Höjdpunkter från 2009 (Långt inlägg)

Att sammanfatta 2009 i bara ett blogginlägg är egentligen ganska hopplöst då det var ett speciellt år. Emotionellt och upplevelserikt. Varför inte börja med att just SAMMANFATTA det här året och inte minst höjdpunkterna. Låt oss se tillbaka:

Januari:
Januari påbörjades i ett litet litet hus i en skog mitt i de blekingska skogarna tillsammans med fina vänner, en katt och.. eh.. Måns Zelmerlöw klipp på youtube. Samt en Melodifestivalen 2007 DVD. Det var mysigt och ett alldeles utomordentligt sätt att påbörja ett nytt år på. En annan sak som påbörjades var min sista termin under mitt första år på gymnasiet.  Minst sagt spännande..



Februari:
Denna fantastiska månad började med ett besök på Krauta i Eskilstuna där självaste Charlotte Perrelli underhöll.  Både hon och Kimpa var så mysiga och det blev en trevlig liten pratstund.
Sedan började evenemanget som vi alla (eller ja, i alla fall jag och mina kära vänner) väntat på! MELODIFESTIVALEN! Och vilken start sen! Jag och Bon befann oss i Göteborg tre dagar i sträck för att hårdbevaka och supporta våra kära Alcazarer. Det blev kramkalas och oändligt många nervösa timmar. Sen kom den där Lördagen när det var PÅ RIKTIGT. Den där Lördagen som också råkade vara min sjuttonårsdag. Jag vet inte om jag någonsin kommer att kunna spendera en födelsedag på bättre sätt än i år. Alcazar. Scandinavium. En bästa vän. Och så gick dem till final också. Extrema lyckorus. Tårar. Ja, det var lite overkligt. Jag tänker tillbaka och vet att jag varit med om detta men med viss skepsis. Det låter lite osannolikt faktiskt.
Resten av Februari flög liksom förbi som på ett rosa moln. Det var melodifestival. Det var fix och trix med ”the big birthday project” och inte minst med röstningkampanj Alcazars final performence.


Mars:
Första helgen i Mars tog jag mitt pick och pack och begav mig till Norrköping och min gamla (ja, alltså.. hon är inte gammal, vi har bara varit vänner väldigt länge) vän Elina och lekte med henne. Ja, Melodifestivalen råkade som av en händelse vara i stan just den helgen också. Tänka sig. Efter en rafflande Andra Chans så cyklade jag och Elina fortare än blixten ner till Grand där vi träffade på fina fina Dea! Ja, och Tobbe också som höll på att riva halva dekorationen för att få ge mig en kram.
Helgen därpå var det äntligen dags för FINAL! Redan på Torsdagen anlände jag och B till vårat kära Stockholm men det blev en lugn första kväll tillsammans med en massa tacos och Thilda & Sofie. Oj, oj, oj vad vi skrattade den kvällen! Ja, en liten tår rann nerför våra kinder också när det damp ner ett MMS från självaste Alcazar! Fina dem! Fredagen påbörjades redan klockan sex om jag minns rätt och halv åtta befann vi oss utanför Rix Fm’s studio. Träffade på 2/3 Alcazar och så höll det på hela dagen till sen kväll. Vi flängde och fixade och trixade. Kvällen avslutades med att avsluta ”the big birthday project”. Så kom också dagen vi väntat på! Stress och press för att hinna till Globen före Dea som skulle födelsedagsöverraskas och visst lyckades vi. Men det var nära där ett tag. En date med fina Caroline Jönsson hanns också med och sedan var det dags för final! En himla massa fina vänner och GLOBEN! Kvällen avslutades riktigt aldrig då efterfesten som vi lyckades smita in på aldrig riktigt ville sluta.. Dagen efter var också verkligen ”dagen efter” . Två alcazarsigneringar, middag på tacobar tillsammans med gänget och Anorah och sen flippade vi ur totalt på Centralen.
Alldeles Alldeles underbart!
Men tro inte att det var slut där! Nä, redan helgen därpå kom Bon till mig och vi begav oss till Eskilstuna för ännu en Alcazarsignering.


April:
I princip hela April var ett eko efter Mars. Det var nu man skulle jobba ikapp allt man missat och jag tror jag lyckades ganska bra. Så pass bra att jag kunde avsluta April med att ta mig en tur ner till Skövde där jag, Bon och Jennie var på.. ja, ni gissade rätt! Alcazarsignering! Vi vinkade av Alcazarer på stationen (HAH!) och gick på animerad bio.


