Lost

Alla är så himla glada. Man loggar in på facebook och ser att folk är glada för en det ena en det andra. Folk är lyckliga över snön. Folk längtar till julafton. Till nyår. Njuter över att ha jullov och julledigt. Jag känner mig så missanpassad. Jag känner mig lite fel. För jag är inte glad. Jag känner mig lite sorgsen. Lite vilsen. Jag tycker att snön är en axelryckning och att julen inte är något speciellt. Och det värsta av allt är väl kanske att jag inte ser fram emot nyår. Jag ser inte egentligen fram emot något alls. Nyår, som jag ska tillbringa med mina fina vänner och som jag är säker på kommer att bli något att minnas. Axelryckning.

Just nu känner jag bara att jag vill tillbringa resten av jullovet hemma. Utan att göra något. Bara ligga i sängen och stirra i taket. Tänka. Kanske spela lite The Sims då och då. Göra ingenting. Inte umgås med någon. Isolera mig från omvärlden.

Varför känner jag såhär? Varför ser jag inte fram emot nyår som jag borde göra? Varför är jag inte glad över allt som händer och som kommer att hända.

Nä, det är bara tomt.
Suck.


Kommentarer
Postat av: Linda

Det är märkligt. Men det är också okej. Man måste inte känna sig på topp jämt. Man kan inte det. Och de som är nollställda eller rent av deprimerade skriver det knappast som FB-status så jag förstår att du känner dig ensam. Njut av de små sakerna och lev i nuet. Efter regn blablablaaa.. Kram!

2009-12-20 @ 22:25:07
URL: http://sonnvik.wordpress.com
Postat av: B

Jag kände faktiskt också så häromnyss. Inte kul någon jävla stans. Man får ta några dagar o bara ligga och glo. Sen får man väl bestämma sig för att göra något. Göra små dagsplaner etc. Tillslut.

2009-12-21 @ 19:15:01
Postat av: Celicia

Det är natuuurligt. Oftast behöver man isolera sig själv och inte göra ett skit. Du borde verkligen göra det om du känner att du kommer må bra av det :)



Puss <3

2009-12-22 @ 02:27:12
URL: http://celiciahallin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0