Det där med drömmar och måsten..

Jag läste i Adeles blogg igår och såg att hon gjort en "Saker jag måste göra innan jag dör" - lista. Jag tänkte först att jag skulle göra en likadan men sen tänkte jag lite till och insåg att nääää, jag är 16 år och känner inte att jag vet så himla mycket saker jag måste göra innan jag dör. Förhoppningsvis har jag minst 70 år kvar att leva och på dessa 70 år förväntas man iallafall skaffa sig lite livserfarenhet. Ett liv (jag borde verkligen försöka skaffa mig ett sådant, någon som vet var man får tag på ett?) , ett bra jobb där man tjänar bra och trivs. Man ska bli framgångsrik. Man ska skaffa åtminstone 2 barn som man ska vara supermorsa åt samtidigt som man sköter sin karriär. Man ska vara en underbar fru och hela det paketet. Man ska helst bo i villa. Man ska gå i pension och resa och ha sig. Man ska vara lika mycket supermormor/farmor som man var supermorsa och skämma bort sina barnbarn. Och man ska trots allt detta hinna leva sitt eget liv.


Det finns så många "ska" i livet och detta kanske bara en är en bild av hur jag tycker att det såkallade idealet ser ut. Jag vet dock att det inte är sådär jag vill leva mitt liv.

På min "Saker att göra innan jag dör" - lista finns det en enda punkt. Har jag inte uppfyllt den punkten när jag dör kommer jag garanterat inte dö lycklig.


Den punkten är;

  • Uppfylla mina drömmar.


Mina drömmar hittills är att jag, när jag gått ut gymnasiet, ska flytta till Stockholm och så småningom bli programledare i någon av de fem ledande kanalerna. (Även om SVT2 inte känns så himla lockande) Jag vill någon gång under min karriär få leda ett underhållningsprogram under bästa sändningstid och få jobba i radio. Helst i en morgon eller eftermiddagsshow. Jag ser Gry Forsell som en förebild inom det jag vill jobba med. Jag ska någon gång under mitt liv åka till USA och bo där. Göra något. Vad som helst. Jag drömmer om USA. Jag vill ha en fin lägenhet någonstans i Stockholm. Jag vill inte bli känd. Inte för att bli känd iallafall. Isåfall vill jag bli känd för att det tillhör yrket jag jobbar med. Jag vill bli kär. Sen vet jag inte om jag vill ha barn. Grejen är den dock att jag vill ha barnbarn. Så... ja. haha.


Precis som det finns många "Ska" så finns det många "Vill" och egentligen så ser ju mina "Vill" nästan likadana ut som Adeles "Innan jag dör ska jag" - lista.

Så frågan är nu om inte jag precis gjorde en sådan lista iallafall?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0