Thoughts and B.

Hela dagen har liksom flytit förbi utan att man riktigt märkt det. Jag har under hela dagen varit i min egna bubbla. Funderat över 2009. Vad som gick rätt. Vad som gick lite mindre rätt. Vad jag hade kunnat göra bättre. Vad jag ska göra av 2010. Mycket tankar. Jag har inte gjort så mycket idag. Drivit omkring. Kollat på TV någon timme. Diskat. Drivit omkring lite till. Läst tidningen. Rensat byrålådor. Allt för att tidsfördriva. Allt för att inte sätta igång datorn. Vill inte ha kontakt med omvärlden. Vill vara själv. Tänka. Fundera. Se framåt. På internet ser alla fortfarande bakåt. Summerar. Lägger ut bilder från nyår. Det kommer säkerligen jag också att göra. Sen.

Jag vet själv hur fult jag skriver. Att det här med korta meningar och punkt inte alls är lika snygg och coolt som det känns när jag skriver det.

Jag tog kontakt med omvärlden nu ikväll. Eller, omvärlden tog kontakt med mig faktiskt. Ett långt och härligt telefonsamtal med Bonnie. Min fina B. I Mars är det fyra år sedan vi träffades första gången. Det känns lite sjukt. Ibland känns det som en mycket längre tid. Ibland mycket kortare. Fyra år. Ibland slås jag av hur vi har förändrats. Ibland har inte den andra hängt med. Men man kommer ikapp till slut. Det är tur det. Jag tror vi behöver varandra. Inte alltid. Men ibland. Vi är liksom bra att ha.

Flummigt inlägg utan direkt struktur. Ungefär som min vardag just nu.
Och angående mina tankar om 2010 - jag återkommer.


Kul bild. Somrig bild. Jag & B. Inget mer behöves för att göra ett bra inlägg.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Aw. Jag saknar er redan. <3

2010-01-04 @ 23:34:10
URL: http://jennie95.blogg.se/
Postat av: Bonnie

rätt bra o ha ;-) Ganska bra faktiskt. Vardagen är ostrukturerad och alldeles för messig. Jag vill flytta, jobba, leva. Och det är två år kvar. Sådana tankar fyller min vardag. Det är krävande.



Ganska bra o ha faktiskt.

2010-01-05 @ 12:57:58
URL: http://bonnietyra.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag tycker det var ett fint inlägg. Och jag gillar dina korta meningar. Som tankar som svischar genom din skalle som du skriver ner utan att analysera sönder. Och den där bilden jag lekt med hade jag glömt bort, den är ju fantastiskt härlig. Och den där båtturen var alldeles underbar - tänk om vi satt där nu. Solskenet, musiken som pumpade, vattnet som skvätte, de galna personerna ombord (speciellt Ivan & co). Vinter känns inte riktigt kul idag.

2010-01-05 @ 15:45:36
URL: http://sonnvik.wordpress.com
Postat av: Bonnie

Åh, tänk om vi satt där nu. Jag kan riktigt höra bruset omkring mig. Musiken, stockholm stad i rörelse som någonting att betrakta och bejaka där vi glider fram på de skvalpande vattnet. Snack. Kamerablixtar. Åh, sommar.

2010-01-05 @ 19:30:10
URL: http://bonnietyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0