Håriga funderingar

Jag ska snart klippa mig och jag har lite lätt beslutsångest faktiskt. Jag har ganska länge tänkt att jag ska klippa av mitt hår. Men samtidigt så har jag längre hår än vad jag någonsin har haft innan och trivs faktiskt ganska bra med det. Så första frågan är; Klippa av håret eller bara klippa bort det slitna (vilket iofs är typ allt!) och sen låta håret fortsätta att växa?

Ni kanske minns att jag klippte lugg i början på året? Jag har inte klippt mig sedan dess men tänkte iallafall klippa till en ordentlig snedlugg oavsett långt eller kort hår.

Sedan har jag ju sedan snart ett år tillbaka haft relativt rött hår. Nu har jag börjat fundera på om jag kanske skulle färga det rött på riktigt? Kanske inte röttröttrött. Men ändå, rött. Typ som Ashlee Simpson på bilderna under.
Kolla på bilderna. Tänk lite. Kom med förslag/tankar/åsikter/ideér. Jag behöver det!
Puss.


Långt eller något kortare?


Rött eller .. rött?


Kommentarer
Postat av: B

gör ngt drastiskt!

2009-11-23 @ 21:58:17
Postat av: Mika

Jag tycker att du ska testa att klippa av håret, ungefär sådär axellångt kanske. Jag tror att det skulle passa dig jättebra, och dessutom växer ju alltid håret ut igen :)

Ang. hårfärgen gillar jag verkligen ditt hår när du har haft färgen ett tag, alltså ungefär som Ashlee har på bilderna. Det ser narturligt ut på dig och passar din ganska bleka hy :)



....meeen, i slutändan är det alltid DU som ska vara nöjd!

2009-11-23 @ 22:11:19
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/
Postat av: Celicia

Röööött, riktigt röööött! Sedan LÅNGT hår!

Snelugg, skitsnyggt. Undra om du skulle passa i Charlotte-luggen? Jag har haft den själv liksom.

Snelugg, kör på't!

2009-11-23 @ 22:53:54
URL: http://celiciahallin.blogg.se/
Postat av: Linda

Spännande och modigt med förändring. Jag tycker att du fått så vackert svall att du ska nöja dig med att toppa allt slitet och sedan låta det svalla vidare. Ashlee-rött vore ascoolt, skulle pigga upp i vintermörkret. Och be frisören klippa till en riktigt moviestar-aktig snedlugg. Det var dagens tips från en annan (dock fake) rödtopp.

2009-11-23 @ 23:03:50
URL: http://sonnvik.wordpress.com
Postat av: B

Jag är med Linda där lite. Toppa det så det inte ser slitet ut. och gör det asrött! De vore najs.

2009-11-24 @ 14:21:35
Postat av: Annika

Jag tror att du skulle se jättefin ut i axellångt hår. Men som man har läst i alla andra kommentarer så hjälper nog ändå inte mina förslag xD Alla tycker olika och det tror jag med att du gör xD Om du klipper av det växer det ut. Om du sparar det kan du klippa av det senare. Sammanfattningsvis kan man säga att det går ett ut xD Men jag tycker i alla fall att axellångt är snyggt! Ditt hår verkar också växa snabbt så vad du är bestämmer dig för kan du alltid få det tillbaka som du har nu och börja om ;)

Jag hoppas att du kommer på något kul :)

Kram

2009-11-24 @ 15:55:53
URL: http://sannafreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0