Maj:
I Maj begav jag mig återigen till den där metropolen dem kallar Skövde. Eller ja, inte ens dit. Till Tibro faktiskt. Och Bon. ESC stod på programmet. Vi var nervösa. Vi hejade på Malena och tjejerna. Vi skickade lyckosms till Dea & Jess. Vi.. eh.. hejade på Grekland och skrev till Annabellan på facebook att dem ägde. Typ. Norge vann. Det tyckte vi inte om. Men det är ju trevligt att det är nära. Vi lyckades även att designa en helt otrolig skylt till sommarens planer. En skylt som sedan användes 1½ gång.
Sista helgen i Maj begav jag, Mika, Bon och Adele oss ner till Bräkne-Hoby då det var dags för Deas avslutningskonsert. En konsert vi höll på att missa pga sena tåg. Efter Mikas mamma hämtat upp oss i Alvesta och kört till Bräkne-Hoby i 180 (okej, lite överdrivet men fort gick det!) så kom vi in i kyrkan mitt i konserten. Dea höll ett litet tal om/till oss och hela kyrkan applåderade när vi gick längs altargången satte oss bredvid Adele och Malin i kyrkan. Sedan fick vi en fin låt tillägnad oss. Det var en härlig dag och fin försommarkväll som tillbringades tillsammans med väldigt fina vänner.

Juni:
När Juni började var jag faktiskt kvar i Blekinge. Jag våldgästade Mikas skola vilket verkade uppskattas faktiskt. Det blev kramkalas och en lång tågresa hemåt. Det var Rix Fm festival i Eskilstuna och jag och Elina åkte dit. Alcazar uppträdde och jag kramades lite med Annabellan.
Jag avslutade mitt första år på gymnasiet på kanske den regnigaste dagen i Juni och hade grillmys med fina klasskompisar. Jag flyttade till pappa och målade garage och bodar. Carro och Micke kom och våldgästade första dagen på sommarlovet och Markoolio underhöll. Med sig hade han fina Jessica Marberger vilket VI uppskattade. Mycket prat och mys blev det. Redan dagen därpå begav vi oss till Stockholm där det regnade helt otroligt mycket. Riktigt regnrusk. Men Charlotte skulle uppträda och det kunde vi ju bara inte missa. Charlotte chockade oss genom att ha Jönsson med sig på kör och med henne pratade vi en hel del.
Jag målade och målade och varvade detta med besök i Stockholm. Jag, Micke och Carro plankade in på ett företagsgig för att se Jessica och åkte till Enköping för att se Jessica med Marko. Den kvällen minns jag avslutades med vattenkrig på Enköping Station. Då hade värmeböljan påbörjats minsann. Juste, mellan där var ju jag och Micke och såg Alcazar i Stockholm. Det var kuuul! Hmm, vi var på sommarkrysset och Gynning chockade mig totalt genom att känna igen mig!


Juli:
Juli är ungefär lika svår att sammanfatta som att lösa Rubiks kub. Men det är ju för det inte omöjligt! ;) I Juli bosatte jag mig i Tibro hos Bonnelibonbon. Vi var på Alcazar i Borås, tyckte synd om oss själva, tröståt godis, kollade en himla massa filmer, åt alldeles för mycket glass, latade oss, hade grillmys med Annika och Jennie, underhöll två småbarn (typ 11 år), var på Harry Potter i Göteborg, var och såg Jessica i Skara med Annika och Carro (och gick från Skara till Axvall ”Centrum”) och.. ja, det var väl det ungefär. När det var dags för mig att åka hem hade vi tröttnat på varandra till den grad att vi utan tvekan skulle kunna spy på varandra.
Jag tillbringade några dagar hemma med att bland annat besöka Kolmården med familjen vilket var totalmys! Sedan påbörjades det stora äventyret! Det var dags att bosätta sig i Stockholm i två veckor! Redan samma dag som jag och B anlände var det Sommarkryss som stod på schemat. Där hade vi dessutom lyckats få reserverade platser. Gynning kände återigen igen mig och jag fick bamsekram. Jag blir alltid lika chockad. Dagarna fortlöpte med middag, Bon’s 17 årsdag som spenderades på Djurgården samt på Galapremiären av ”Sommaren med Göran” där vi träffade våra fina Alcazarer. Även invigningen av Pride hanns med den dagen. Sedan var det dags att flytta in på Stureplan! Vi drog med oss några vänner och gick på Alcazar på Mälarpaviljongen och tog morgonen därpå med oss lite livsnödvändigheter och tog tåget till Gävle för att ännu en gång se Alcazar. Väl tillbaka i Stockholm dagen därpå var det Schlager i Pride som stod på schemat! En helt underbar dag!
Sista dagen i Juli åt vi fin tacomiddag och njöt av Jessicas sommarprat innan vi allihopa begav oss till Bondgårdsträff med fina Anna!

