Ombyte förnöjer!


Bakom mina solglasögon..

Som ni säkerligen märkt så har det skett en radikal förändring här! Det är en färgexplosion utav rang och det är Mika som är boven i dramat. Tillsammans har vi spånat fram en design till mig (vilket inte har varit så svårt då vi tänkt lika mest hela tiden) och här är då resultatet! Jag älskar färgerna och att det är lite allmänt galet! Bilden på Lina i headern har jag tagit själv så allting är helt enligt upphovsrättslagen vilket känns riktigt skönt det också!

Jag har egentligen SJUUUUUKT mycket att blogga om! Ska försöka ta igen lite på tåget ner till Skövde imorgon. För imorgon drar jag igen. Iväg till Bonnie. Där blir jag i nästan tre veckor. Men det kommer bli kul. Vi ska hinna med ett Alcazargig, Charlotte på Liseberg, En Harry Potter premiär, Jessica (& Marko) i Skara och förhoppningsvis även Lena och Orup! Dessutom har vi ju alltid massor att prata om och inte minst nu  när Bon varit i Turkiet i två veckor!

Så, eftersom väskan är färdigpackad (vilket egentligen innebär att den är knökfull och jättetung) och jag helst bara vill komma iväg kan jag lika gärna packa ner datorn och gå och lägga mig.
Nightie!


I'm walking in sunshine, ooohoooh!

Hemma. Slappnar av lite. Helgen har innehållit allt som man kan behöva för att må bra. Världens finaste människa. Fina vänner. En bästa vän. Vattenkrig på enköping station. Sommarkryss. En Carolina Gynning. Och en himla massa skratt, glädje och sol.

Life's is good!

Litet bildmaraton!

Någongång ska även jag blogga om vad som händer i mitt liv. Jag lovar. Tills vidare kan jag bjussa på några bilder från förra veckans äventyr!


Fina Fina Jessica <3


Bara för att hon är fin <3


Jessica, jag och Carro <3


Jag och Jess <3



Dagen efter var vi iväg till ett regnigt Sthlm och kollade på Charlotte...


.. och Caroline Jönsson som hon hade på kör.


Jag med världens bästa <3

.. det var lite iallafall. Vi träffade Jessica i onsdags igen också men det får vi tar senare.

Nu drar jag till Stockholm!



Sen var det ju det här med rubrik också..

Bilder och blogg från den fantastiska helgen utlovas senare idag! Idag börjar jag nämligen jobba på pappas garage. Det ska bli intressant måste jag säga.

Nu, frukost!


SOOOOOOMMAAARLOOOOOV!



Jag har sommarlov! Det känns helt underbart! Ett tag trodde jag aldrig att jag skulle klara mig tills den här dagen skulle komma men nu är den här och det känns helt underbart! Det här sommarlovet (som förövrigt är mitt näst sista) ska utnjyttjas till max!

Såhär ser min sommar ut just nu;

Juni
13 - Fest i Flen, Markoolio (& Jessica Marberger) uppträder och Micke & Carro kommer ner hit!
14 - Stockholm, Charlotte Perrelli @ Volvo Ocean Race
19 - Midsommarafton!
23 - Grill/födelsedagsparty hos Bisse

Juli
1 - Åker till Bon!
2 - Borås, Alcazar @ Sommarkväll
3 - Hos Bonnie
4 - Lena (Philipsson) sommarpratar!
5 - Hos Bonnie
6 - Göteborg, Charlotte Perrelli @ Lotta på Liseberg
7 - Hos Bonnie
8 - Hos Bonnie
9 - Hos Bonnie
10 - Hos Bonnie
11 - Markoolio (& Jessica Marberger) @ Skara Sommarland!
12 - Hos Bonnie
13 - Hos Bonnie
14 - Hos Bonnie
15 - Hos Bonnie, Harry Potter och Halvblodsprinsen har premiär!
16 - Åker förmodligen hem!
25 - Stockholm! Gynning @ Sommarkrysset
26 - Stockholm, Middag hos Sofie
27 - Stockholm, Petra Mede sommarpratar!
28 - Gävle!
29 - Gävle, Alcazar @ Sommarkväll
30 - Stockholm, Pride!
31 - Stockholm, Bondgårdsträff!

Augusti
1 - Stockholm, Gynning @ Sommarkrysset!
2 - Stockholm, Lady Gaga @ Gröna Lund!
3 - Stockholm
4 - Stockholm, Allsång på Skansen(?)
5 - Stockholm
6 - Stockholm
7 - Stockholm, Lena + Orup @ Gröna Lund!
8 - Stockholm, Sommarkrysset!
9 - Åka hem!
10 - Göteborg! Lotta på Liseberg!
11 - Göteborg med GG!
12 - Göteborg med GG!
13 - Göteborg med Adele!
14 - Tåga ner till Malmö!
15 - Malmö, Alcazar @ Rix FM festival! Åka tillbaks till Gbg!
16 - Göteborg, Alcazar @ Rix Fm Festival

Som ni ser och förstår så finns det alltså en del att göra. Och jag längtar så jag spricker! Hur länge jag kommer stanna hos Bon vet varken hon eller jag. Det får vi helt enkelt se. ;)


Snart snart snart!



