrivit kommentarer förut men nångång ska ju va den första. Stå på dig du!! Jag har träffat dig o Bon mflera på Lenashower o så..

Du vet att du är välkommen hit o fika om du vill. Du bor ju inte så långt bort från mig har jag för mig. Ha det.......

2008-09-17 @ 18:17:35
Postat av: Sofie

Jag kan inte påstå att jag vet hur det känns, för det gör jag inte. Men jag stöttar dig och finns här om det är nåt! Du fixar det, det vet jag! stor kram! <3

2008-09-17 @ 20:57:55
URL: http://sofiesvarld.blogg.se/
Postat av: Linda

Usch vilken besvärlig situation. Du kan aldrig känna dig "hemma" gissar jag. Du är en självständig tjej och hade antagligen mått bäst om du flyttade ihop med en kompis eller så. Nu förstår jag att det inte är så enkelt..



Livet blir enklare när du är myndig och har möjlighet att arbeta. Man måste ju inte köpa lägenhet för att bo i Stockholm, man kan hyra också - har du dessutom en Bonnie att bo med blir kostnaden rimlig om ni båda har antingen studiebidrag eller extrajobb.



Håll ut och passa på att njut av de ebkla sakerna i livet. Kramkram!



PS. Säg till om du skulle vilja prata

2008-09-18 @ 13:35:26
URL: http://songbirdie.blogg.se/
Postat av: Elinaljungberg

gumman jag börja nästan gråta av det dära, för jag vet hur du har haft det och du ska veta att jag kommer alltidfinns här för dig. syrran

Du är Stark du kommer att klara det hära, det vet jag. Finns här det är bara ringa mig närsom helst om du vill snacka älskar dig gumman! <333

2008-09-18 @ 18:03:06
Postat av: Adele

Kämpa på Sara.

Om du någongång behöver prata så vet du att jag finns <3

2008-09-18 @ 18:30:50
URL: http://wannabefamous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0