Augusti:
.. ja, den där bondgårdsträffen slutade vid tio och då begav vi oss till vår nya favoritplats – Vasaparken! Lekte och hade det allmänt skoj innan det var dags för ett nytt äventyr. Iväg till Nalen och vänta till sent på natten för att få hälsa på Malena Ernman! Galet Galet! Vi fortsatte dagen därpå med Prideparad och Sommarkryss och Gynning, ja hon fortsatte att chocka mig. Sen tog vi allihopa med oss vattenflaskor och ponchos och åkte till Eskilstuna för att se Jessica och Markoolio. Där svimmade vi och hade oss men det var kul ändå! Sedan började folk droppa av och tillslut var det bara jag, Emma och Bon kvar. Bon blev sjuk och vi fördrev tiden med film, film och lite mer film. Jag, Emma, Micke och Carro var iväg till Grönan och såg Lena och Orup också. En kväll som kanske inte slutade på det allra bästa sättet. Sedan bar det iväg hem för att sedan snabbt åka iväg igen. Till Göteborg där vi tillbringade några fina dagar tillsammans innan vi alla åkte hem för att börja skolan igen. Jag själv påbörjade mitt andra år på gymnasiet. Augusti avslutades sen på det allra bästa sättet – Alcazar på Gröna Lund.


September:
Efter att ha åkt runt så mycket den sommaren var jag ganska trött både fysiskt och psykiskt och den mesta tiden las på skolan. I slutet av månaden tog jag mig dock återigen upp till Stockholm och jag  och Micke var på sista inspelningen av ”Dagens Man” som Gynning var programledare för. Fina, fina Gynning! Vi träffade Emma dagen därpå innan jag begav mig hemåt och avslutade September månad i skolan.


Oktober:
Så kom Oktober. Månaden när det var dags för ”90 års kalaset” vi pratat om så länge! Dock blev det lite mer äventyr än så. Helgen innan åkte jag återigen upp till Stockholm och gick, tillsammans med Emma, Micke och Carro, på Världens Barn Gala där Prellan var med. Dagen därpå var det tältning utanför globen som gällde. Vi frös och sov väl kanske inte så himla mycket men nu när jag tänker tillbaka på det så var det otroligtotroligtotroligt roligt! Helgen därpå var det dags för 90 års kalas i Berwaldhallen. Perrelli, Malena och vår egen Mika skulle firas. Det blev födelsedagssång och sen bjöds vi på en helt fantastisk show där Charlotte kuppade lite för vår skull. Söndagen spenderades med att jag och Mika helt random mötte Jönsson på Centralen innan vi och gänget var på bio och resten av dan sprang runt i Stockholm och skrek. Haha! Jag och Mika åkte hem men var tillbaka redan dagen därpå för att se Caroline uppträda på Golden Hits. Hon uppträdde och vi blev senare utslängda. Tyvärr.
Mika var sen här på höstlovet och när hon åkt hem åkte jag till Sälen med far min.

November:
November kan ha varit den mest meningslösa månaden på det här året för inte hände det mycket direkt. Jag tror dock att det kan ha varit ganska välbehövligt.  Att vila upp sinne och kropp och tänka en himla massa.  Eller nu när jag tänker efter så kom jag på att jag och pappa var på Skansen sista lördagen i November och att vi sen var en sväng till Konserthuset och jag träffade Micke och Carro och vi träffade sen både Lina, Andy och Jessica. Åh, guldkorn som inte borde få glömmas bort.

December:
I December släpptes bomben om att Alcazar skulle tävla i Melodifestivalen igen och Bonnie ringde mig i matsalen och skrek i mitt öra och jag grät och tralala. Redan torsdagen samma vecka kunde vi faktiskt gratulera dem personligen för då var det ÄNTLIGEN dags för oss att återigen se våra fina Alcazarer. Vi åkte till Göteborg och lekte med fina muppar och gav dem julklapp och hade oss. Den helgen spenderades med B och vi kollade på Pettson och Findus och lekte i Göteborg. Sedan på Söndagen var det ÅTERIGEN dags för oss att leka med Alcazar! Vi begav oss denna gång till Stenungsund och Lina, Tess och Andreas var  finare än vanligt.
Trots att detta är två veckor sedan så är det nog ungefär där vi befinner oss nu.  Imorgon åker jag till Tibro och avslutar året och decenniet med de bästa. 



Nu när jag sammanfattat allt så kan jag konstatera tre saker:
- Jag har använt ordet ”fina” överdrivet många gånger bara under det första halvåret.
- Att detta blev helt SJUKT långt och att alla som läst alltihop borde få ett litet pris.
- Att mitt 2009 har varit väldigt innehållsrikt och att jag är extremt lyckligt lottad.


Dagens planer

God förmiddag!