Man kan väl säga att jag har inofficiellt sommarlov. Visst, vi har en historiauppgift till imorgon men den kan jag inte göra klart då pappret jag skulle göra mitt "släktträd" på var för litet. Och vi fick veta IDAG att den ska vara inlämnad imorgon. Lite dålig stil måste jag säga. Men men, jag får väl förklara för min kära historialärare hur det ligger till. Jag har ju iallafall försökt färdigställa det. Det borde ju vara värt lite iallafall.

Imorgon börjar vi klockan nio och då ska vi fika med klassen, sen blir det betygsutdelning och lite sånt och så har vi lunch och lite kort avslutning i aulan. Jag längtar verkligen! Imorgonkväll ska jag och några från klassen träffas hos Christoffer och då blir det grillning och säkert  en hel hel del kul upptåg! Är det något jag verkligen är glad över från det gångna läsåret så är det alla fantastiska vänner jag fått! De är guld värda hela bunten!

Och föresten, ni får stå ut med min bloggdesign ett tag till. Mika har dock tagit på sig att ge den en extreme makeover vilket jag är sjukt tacksam över! 

Ännu en dag..

Jag är såååå trött! Det känns verkligen att det inte är långt till sommarlovet nu! Aaaaah, jag längtar! Idag har jag terminens sista multimedialektion, svenskalektion OCH mattelektion! UNDERBART!  Känns som att även denna dag blir ganska chill. Det är najs!


... och jag vet att min blogg ser ut som någon form av polkagris. Jag klarade inte av bakrunden jag hade och kände att det behövdes en förändring. Får se hur det slutgiltliga resultatet blir. För den behöver en renovering!

Nu ska jag springa iväg till bussen!

/ egogiirl

My day


jag alldeles nyss helt omejkad.

Dagen har gått väldigt fort och inte blev den fullt så fullspäckad som jag trodde från början heller. Dagen började med engelska då vi jobbade med ett gammalt nationellt test och också hade lite betygssnack. Jag ligger just nu på VG vilket känns riktigt skönt. Vi har ju dock en termin kvar med engelska A och det är bara att ge allt! Efteråt hade vi matte och jag kan väl inte påstå att jag jobbade så mycket. Jag, Bisse och Janna satte oss i ett grupprum och snackade. Men vi är ju klara med kursen och har redan börjat på nästa så vi tyckte att vi faktiskt kunde chilla lite. Efter matten var det svenska och där fick vi göra en utvärdering på kursen och sedan sluta. Sen var det lunch och det var väl inte det mest glamourösa jag bjudits på om man säger så. Efter lunchen hade vi datakunskap och inte heller där jobbade vi så mycket. Mats kom och pratade med mig om mitt betyg i rörlig bild - VG! Ett VG som jag är sjukt stolt över! Efter datakunskapen skulle vi ha haft mediakunskap men våran lärare hade av någon andledning dragit så det blev chillparty i terorisalen. Det var också najs!

Så kortfattat kan man säga att min dag har varit NAJS!

/ egogiirl


Godmorgon!

TIsdagsmorgon. En dag närmare sommarlovet. Sjukt trött är jag också. Idag har vi en himla massa ämnen. Får se dock hur mycket vi kommer att arbeta. Känner på mig att det blir relativt chill. haha!

.. nu måste jag (som vanligt!) SPRINGA till bussen!

/ egogiirl

Sommar, Sommar, Sommarlov



På fredag får jag äntligen mitt efterlängtade sommarlov. Inga ord i världen kan beskriva hur mycket jag längtat. Hur mycket jag behöver det! Jag är så fruktansvärt trött på skolan att jag till och med får ångest när jag kliver av bussen på morgonen! Jag ska väl erkänna att jag kanske inte skött mig exemplariskt och att mina betyg inte är något att hurra över men jag har verkligen försökt med den lilla kraften jag har. Eller okej, i vissa ämnen har jag inte försökt. Jag har inte orkat. Det låter så fel. Jag har inte orkat. Men det är verkligen så. Jag pallar inte skolan. Jag mår dåligt när jag är där. Blir irriterad på allt och alla och försöker knappt. Jag har skolkat väldigt mycket för att vara jag.

Trots detta har jag relativt okej betyg. Och jag är godkänd i Matte A. Bara en sån sak liksom!

På fredag kommer jag gå ut från skolan med världens smile och sedan återvända till en hösttermin med ny energi och ny motivation. Jag lovar.

/ egogiirl

Söndagskväll

I fredags var jag på RIx Fm Festival i Eskilstuna och om det kan ni läsa här!

Imorgon börjar sista veckan! AVSLUTNINGSVECKAN! Och jag kommer gå och längta till fredag hela veckan!

Måndag: Redovisning på multimedian. Allsångsartisterna avslöjas!
Tisdag; BETYGEN SÄTTS! Skriftlig inlämning på mediakunskapen..
Onsdag; Gissar på att det blir relativt slappt. Inget speciellt i kalendern.
Torsdag; Nada Specialé!
Fredag; Picknick med klassen och skolavslutning! Grillning och mys hemma hos Christoffer med gänget på kvällen!
Lördag; Carro och Micke kommer hit och vi ska kolla på bästa Jessica i Flen!
Söndag; Vi åker till Stockholm och kollar på Charlotte!

.. kan nog bli ganska najs trots allt? Åååååh, SOOOOMMARLOV! <3

/ egogiirl

En bild säger mer än 1000 ord.




Bästa Vänner ♥

RSS 2.0