Imorgon är en annan dag

Idag har jag verkligen inte gjort något. Bråkat med mitt itunes som fick för sig att alla mina låtar försvunnit så jag fick lov att deleta alla 873 låtarna jag hade inlagda i mitt itunesbibliotek för att sedan lägga in dem där igen. Jag orkade dock inte med att lägga in alla. Många ska ju konverteras och ha sig. Sedan har jag också bråkat med ownskin.com, en hemsida där man kan göra teman till sin mobil. Jag har gjort teman där tidigare och ville nu ha ett nytt. Gjorde ett vrålsnyggt (enligt mig) men när man väl ska spara låser sig hemsidan. Har försökt tre gånger men det går verkligen inte. Inte roligt alls. Lillasyster har även haft kalas så det har varit livat värre. Kollade även när finaste Charlotte gästade Bingolotto nu ikväll. Satt och messade med Mika samtidigt. Mysigt värre!

Imorgon väntar skolan, först Multimedia i massa timmar. Planering. Planering. Planering. Sedan blir det TEA (även kallat Scenografi) där vi ska hålla på och vara kreativa. Sen lunch och sist idrott. Soft dag. Har dock extramatte efter idrotten som jag numera är schemalagt att gå på. Mindre roligt. Men måste man så måste man. Jag ska fanimej bli godkänd i matte.

Så intressant mitt liv är alltså. Ska satsa gärnet på historian den här veckan också. Ser verkligen fram emot jullovet. Men snart så. :-)

Hur ser eran morgondag ut?

Dagens upptäckt

Julmust och Salta Pinnar är sjukt gott tillsammans!


Hanna Hedlund i Tuna Park


Hanna Hedlund är en fantastisk människa <3 

I brist på annat får det bli en lista

gå in på dina bilder och ta fram första mappen vad visar första bilden?


gå in på msn, vem är den längst ner på din online kontaktlista?
Terese från Norge :)

gå in på din musik, vad är det senaste du spelat?
Delirium - Lena Philipsson

gå in på sök på datorn och sök efter bilder, på den bokstav ditt namn börjar på, vad är det första får du fram?


vad är den 17;de bokstaven på tangentbordet från vänster?
H

gå in på dina favoriter, vad är din tredje?
En artikel om Lena och Orup.

vad är det närmaste höger om din dator?
En vägg.

och vad är närmaste vänster?
En vägg.

vad sitter du på när du skriver detta?
En vanlig hederlig trästol

vem skrev du senast 'hej' till på msn?
Linda.

vad har du för bakrundsbild på din dator?


vad heter du på msn just NU?
Sara

vem och vad tycker du om den 7;de personen inne på msn?
Natta, hon är sjukt söt och snäll. <3

vem tycker du mest om som är inne på msn just NU?
Det är typ inga inne.

hur många ikoner har du på ditt skrivbord?

30 stycken..

vilken dag är det när du skriver detta?
Fredag

hur mycket är klockan när du skriver detta?
20:03

Simning imorgon..

Vi har simning imorgon på idrotten. Gissar att hälften av klassen kommer vara förskylda eller ha mens. Det brukar vara så. Jag vill egentligen inte heller vara med. Ingen vill vara med. Men jag har flera andledningar;

* Jag har sedan jag var liten haft fobi för vatten och tycker inte alls om att bada. När jag var liten gallskrek jag när jag skulle badas eller så. Nu är det mer det där med att bada för att det ska vara kul som jag verkligen inte klarar av.

* Jag har glasögon. Jag kan inte använda mina glasögon i badhuset. Det gör att jag inte kommer se något. Och jag kommer få ont i huvudet.


* Jag har problem med mitt knä efter en skidolycka i åre och får så förbannat ont i det när jag simmar.


* Jag är usel på att simma. Usel. Klarar knappt fyra längder.


Sen det där med att visa sig offentligt bland folk typ halvnaken är väl ingen hit direkt. Jag badar aldrig utan shorts. Dels för att min bakdel är bredare än halva universum och dels för att jag helt enkelt känner mig för naken annars.


.... utöver detta kanske det kan bli riktigt trevligt i badhuset imorgon.

Vi är så himla seriösa på våra lektioner alltså..



Jag, Sandra och Bisse (som inte vill vara med på bild, trååååååååååkmåns!) har tråkigt på median. 

Matteprov sen. HJÄLP!?

På min skola ställs lektionerna in.

Vi slutade skolan för en timme sedan. Vi skulle ha slutat kvart i fyra. Vi slutade halv tolv. Svenskan inställd. Mediakunskapen likaså. Mellan dessa skulle vi haft datakunskap men den ställdes in så vi skulle kunna träna till matteprovet imorgon. Matteprovet som jag föresten kommer få så mycket IG på att det inte finns.

.. jag är ensam kvar i skolan. Ja, från min klas alltså. Jag har utvecklingssamtal klockan ett. Spännande va?