Hittills idag så har jag:

- Tittat på Disney Channel alldeles för länge.
- Skrubbat fötterna
- Ätit frukost (eh, oboy och en knäckemacka)
- Fått ett litet sammanbrott över att pengarna aldrig räcker till det dem ska.
- Läst tidningen
- Kollat igenom bloggar och bilddagboken.

Innan dagen är slut ska jag:

- Ha packat.
- Kollat på Sjunde Himlen (mycket viktigt!)
- Spelat Sims
- Fixat en grej till imorgon
- Kollat Buss
- Bäddat min säng
- Klätt på mig
- Målat naglarna
- På något sätt lyckats få in två filmer i min IPOD
.. och säkert tusen saker till som jag för tillfället har glömt bort.

Bara att sätta igång!


Imorgon! ♥

Dagens..

Dagens vill ha: Några miljoner på banken, en platt mage och en påse med salt lakrits hade varit toppen!
Dagens klädsel: 3/4 av dagen - Pjyamas. Sen klädde jag på mig mjukisbyxor, en rödorangerosanågonting top och en brun och svart randig hood. heh.
Dagens smink: nada.
Dagens frisyr: hängade rakt ner.
Dagens händelse: Den här dagen har varit så otroligt händelselös att man nästan blir rörd.
Dagens låt: Räknas låtarna som spelas i The Sims?
Dagens saknad: Alla muppar som jag håller kär.
Dagens dummaste: Att vi åt julmat idag igen. Suck.
Dagens sjuka: Att Gynning e på Bali och inte jag.
Dagens drog: Knäckemackor och youtube <3
Dagens roligaste: Att läsa Zoot's arkiv.
Dagens favorit: Syster
Dagens köp: Nothing!
Dagens godis: Alldeles för mycket choklad. Alldeles för mycket.
Dagens humör: Lite allmänt seg.
Dagens ord: "Röv"






Shopping och Bio!

Imorse var jag uppe tidigare än tidigast (klockan stod på ÅTTA!!!!!) för att jag skulle göra mig iordning och så. Pappa hämtade mig runt halv tio och sen bar det sakta men säkert iväg mot Eskilstuna. Väglaget var verkligen inte det bästa så det tog sin tid men vi kom fram till slut. Hittade en hel del fint och nödvändigt samt lite mindre nödvändigt men ack så fint!

Låt oss leka lite modeblogg för en stund:


Klänning (att använda på nyår) från H&M.


Rouge och liten pensel från H&M


Två bälten från Gina Tricot



Väska från Gina Tricot



Långt linne från Gina Tricot


Kofta från BikBok


Efter att vi kollat igenom hela stan efter en snygg jacka så gick vi till Kinaresturangen och åt en himla massa god mat innan vi begav oss mot Flen och bion! Göta Kanal 3.

Ja, vad ska man säga om den? Den var helt okej. Jag har aldrig sett ettan men tvåan är betydligt bättre. Denna var väl lite smårolig då och då men den urusla klippningen gav ett ganska dåligt intryck. Iallafall för en medianörd som mig. ;) Så nej, ni behöver inte se den på bio. Jag lovar att TV4 kommer att visa den på TV så fort den slutar gå på bio. Se den då istället .

Efter en heldag på stan så är jag helt sjukt trött! Därför ska jag gå och lägga mig och sova massor av timmar!



Julklappar 2009

Eftersom jag är helt övertygad över att det ligger i ALLAS allmänintresse om vad jag fått i julklapp tänkte jag vara så pass bussig att jag talar om det för er. Helt sjukt nog så älskar jag i princip varenda liten pryl! :-D


Övre raden från vänster: Disco Defenders Special Edition (Alcazar) som jag redan hade men visst kan man ha nytta av två? ;), Carolina Gynnings andra biografi Ego Woman, The Sims 2: Jorden runt, Shakira - Oral Fixition
Andra raden: Skärp och Diadem köpta i London,  Signerad julsingel med Maria Haukaas Storeng från Chatrine <3, Rosa Metallicleggins.
Sista fyra rutorna: Viva la Diva ögonskuggspalett, 1000 kronor på Ticnet, En plånbok (också köpt i London), en bok med norgevitsar samt "Starka kvinnors kloka citat" och Madonna - Celebration.
Stora rutan: En IPOD Nano Pink 8 GB.

Love Love Love!


HAPPY CHRISTMAS!


Ser ni vad det är? SER NI? Ego Woman (ÄNTLIGEN I MIN ÄGO!!!) och en ROSA Ipod Nano! Två av flera helt sjukt underbara julklappar. Åh, gud. Man blir lycklig av prylar. Utan tvekan. Jättelycklig. Happy! Happy! Happy!

GOOOOOOOD JUUUUUL!
/ego

GOD JUL!


