Fashion

Jag hittade en gammal tidning här hemma förut och fastnade för ett repotage som handlade om modeauktioner.  Då främst för en liten spalt där rubriken var "Vi ropade hem modefynd" och då var det fyra tjejer där som hade ropat in:

- En Hermès scarf för 2600 kronor.
- Ett Hermès skärp för 2900 kronor.
- Ett par örhängen från Chanel för 6000 kronor.
- En klänning i Spets (märke okänt) för 3500 kronor.

Min fråga är nu om man kan kalla detta för fynd? Kan ett par örhängen för 6000 vara ett fynd?! Okej, det var Chanel och jag förstår att detta är exklusiva saker men hallå?!

Detta var från en helt vanlig tjejtidning som säljs i alla affärer och som jag gissar läses av tjejer i alla samhällsklasser. Jag vet inte många tjejer i målgruppen som skulle ha råd med något av de ovanstående.

Vad är det dyraste klädesplagget/accesoaren ni äger? Jag blir verkligen nyfiken nu. Det ska ju helst vara något ni använder då och då.

Men med tanke på att det dyraste man hittar i min garderob nog är mina skidbyxor (som vi iofs fick lite rabatt på) som i originalpris kostade lite över 3000 så kanske jag inte borde förstå mig på detta?

Som ni nog förstår var det inte jag som betalade.


Tröjan på bilden betalade jag endast 25 kronor för! ;)

Kommentarer
Postat av: Bonnie

Min klänningsgarderobe är väl ett flertal tusenlappar klänningar jag i princip aldrig använder. Faschinerade. Märkesväskor och tjofräs, feeeeeeejk. Men skulle nog kunna spendera ett ex antal tusenlappar på en äkta prada eller miumiu nångång när jag blir rik. Annars är väl SKOR det dyraste vardagsplagget i guess...

2010-01-20 @ 22:20:41
URL: http://bonnietyra.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Alltså, ja... mitt dyraste plagg är nog mina bästa klackskor som kostade ca 700 kronor. Räknas det?

Annars har jag några tröjor och Cheap Monday-jeans som kostat 400 kr/st.

2010-01-20 @ 22:51:03
Postat av: Marie Granström

Skulle väl vara min skinnjacka för 1500:- (använder ofta) eller ett par stövlar för 1000:- (använt typ en gång). Skor överlag lägger jag mycket pengar på, men det är ju det bästa jag vet ;)



2010-01-21 @ 00:13:12
URL: http://mariiesblogg.blogg.se/
Postat av: Mika

Alltså... VA?! Sjukt.



Mitt dyraste plagg måste vara mina skinnconverse, de kostade 900 kronor. Jag tycker personligen att det är waaaaaaaaaay to mycket pengar för ett par skor. Men sen har jag använt de skorna i princip varje dag sen oktober också. Så de var helt klart värda pengarna (även om det inte var jag som betalade).

2010-01-21 @ 07:31:00
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/
Postat av: Jennie

Shiiiiet.

Räknar man bort mina tävlingskläder, så har jag inga dyra kläder alls. Det skulle väl vara typ... min jacka och mina jeans kostade 400-500 tror jag. ;)

2010-01-21 @ 07:35:22
URL: http://jennie95.blogg.se/
Postat av: Linda

En skinnkostym jag inte använder längre. Av det jag använder är det en märkesväska/bag (Fendi) som jag idag aldrig hade betalat nästan tio lax för (den var på halva priset så jag "tyckte jag fyndade"). Mitt intresse för märken har svalnat ju mer jag funnit min egen stil. Däremot är det inte en myt att "finare" märken oftast håller längre, men man vill ju förnya sig ändå ;)

2010-01-21 @ 20:48:10
URL: http://sonnvik.wordpress.com
Postat av: Anonym

Jag tror att det dyraste 'plagg' jag köpt är mitt fgendesignade armband som kostade strax under 2000 kr. Eller några skor i skinn som alltid brukar ligga på runt 1000-lappen. På rea.



I övrigt tycker jag att det är helt insane att saker med en viss, knappt märkbar, logotype kan kosta så mycket. I mina ögon är att fynda när man finner saker utan märken, till billiga priser men som ser exlusiva ut. Att klä sig snyggt med pengar i plånboken är ingen konst men att däremot göra det på studiebidraget är fasen inte helt lätt - men man kan. Å ja, DET är fynd för mig.

2010-01-22 @ 06:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0