27/7 - Firande av Bonnie, Galapremiär & Pride!

Söndagen spenderades hemma hos Sofie som numera har åkt iväg till Kina för att lära ut engelska till barn. Jag har dock inga bilder alls från Söndagen men ni kan läsa om den här & här.

Måndagen började med att jag och Sofie gick ner och fixade lite frukost på sängen till Bonnie som dagen till ära fyllde 17! Vi sjöng lite och så när det var gjort och jag hade visat filmen jag gjort till Bonnie så började vi göra iordning oss och jag & Sofie åt lite frukost också. Vid elva lämnade jag och Bonnie Värmdö då vi skulle möta Micke & Carro vid Slussen vid ett och Bonnie skulle köpa en vit tröja innan. Så när vi kommit till stan låste vi in våra väskor på centralen och sen drog vi iväg på stan. Kollade lite i affärer och letade efter en gratis toalett längs hela drottninggatan. Det gick inte helt bra. Runt kvart i ett insåg vi att vi behövde försöka ta oss till Slussen så vi gick till Hötorget och tog tunnelbanan därifrån. När vi kom till Slussen mötte vi M&C som väntade på oss och sedan började firandet av Bonnie. Vi tog djurgårdsfärjan till Gröna Lund och därifrån tog vi spårvagnen till Waldermarsudde. Sedan gick vi en bit ut till ”vår” udde. Tilläggas bör att det var riktigt varmt dagen till ära så vi höll på att dö av värmeslag allihopa när vi gick. Vid vår udde började vi sedan fika. En bullängd och POMMAC (<3) bjöds det på. Vi fikade, pratade, skrattade och hade det allmänt mysigt när Mickes mobil ringde. Det var Jessica som ville gratta Bonnie!


Efter ett tag fick vi för oss att vi ville dansa så Micke och Carro lärde mig och B koreografin till La Voix som vi dansade några gånger. Riktigt riktigt kul! Vi var där några timmar innan vi drog hem till Micke för att avnjuta den fantastiska gourmérätten Spagetti á la ketchup.

Vid sex drog vi tillbaka till stan för lite kändispotting vid då Sommaren med Göran hade galapremiär. Vi hade verkligen ingen som helst aning om vilka människor som skulle komma men vi hoppades på att Petra Mede skulle dyka upp. Så när vi stod där vid röda mattan vid Rigoletto så fick jag & B se att pressen stod med papper med bilder på inbjudna kändisar. Först fick vi se Sanna Nielsen (som sen aldrig kom) och Micke & Carro blev lyriska. Så vände tjejen vi tjuvkollade på blad och Bonnie skriker rakt ut, tar tag i mina armar och skriker rätt ut ”AAAAAALCAAAAAAAZAAAAAAAAR!!!!” Behöver jag säga att pressen kollade lite konstigt på oss? Strax efter fick jag se att Sonja Aldén var med på listan och Carro svävade på rosa moln. Vi bestämde oss för att ställa oss längre upp på gatan och försökte lugna ner varandra. Vi lyckades ganska bra faktiskt.


 Sonja var bland de första att komma och vi kramades och pratade lite snabbt. Sonja konstaterade att kön var väldigt lång. Haha! Bonnie fick se musikalartisten Peter Johansson i kön och vi gick fram så B kunde prata och ta kort. Sen när vi stod där och kollade in kön så hör jag Micke säga ”Jag tror jag ser Andreas..” och jag & Bon exakt samtidigt ”VAR!?” sen fick jag också se honom. Vi fick också se att Tess var med. Vi gick fram till dem och när de fick se oss utbrast båda två ”Tjaaa Bruuuuudaaar!” , de är helt fantastiska! Vi snackade med dem under hela tiden de stod i kön, tog kort och det var allmänt kul. Andy & Tess grattade Bonnie på födelsedagen och så. Så sa vi hejdå och ses imorgon innan de försvann in på bion. Vi pratade även med Peter Settman och sa att vi tyckte han skulle leda mello igen. Han är sjukt trevlig!





Sen fick vi se den vi verkligen hoppades skulle komma – PETRA! Hon var där tillsammans med Edward af Sillén och vi gick fram och så sa jag lite ursäktande ”Petra..” och hon svarade och så sa jag ”Jag vet inte om du känner igen oss men vi var i Gbg.. ” så avbröt hon mig mitt i meningen och utbrast ”DET VAR NI SOM VAKTADE MINA GREJOR!!” och så fick vi varsin bamsekram och Edward påminde Petra om att Micke & Carro varit i Leksand. Vi pratade lite snabbt och frågade om Petra skulle till Mälarpaviljongen dagen därpå vilket hon hade tänkt. Sedan kom jag på att jag hade lovat B att hon vi träffade Petra så skulle jag se till att hon sjöng för B så jag frågade Petra och hon och Edward stämde in i fin skönsång innan de var tvungna att gå in på bion. Men vi fick varsin kram och ett ”Vi ses imorgon!” innan de försvann. Helt lyriska ställde vi oss lite vid sidan om och försökte lugna ner oss. Så när vi stod där kom Måns & Marie och vi fick varsin kram av dem båda två helt spontant och så pratade vi lite snabbt innan de försvann in i kön. Så när vi stod där kom vi på att vi ville ha bilder på M&M så när de kommit ner lite bad vi dem posa lite. Jag och B ville dock helst bara därifrån för straxt innan de kommit ner hade Carro sagt ”Där är Lina!” och jag och B var beredda att SPRINGA (tack Micke för att du stoppade oss!) men vi skulle som sagt ta kort på Måns och Marie först. När vi gjort det och lämnat ett visitkort ("Åh, vad proffsigt!) så gick vi direkt till Lina.





När Lina fick se oss och vi närmade utbrast hon ”Tjabba Brudar!” och åmade sig lite på ett sätt som bara Lina kan innan det blev totalt kramkalas (jag & B måste verkligen jobba på det där med att inte attackera människan. Vi kommer att ha sönder henne!) och vi konstaterade typ tusen gånger att Lina var på tok för snygg för sitt eget och andras bästa. Vi tog lite kort, "Ja, ska vi ta kort nu då!?”, och pratade lite. Jag berättade att B fyllde år och Lina utbrast ”Igen? Du fyller ju år hela tiden!” men sen konstaterade hon att Bonnie fyllde år kring mälarpaviljongen förra året också. haha! Vi pratade vi lite till (ska jag vara ärlig så minns jag knappt om vad!) innan även Lina (& Nassim) gick in på bion. Efter att vi pratat med Lina så kollade vi bara på lite folk innan vi drog ut till invigningen av Pride i Kungsan. Kollade lite på vad som hände på scenen. Letade efter ett stycke Tobbe Ek (som vi sedan hittade och även attackerade!) och bara njöt av vad som hänt tidigare på dagen.





Vid halv tio bestämde jag och B att det var dags att dra sig så vi sa hejdå till C&M och så gick vi bort till Centralen där vi hämtade våra väskor innan vi åkte ut till Huddinge där vi skulle sova.. Vi hade lite problem att hitta i skogen men efter lite vägledning av Melissa i telefon så hittade vi. Vi åt varsin toast innan vi gick och la oss då vi var ganska så trötta efter en helt fantastisk dag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0