Uppesittarkväll

Sitter och kollar på Bingolottos uppesittar kväll då Alcazarerna varit med och sjungit lite. Dessutom håller Lina på och bakar tillsammans med sin syster och mamma. Ja, jag har skrattat. ;) Har Bonnie på msn samtidigt och jag måste säga att det är ganska mysigt det här faktiskt. Funderar på hur jag ska summera året här i bloggen men löser väl det.

Och juste, jag önskar mig en bloggheader i julklapp. Vill någon ge mig det så kan väl denne lämna en liten kommentar? *puppy eyes*




Hon är bra snygg den där Perrelli.


Fotot hittar ni här.

Bye Bye Sälen

Sista dagen i Sälen. Sista dagen i lugnet. Sista dagen i harmoni. Nu ikväll har vi ätit kyckling och pommes. Julmat på riktigt. Eller inte. Men vi har faktiskt ätit julmat två dagar i rad. Så det är liksom okej då. :) Vad har man tillbringat dagen med då? Inte mycket. Men det är ganska mysigt att inte göra mycket här uppe. Det är så lungt. Så harmoniskt. Jag känner mig sällan så avstressad som jag gör här uppe. Pillat en del på min nya bloggdesign. Nu är det bara headern kvar men den tror jag att jag behöver ha hjälp med. Frivilliga kan anmäla sig i kommentatorsfältet nedan. ;) Pappa och jag tog också en promenad i vintersälen. Riktigt riktigt kallt var det men desto skönare var det att komma in sen.

Nu ikväll har som som jag skrev ätit och nyligen också bytt julklappar. Fick lite smått och gott som jag visar bild på senare tillsammans med alla de andra julklapparna.

Imorgon lämnar vi sälen för denna gång. Trist. Jag hade nog kunnat spendera hela mitt jullov i den här soffan. Men så blir det inte..




Lost

Alla är så himla glada. Man loggar in på facebook och ser att folk är glada för en det ena en det andra. Folk är lyckliga över snön. Folk längtar till julafton. Till nyår. Njuter över att ha jullov och julledigt. Jag känner mig så missanpassad. Jag känner mig lite fel. För jag är inte glad. Jag känner mig lite sorgsen. Lite vilsen. Jag tycker att snön är en axelryckning och att julen inte är något speciellt. Och det värsta av allt är väl kanske att jag inte ser fram emot nyår. Jag ser inte egentligen fram emot något alls. Nyår, som jag ska tillbringa med mina fina vänner och som jag är säker på kommer att bli något att minnas. Axelryckning.

Just nu känner jag bara att jag vill tillbringa resten av jullovet hemma. Utan att göra något. Bara ligga i sängen och stirra i taket. Tänka. Kanske spela lite The Sims då och då. Göra ingenting. Inte umgås med någon. Isolera mig från omvärlden.

Varför känner jag såhär? Varför ser jag inte fram emot nyår som jag borde göra? Varför är jag inte glad över allt som händer och som kommer att hända.

Nä, det är bara tomt.
Suck.


Dagen i korthet

Idag har jag:

- Sovit länge.
- Ätit gröt till frukost
- Kollat på skidåkning på teve och ojat mig över hur kallt det är ute.
- Fixat med en hemlig present
- Funderat på hur jag ska göra om bloggen.
- Facebookat.
- Varit uppe på Lindvallen en sväng.
- Griljerat julskinka (som jag själv inte äter)
- Dött över bilder på Tessans blogg.
- Kollat på Shrek 2
- Ätit julmat
- Kollat på Happy Feet
- Dött över Alcazarbilder på facebook.
- Kollat på dansbandskampen.

Senare dyker Philipssonskan upp i Robins vilket jag ser fram emot.


Kall som is

Ligger nerbäddad i "min" säng i Sälen. Hör endast fläkten från datorn och tangenterna som trycks ner. Utanför är det minst 30 minusgrader och jag funderar lite lätt på om jag kommer våga mig ut imorgon. Är det något man ska ha respekt för är det moder natur och 30 minus är ju inte direkt att leka med.

Apropå tankar är det mycket sådana i mitt huvud just nu. Jag tror att mitt undermedvetna på något sätt försöker att summera året som har gått. Jag ska nog redovisa mina tankar för er lite senare. Inte nu. Nu borde jag sova.

Puss på er fina.


Lättroat på GKO lektionen

jag fryser. Därav jackan. ;)

Tomt

Tänkte skriva ett blogginlägg men det blev så himla ointressant.


