fuck, they are back.

Idag kom dom tillbaka. Tankarna jag undvikit i lite mer än ett år. Jag hatar dom. Dom där tankarna som förstör mitt liv. Jag tänker inte låta dom förstöra mig. Inte igen. Jag är starkare nu. Eller är jag det? Just nu känns det inte som det. Just nu känns allt bara meningslöst och åt helvete. Jag tror att man hade för höga förhoppningar om gymnasiet. Man hoppades att nu skulle allting ändras. Så fan heller. Det är samma mönster som det varit dag in och dag ut i snart tio år. Ska jag orka tre år till? Klarar jag det? Kommer jag klara av att förhindra dom här tankarna från att bryta ner mig ännu en gång? Så många frågor. Finns det några svar?

Jag vill inte hamna där på botten igen. Jag kan inte säga att jag inte klarar av det. Jag klarade det ju förra gången. Men jag orkar inte. Har inte tid. Är det så att tankarna alltid funnits där men att jag inte sett dom i all lycka?

hjälp mig att förhindra tankarna från att ta ifrån mig det viktigaste som finns. Mitt liv.


Kommentarer
Postat av: Bonnie

Jag känner exakt samma sak. Och mitt moderskap har också börjat reagera.. Hon tycker jag ska byta utbildning om det fortsätter såhär. Men grejen är att vi kan inte flytta nånstans. Så jag vet inte vad jag ska göra... Jag vill gå i sthlm med dej!!!!

2008-10-08 @ 18:54:24
URL: http://bonniezell.blogg.se/
Postat av: Mika

Jag älskar dig, det vet du. Jag är glad att jag lyckats hålla modet uppe än så länge.. Men det kommer en vårtermin som kommer bli utav helvete känner jag.



Vi får kämpa tillsammans, för framtiden. Ni flyttar först, och så kommer jag sen. Eller hur? <3



Snart är det nyår!

2008-10-08 @ 20:56:35
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/
Postat av: Mikael

Du kommer fixa det, det vet jag! För du är Sara! Det är bara tre år! Sen får du flytta hit till Stockholm :P



Kämpa och du klarar det! Snart är det höstlov också :D Sen inte lång tid till Jullovet, tänk positivt.



Jag finns här om du vill nåt! <3

2008-10-08 @ 21:39:40
URL: http://mikaeljanzon.blogg.se/
Postat av: Bonnie

yesyesyes.

varje dag som går så är det ytterliggare LITE närmare den dagen vi flyttar!

2008-10-08 @ 22:34:08
URL: http://bonniezell.blogg.se/
Postat av: Marie

Och oj vad jag känner igen mig. Jag trodde allting skulle bli så himla mycket roligare på gymnasiet. Men inte fan tänkte man på att det är samma rutiner. Gå upp tidigt, gå i skolan halva dagen, plugga resten av halvan. Mer ledighet åt folket!

2008-10-09 @ 00:18:14
URL: http://mariiesblogg.blogg.se/
Postat av: Marie

Och oj vad jag känner igen mig. Jag trodde allting skulle bli så himla mycket roligare på gymnasiet. Men inte fan tänkte man på att det är samma rutiner. Gå upp tidigt, gå i skolan halva dagen, plugga resten av halvan. Mer ledighet åt folket!

2008-10-09 @ 00:18:30
URL: http://mariiesblogg.blogg.se/
Postat av: Malin

Nej det är inte alltid så lätt, men jag tror på dig! Du är en stark tjej! fixar detta:)



Dom där tre åren kommer bara försvinna, det kommer gå fortare än du tror, vips står du där med studentmössa och är friii! ;)

2008-10-09 @ 18:42:06
Postat av: Sofie

Som Malin säger: Det går fort! Försök njuta av det som är roligt med skolan och fokusera på det, så brukar resten ge med sig till slut. Det känns alltid som jobbigast i början men ge det lite tid så blir det förhoppningsvid bättre snart. Finns här om det är något!;) Stor Kram!

2008-10-09 @ 22:26:27
URL: http://sofiesvarld.blogg.se/
Postat av: Linda

Men när natten vaknar tänds ett sista hopp igen och den eld DU saknat, den flammar upp... ...Du kommer utvecklas och växa så mycket de här åren. Roliga utmaningar kommer komma från oväntade håll, saker kommer gå upp (och visst - säkert ner också).



Njut av det roliga, lipa åt det dåliga, se framåt - sätt delmål (som en konsert eller att träffa en god vän!) och snart är du i mål. Stolt och stark! <3

2008-10-09 @ 22:43:06
URL: http://songbirde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0