De eviga femmorna

Alltid dessa femmor. Jag förstår inte. Jag skrev för ungefär ett år sedan ett inlägg om att femmorna oftast är de bästa låtarna. Det var så inte alls så många som kanske höll med mig men nu måste jag ta upp detta igen. Förra veckan var Linda Pritchard min favorit. Hon kom femma. Ikväll var Hanna Lindblad min favorit - femma. Det är ju ett ganska tydligt mönster. Med detta bakom mig blir jag ju minst sagt lite orolig för nästa lördag. Alcazars lördag. Om mina tidigare favoriter kommit femma så (om man ska följa "statistiken") borde Alcazar göra detsamma.

Nu är skillnaden mellan de två föregående tjejerna och Alcazar dock ganska stora. Det vet jag. Alcazar tillhör favoriterna i Göteborg. Både Linda & Hanna var lite underdogs. Ni är säkert flera där ute som nu vill säga till mig att "Haaaaallååå, det är ju ALCAZAR!!" och jo, visst. Men i den här tävlingen där Caroline af Ugglas kan komma tvåa, en operatant kan vinna hela alltet (tolka nu inte detta fel, jag tycker Malena är underbar!) och där Nordman kan slå ut självaste Carola ur tävlingen är det ganska tydligt att allt kan hända. Man kan inte längre ta någonting för givet. Dessutom tävlar dem mot Darin. Jag är ganska säker på att Darin kommer gå direkt till final utan att behöva tävla i någon andra röstningsomgång. Han är liksom klar. Förutom Darin så finns det flera andra tuffa konkurrenter..

Och med detta sagt så kan vi väl mest bara konstatera att jag kommer ha ont i magen i en vecka framöver. Usch, detta är inte hälsosamt!


Jag vill se tre såhär glada Alcazarer på Lördag!

Kommentarer
Postat av: Bonnie

Ont. I. Magen.

2010-02-13 @ 23:17:38
URL: http://bonnietyra.blogg.se/
Postat av: Madeleine

SVenska folket röstar helt galet ibland ! Börjar oxå bli orolig inför lördag nu, men de kan ju endå inte bli FEMMA ! Det är ju Alcazar ! :) <3

2010-02-16 @ 14:15:12
URL: http://www.wannabeloved.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0