Snodde en lista från Mickelimika

Jag heter Sara och bor i ett rött hus. Det senaste jag åt var en knäckemacka med skinka och det senaste jag drack var mjölk. Helst äter jag tacps och dricker mineralvatten. Den senaste person som fick SMS av mig var Anna och den senaste personen jag ringde var mor. En bra sida på Internet är Schlagerzott och en bra blogg är Tess Merkels. Jag skrattar åt Alcazar och gråter när solen lyser och när det regnar - mest hela tiden. Jag längtar efter Melodifestivalen i Göteborg och blir sur av folk som väcker mig.
Idag har jag varit i skolan. En sak du inte vet om mig är att jag nästan helt har slutat äta mjukt bröd.




Minnen som består

För två år sedan befann jag mig i Stockholm. Det vankades avslutningsshow på Chinateatern i Stockholm. Avslutning av Lena + Orup. Vi var ett par phans som ockuperade första raden med vårat "hoa hoa" och våra kupper. Både rosattack i Kärleken är evig och två stycken pappdockor. Åh, det var himla roligt. Vi hade helt sjukt mycket glitter och det var sååå kul. Jag och Bon vann karaoken och allihopa fick  räffa Lena efteråt för att överlämna julklappen. Det året fick hon en chokladfontän (som vi en månad senare fick veta att hon använt flitigt) och ett gigantiskt julkort från oss alla.

Även om ingenting kanske är som det var då, för två år sedan, så består minnena och det är med ett otroligt stort leende jag ser tillbaka på en helt fantastisk kväll.


Ja, två år sen va.


Habit

Jag har de senaste dagarna utvecklat ett mycket starkt och ganska problematiskt beroende. Ett beroende som gör att jag under en lektion kan tappa koncentrationen helt. Ett beroende som gör att jag inte kan göra ett skolarbete utan att behöva avbryta. Ett beroende som avbryter i princip alla aktiviteter. Inatt vaknade jag till och med och tänkte "Måste läsa Tessans blogg!!"

Ja, det är Tessans blogg som är mitt nyutvecklade beroende. Jag besöker bloggen säkert 30 gånger under en timme (nu underdrev jag kanske..) vilket i sig är ganska onödigt då hon inte bloggar så ofta utan bloggar ordentligt när hon bloggar. Varje gång jag klickar mig in på hennes blogg och upptäcker att hon inte bloggat den här gången heller vill jag skrika åt henne. BLOOOOOOOOOGGA TEEEESS!!!!!! BLOOOOOOOOOOOOGGA!!! vill jag skrika. Men det gör jag inte. Jag trycker upp uppdatera.

Jag är beroende av en blogg. My gucciness.


Love Love Love




Upp och ner

Dagen började spännande. I mitten var den helt fabulös. Eftermiddagen var ganska kul. Kvällen S Ö G. Spännande dag med andra ord.

Torsdag-Söndag kan sammafattas såhär: Alcazarerna tycker att jag & B är fantastiska och tycker om att pussas (kindpussas) och Jessica tycker att jag och B e bäst.

Egentligen vill jag skriva en uppsats. Men ingen skulle ändå förstå och jag måste sova.


Alcazar <3

Sitter i skrivande stund vid Bonnies köksbord. Det är bara jag hemma. Eller ja, jag är ju inte helt ensam. Hamstern Charley är ju hemma också. Men han sover. Ska träffa Bon utanför hennes skola klockan elva så nu äter flingor och ser tillbaka på gårdagen med stora ögon. Wow alltså. W O W! Alcazarerna var helt underbara. Som alltid tänkte jag skriva. Men nej, det var inte "som alltid". Det var någonting helt nytt. Det har hänt något. Våran relation har på något mystiskt sätt växt ett snäpp under denna höst. Ganska märkligt eftersom vi inte har sett dem sen i augusti. Dem var så otroligt igår. Innan dem ens hade kommit upp på scen hade Tessan och Andreas hunnit vinka och Andy viskat till Lina att jag och B var på plats. På scen sen.. wow. Jag har nog aldrig varit med om något liknande. Det är som Bon sa igår när vi åt: "Vi fick allt det man brukar kunna få på ett år på femton minuter." Vinkningar, posningar in i kameran, blickar, sjunga i mick, posa lite mera, vinka lite mera, kolla på oss lite mera. Det tog aldrig slut. På signeringen så ställde dem sig upp allihopa och kramades och gav oss kindpussar.

Vi var sjukt glada och förvirrade när vi lämnade Frölunda Torg. Vad har hänt?

En sak är ju iallafall självklar. Alcazar är dem finaste människorna i hela världen för den kärleken vi fick under den där 15 minuters signeringen, den kärleken får man sällan från sina medmänniskor under ett helt år.


Bilden känner ni nog igen från Bonnies blogg.
Det beror helt enkelt på att jag tjuvat den från Bon då min kamera är helt fucked up.



I en liten datasal någonstans i Sverige..

