Sandvikens startfält

Eftersom det var min tur att tycka till om bidragen på zoot så passar jag på att samma åsikter här.

Lyssna på bidragen här!


1. Eric Saade - Manboy
Det är lite womanizer (precis som alla andra skrivit) över det. Det är poppigt, en refräng som sätter sig direkt och en snygg kille som sjunger den. I like it! Till skillnad från Ola som var först ut i förra veckan känns det som den här låten håller lite högre klass. Självklart är det Kempe som ligger bakom. Att Saade sen införbringat en "dödsdusch" till Melodifestivalen borde han ju få credd för. Detta blir farligt!


2. Hippare Hoppare - Andra Generationen & Dogge

När låten börjar så tänker jag att detta är exakt samma låt som AG ställde upp med för två år sedan sen börjar Dogge sjunga och jag blir säker på att så är inte fallet. Detta är värre! Jag känner att jag börjar må lite lätt illa och vill helst gömma mig under sängen tills låten är över. Snälla, TA BORT!!


3. Innan alla ljusen brunnit ut - Anna Maria Espinosa
Anna Maria är för mig tjejen som sjunger soundtracket till ungdomsserien "Livet enligt Rosa" som gick på SVT för några år sedan. Detta är så olikt det soundtracket man kan komma. Jag känner att jag blir lite lätt chockad. Jag har fått för mig att Anna Maria är en ganska creddig artist men alltså, hallå!? Detta är ju en dålig 60 tals schlager. Boooooring!


4. Come and Get me now - Highlights & MiSt
Detta är alltså webbjokern.. Sist jag hörde den här låten lät den inte alls såhär. Det är nästan så att jag börjar fundera på om det är samma låt? Har dem bytt ut den andra i smyg? Det är poppig dansband som helt klart kan gå hem i stugorna. Jag tycker dock att det känns ganska intetsägande och stör mig mest på att det låter som att sångaren i highlights precis kommit in i målbrottet. Ska han sjunga så på riktigt?


5. Sucker for love - Pauline
Oj, vilken skön låt! Lite bossa över det fast på ett poppigt sätt. När jag har läst om låten har jag trott att den skulle vara lite mer åt Caroline Wennergren hållet (minns ni henne? Tävlade 2005 och tog sig på något märkligt sätt till final) men detta är mycket poppigare. Mycket skönare. I like it!


6. We can work it out - Andreas Johnson
Idag på idrotten lyssnade vi på Andreas första Mellolåt "Sing for me" och jag har aldrig riktigt gillat den låten. Men jämfört med detta så är det en helt fantastisk låt. Jag tycker detta är ganska tråkigt. Känns som att Andreas vill pröva på något nytt men inte riktigt sätter det till 100%. Antagligen kommer folk att gilla detta men tyvärr Andreas, jag tror inte att vi "can work it out".


7. Underbart - Kalle Moraeus & Orsa Spelmän
Detta är ju så fantastiskt svenskt att jag inte kan låta bli att le lite. Fioler och folkmusik när det är som bäst. Jag rycks med i låten lite utan att jag faktiskt tänker på det och upptäcker att jag börjar nynna på melodin. Jag vill nog inte skicka den här låten till Oslo men den kan få åka till Örebro.


8. Manipulated - Hanna Lindblad
Åh, det här är ju exakt sån musik som jag går igång på! Jag älskar ju popdängor som denna. Jag tror dock att beatet är lite för tungt för svenska folket och att Hannas chanser är mycket små. Jag hörde också när de spelade upp låtarna i radio att en av de som recenserade trodde att låten var så producerad för att Hanna inte kan sjunga vilket inte alls är sant. Därför tycker jag det är lite synd att låten är så pass producerad som den är även om vibratot som de satt på Hannas röst blir ganska snyggt lite då och då. Jag älskar dock låten!



Som vanligt är det väldigt svårtippat! Jag tror att Eric Saade kniper en finalplats. Annars är det ganska öppet. Highlights & MiSt, Pauline, Andreas Johnson och Kalle Moraeus och Orsa Spelmän är alla starka kort. Och sen ska man ju aldrig underskatta Andra Generationen..


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Ola är grymt mkt bättre än Eric Saade. Det enda han är känd för är som Molly Sandéns pojkvän -.-

2010-02-13 @ 16:58:49
URL: http://www.wannabeloved.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0