på min högra handled..

Jag kommer på mig själv med att gång på gång sitta och stirra på min högra handled och le lite lätt. Jag har för tillfället fyra stycken armband på min handled. Fyra armband som alla betyder så mycket mer än vad de billiga plastarmbanden borde göra.



Där sitter pridearmbandet som betyder så mycket. Som ger så mycket. Minnen och reminders. Det påminner mig om att JAG e okej. Om att ALLA e okej. Det ger glädje, sommarvibbar och det påminner mig om att alla runt omkring borde få lite kärlek. It's all about the love. För många andra är det nog bara ett gummiarmband i fina färger köpta under prideveckan för 25 spänn. Men för mig symboliserar det så mycket mer! Något jag inte riktigt kan sätta ord på men som u gotta löööööööööv!

Brevid sitter mina rosa armband. Dem där rosa armbanden som jag skulle göra så mycket för. Visserligen kostade dessa två rosa armband endast fyra kronor men det kan ha varit de bäst spenderade fyra kronorna som gjorts. Dem representerar något så stort och otroligt fint. En vänskap som är så speciell och galen. En vänskap mellan ett gäng människor som alla är så sjukt olika men som delar ett gemensamt intresse och råkar vara helt galna allihopa. Att jag fått äran att få vara en del av detta är jag så tacksam över. När vi umgås kan jag ibland bara stanna upp för att ta in. Se mig omkring. Se på mina vänner som springer omkring, hoppar, skriker och tjoar och jag kan se glädjen i deras ögon. Glädjen när de får vara tillsammans. När vi får vara tillsammans. Det är alldeles för sällan. Men vi har glädjen på handleden. Vi sitter där. Kraften i de där två rosa armbanden är så otroligt stark. Man kollar på dem och vet att hela gänget tror på dig. Dem står bakom dig i alla lägen. Om du klantar det riktigt ordentligt. Dem kommer att krama dig. Plåstra om dig. Dem kommer skälla på dig och säga att du betedde dig som en idiot men sen kommer dem att krama dig igen. Torka dina tårar. Men också när du lyckas! När du gör något bra! Då kommer dem stå bakom dig. Tjoa och skrika! Krama dig och vara så otroligt stolta. Kanske gråta en glädjetår eller två. Dem kommer dela din glädje. Dem kommer fira den med dig. Dem kommer visa att dem tycker du är bäst i hela världen. Och det är just tryggheten i att veta att dem alltid står bakom dig i alla väder. Alltid. Det är den tryggheten som gör dem där rosa armbanden så viktiga. Armbanden representerar en vänskap och en trygghet som är få förunnat.

Högst upp på handleden sitter ett armband i plast. Det är vitt med guldbokstäver på. Finalfesten står det. Armbandet representerar en efterfest. Men inte bara det. Det representerar en hel Melodifestival. En melodifestival som inte alls blev som vi trodde eller hade tänkt. En melodifestival som var så otroligt oförutsägbar. En melodifestival som avslutades på ett fantastiskt sätt. Med en underbar final och en helt galen efterfest. Jag tror att den där efterfesten behövs för att avsluta allt. Den här festen gav också så extremt mycket. Tänk er en av sveriges största fester. Endast inbjudna. Du kommer in och folk HÄLSAR! Du är en i gänget! Folk tycker det är självklart att du ska vara där. Det är ett sånt erkännande. Efter så många år så får du ett erkännande. En befrielse kan det beskrivas som. Du känner dig så hemma.

Och det är nog lite det som armbanden har gemensamt. Dem representerar alla en plats, några människor eller ett evenemang där jag känner mig hemma.

Jag har mitt liv på min högra handled. Min trygghet och min glädje. Slå det om du kan.

Kommentarer
Postat av: Mika

Ju mer jag läser, desto mer känner jag hur tårarna börjar rinna. Åh, det är så sant! Så starkt! Jag har mitt liv på min högra handled jag med - mina två fina rosa armband! Jag har mitt efterfestarmband på skrivbordet som jag kommer att vakta med mitt liv i princip.



Jag hoppas att det räcker med att säga *att jag älskar er <3 *

2010-03-17 @ 20:46:17
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/
Postat av: Bonnie

Åh, jag börjar ju typ grina. Underbart. Fantastiskt. Jag lever mina drömmar.

2010-03-17 @ 20:54:08
URL: http://bonnietyra.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag vet inte vad ska säga. Tårarna rinner på mina kinder och jag är bara så himla lycklig över att jag har er.

Jag älskar er <3

2010-03-17 @ 21:30:20
URL: http://jennie95.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0