Jag är seriöst sämst på att blogga. Och jag ligger efter med Greveholmavsnitten. Men jag tror att ni överlever. Just nu sitter jag och små delar av klassen i lilla datasalen och nördar. Tobbe vrålar "Suuuuuushi!!!!" lite då och då. Jag vet inte riktigt varför men å andra sidan brukar man inte veta riktigt något alls när det gäller mina klasskamrater. Jag tycker om dem ändå. Dem är chill. ;)
Jag har lite mindre än en timme kvar i skolan. Är ledig från halv ett. Sex minuter över ett går tåget till Skövde. Loooooooooooove it! Där ska jag träffa B (som jag fortfarande inte träffat sen augusti vilket är helt siiiiick!!) och vi kommer vid tretiden att hoppa på ett X2000 (I KNOOOW! SICK!) till Göööööööteeelaaaoboooorg! Ska bli så himla kul! Och om ni inte förstått det så ska vi såklart se Alcazar! Åh, jag längtar verkligen och vill helst komma iväg på direkten.
Men först; En halvtimme GKO.

Nu går det att kommentera!

Bloggen ser inte riktigt ut som den brukar då jag var tvungen att återställa kodmallen. Hinner dock inte fixa detta nu, måste plugga! Men nu går det iallafall att kommentera igen! ;)



Alcazar i Mello tjaaaaalalalalaa!

Gårdagen var så kaotisk att det liksom inte blev någon blogg. Men den var najs. Hade muntliga nationella i engelskan med Beatrice och det gick över förväntan! Sedan hade vi hål mellan kvart över tio och halv ett. Mindre kul. Vi bestämde oss för att gå att äta när matsalen öppnade men jag var så nervös pga presskonferensen att jag inte fick i mig mycket mat. Både jag och B trodde ju att alcazar skulle dyka upp men av olika andledningar började vi tveka under presskonferensens gång så när Bon ringde mig där i matsalen blev jag så nervös att jag kunde ha dött där och då. Jag svarar och hör bara någon som S K R I K E R rätt ut! Jag började gråta. Alcazar i Melodifestivalen. Igen. I Göteborg. Igen. Helt jävla fucking unbelievable! Resten av dagen svävade jag på moln och det blev ju inte sämre när vi helt plötsligt slutade kvart över ett! Gårdagskvällen spenderades i telefon. Med Bon, såklart. Oj, oj, oj. Jag längtar!



Jag, Tessan, Lina, Andy & Bon utanför efterfesten till Mello i Gbg iår.











Tiden flyger och jag ser på..

Så var ännu en vecka till ända och jag känner paniken flåsa mig i nacken. Vi får jullov om cirka två veckor och det är sjukt mycket som ska lämnas in och göras klart innan dess. Ingen tid att vila direkt. Den här veckan är det 120 som gäller. Hela veckan. Jag tror dock att jag kommer att uppskatta slutet på veckan lite mer än jag kommer att uppskatta början.

Såhär ser min vecka ut:
Måndag: Andra artistpresskonferensen! Skola till fyra. Plugga! Plugga! Plugga!
Tisdag: Lollo fyller 17! Grammatikprov i Engelskan! Ska ha läst klart en bok jag inte påbörjat i Svenskan.
Onsdag: Inlämning av jämförelsen mellan Buddhismen och Hinduismen i Religionen
Torsdag: Försöka få klart vår utställning. Alcazar i Gbg med Bon!
Fredag: LEDIG! Är hos Bon. Kanske Göteborg på eftermiddagen. Christoffer fyller 17!
Lördag: Problably Gööööööteeebooooorg.
Söndag: Alcazar i Stenungsund. Åka hem :( Plugga!

Och säkerligen ännu mer plugg! Suck. Det tar aldrig slut. Jag avslutar ju några kurser i jul och måste göra klart allt där. Känns verkligen som att jag behöver den där ledigheten i slutet på veckan. Få träffa Bon (vi har inte träffats sen AUGUSTI!!!) och få krama Alcazarerna. Dessutom ska vi träffa Jessica på fredagen eller Lördagen och det kan ju bara bli mysigt. :-)
Det blir nog en bra vecka. Nu är det verkligen dags att sova.


Otroligt gammal bild på mig & B.

Nightie!


Del sex

Nu är vi redan inne på del sex av Greveholm! Enjoy!


Del fem




Vissa saker växer man aldrig ifrån

En sak som inte så många vet om mig är att jag faktiskt är ett big fan av Shakira. Det har jag faktiskt varit så länge jag kan minnas. Min pappa upptäckte Shakira tidigt (min pappa lyssnar på ALLT!) och på så sätt började även jag lyssna på henne tidigt. Med tiden har hon liksom lämnats kvar medan jag fortsätt med mitt men när jag såg att hon skulle gästa Skavlan ikväll bestämde jag att jag absolut inte kunde missa det!


Hon kan ju dessutom vara en av världens vackraste kvinnor!


Den här kvinnan är så oerhört begåvad och hon gör sällan dåliga låtar. Jag beundrar henne verkligen för att hon gör! Jag hoppas verkligen att hon kommer till Sverige under 2010 för då vet jag iallafall en som kommer att vara på plats. ;)

Njut av den här låten så länge. Helt fantastisk.


Illegal från Oral Fixitation (2006)



En sån där onödig lista.

Hittade en lista hos Sonnvik som jag inte kunde låta bli att kopiera.

Mitt namn? Sara
Födelseår? 1992
Hur Lång är du? 174 cm
Spelar du något instrument? Nej, tyvärr.
Dina första tankar när du vaknar? ”HUR MYCKET E KLOCKAN!?”
Vart befinner du dig just nu? I min säng.
Biter du på naglarna? Njaae. Ibland.
Vad har du för färg på trosorna/kalsongerna? Rosa med en himla massa mönster på.
Har du några husdjur? Nej. Inte jag, men syster har.
Är du singel? Absolut.
Vem är snyggast? Oj! Lina Hedlund. Gud, jag vet inte. Jag har svårt att säga det.
Vem vet mest om dig? Hmmm. Bon antar jag.
Vad vill du ha just nu? LÄX/INLÄMNING/PROVFRITT!
Ditt mål i livet? Jag vet inte om jag kommit underfund med dem än faktiskt..
Rädd för? Ormar, vatten (har fobi för att bada. Vara omringad  av vatten liksom) och att misslyckas.
Hur gammal är den äldsta person du kysst? Pass
Kommer du överens med dina föräldrar? Relativt
Din hårfärg?
Den naturliga vet jag inte. Men ja, nu e jag redhead.
Hur svarar du i mobilen?
”Aaaah, Sara”
Sov du ensam inatt?
Yeeeeeees.
Vad var det senaste någon sa till dig?
”Godnatt”
Vad har du för skostorlek?
39
Vill du gifta dig? Jag vet inte. Tror inte det. Fråga mig igen när det kan komma att vara aktuellt. ;)

Del fyra


 


Janna & Nadja sjunger ut!

Alltså, hahaha! Åh, jag har nog kanske nämt förut att jag älskar min klass. Dem är så sjukt oseriösa hela bunten. Nyligen skickade Janna denna link till mig och oj vad jag skrattade!



I love u girls!


.. nu längtar iaf jag till att gå till skolan!


Den alternativa julkalendern

Eftersom kvalitén på julkalendrarna i SVT går att diskutera numera (även om årets är helt okej) så har jag bestämt att varje dag fram till jul kommer jag att lägga ut ett avsnitt från min absoluta favoritkalender - Mysteriet på Greveholm. Ett avsnitt varje dag fram till julafton. Förutom idag. Det är ju redan 3 December så idag blir det tre avsnitt.
Enjoy!








Några fina gamla bilder..

Har mått mycket bättre idag men inte gjort så mycket mer än att vila. Imorgon ska jag plugga lite och på fredag ska jag tillbaks till skolan!

Rensade lite bland mina bilder när jag hittade några fina bilder från en av dem första fotolektionerna i somras som helt enkelt får vara det här blogginlägget. All credd till Stoffe som är fotografen.




Christoffer och jag på bild. Anna fotar!









Åh, vi hade så mysigt när vi fotade den där eftermiddagen i.. augusti?


Helt.. sjukt.

Vaknade upp imorse och visste väl egentligen inte om jag hade sovit något överhuvudtaget. Helt creepy. Kände att mina bihålor och mitt huvud höll på att sprängas, snoret rann och jag hostade värre än en kedjerökare. En helvetesförkylning har jag alltså åkt på. Hade ingen som helst matlust så frukosten fick vara (och ska jag vara helt ärlig så har jag bara ett en knäckemacka och en banan på hela dagen) och jag kilade iväg till bussen. Vi hade ju nationella, engelska hör och läs, idag så det var bara att åka dit. Proven gick väl relativt bra med tanke på omständigheterna. Efter proven åkte jag hem och jag var nog hemma strax innan ett. Från ett till halv tre då min syster kom hem sov jag oavbrutet. Sedan somnade jag om och sov från tre till fem. Tog tempen för att kolla om jag hade feber och jodå, minsann. Jag känner mig dock bättre än jag gjorde tidigare idag. :-)

Dagens positiva är att Jessica minsann ska vara med i mellokören nästa år! Helt fab! Läs om det och de andra körmedlemmarna på zoot.

Nu ska jag fortsätta kurera mig.
Puss.


RSS 2.0