Det har ju föresten avslöjats sju artister till till Mello. Min spontana kommentar är - MEN NEJ!

Nä, vet inte vad jag ska berätta mer. Ska väl vänta på mamma. Sen blir det utvecklingssamtal. Najs eller nått.

Vi och dom - samma sak va?

I ett helt vanligt samtal mellan Bonnie och Sara;

Sara; Men... när vi vinner melodifestivalen då.. Eller.. Inte vi. Dom.
Bonnie och Sara; *brister ut i gapskratt*

.. Känns som att detta börjar gå lite överstyr nu?


Vi. Och Dom. Eller nått.


Nyår med bästa vännerna.

De senaste två åren har jag firat nyår hemma hos Bonnie. Det har verkligen varit något av de roligaste jag varit med om och vi har hittat på så mycket sjuka grejer. Bara det att man får fira in det nya året med sin absolut bästa vän är sjukt speciellt. Iår spejsar vi till det lite och åker ner till Mika.

Mikas mamma ska resa bort och då åker jag och Bon ner och kör Mika sällskap i en vecka. Jag ser verkligen fram emot detta. Att ha en mysig julklappsöppning med bästa vännerna. Att fira in nya året. Att sitta uppe till sent och kolla på Melodifestivalen och prata minnen. Att få tillbringa tid med de två jag står närmast.

Så snälla, ge mig det där efterlängtade jullovet snart. För jag vet inte hur länge till jag kan vänta.


Jag och mina två bästa vänner <3

Det där med idoler..

Jag tycker det där med idoler är svårt. Jag vill inte kalla mina "idoler" för just idoler. Även om de placeras in i det facket. Jag tycker det låter så fel. Jag kan dock inte sätta fingret på varför. Jag känner att det låter lite.. som att man typ tolv år. Ungefär. Jag får ofta frågan Vem jag gillar mest. Folk frågar varför jag pratar så mycket om alcazar när det är Lena Philipsson som är min idol. Jag har svårt att definera vem jag tycker om mest. Det är omöjligt. Låt mig berätta min resa.

Sommaren 2003 var jag och min pappa och besökte min storebror och hans sambo som bor i Sälen. Samtidigt som vi var där var det någon som kallas det för "Speldosa" där. Min bror hade fixat biljetter och vi åkte dit med några kompisar till min bror då. Jag kommer ärligt talat inte ihåg någonting därifrån. Bara att Lena Philipsson var med. Jag tyckte hon var bra och pappa köpte en skiva med henne till mig på Statoil. Det var inte mer med det. Sedan dök hon upp igen. I Melodifestivalen 2004. Jag tyckte hon var sjukt bra och var därmed fast. Sedan dess har Lena Philipsson varit min största idol. Eller musikaliska förebild kan man också kalla det. I ungefär samma veva gick Carolina Gynning in i Big Brother huset. Jag kommer ihåg att jag fascinerades av denna kvinna. Tyckte att hon var grymt cool och jag blev sjukt glad när hon sedan vann BB. När hon senare släppte sin bok, egogirl, köpte jag den och den är sedan dess min bibel.

Det var bara Lena väldigt länge faktiskt. Visst lyssnade man på annan musik också. Men det var Lena som var bäst. Någon gång sommaren 2005 upptäckte jag även Dea Norberg. Jag tyckte hon var söt och bra, mest för att hon körade till Lena men det var liksom inte mer med det. Det tog ett tag innan jag verkligen insåg hur bra hon faktiskt var. Sommaren 2006 kanske. Men hon var vid sidan om. Det var fortfarande bara Lena.

2007 sedan såg jag Dea första gången utan Lena. Jag gick på konsert för att se Dea. Markoolio konsert. Han hade även med sig en annan körsångerska, Jessica Marberger, och gud vad man inte brydde sig om henne. Dea och Jessica var med Marko på flera gig under hela sommaren och hösten 2007 och Jessica blev mer och mer accepterad. 2007 tog även Gynnings karriär fart på riktigt.

På hösten 2007 fick jag även upp ögonen för Caroline Jönsson, mest bara för att hon skulle ta över Deas roll som körsångerska i Lena och Orups show. Denna Caroline Jönsson var ju inte alls lika bra som Dea. Inte alls. Hon blev ganska rejält dissad. Precis som Jessica hade blivit. De var inte lika bra som Dea.

När vi sedan gick in i 2008 så var det Lena och Dea som gällde. Jessica var numera även hon accepterad men inte alls favoriserad på något sätt. Hon var liksom bara bra. Caroline fanns liksom där genom Lena men hon var ju fortfarande inte alls lika bra som Dea.

Sedan blev det Melodifestival. Det hela började i Göteborg och jag kan utan att ljuga säga att stora delar av mitt liv ändrades den dagen. Jag och Bonnie hade biljetter till direktsändingen och tillbringade hela dagen i Göteborg. På Centralstationen hade Aftonbladet lite event och en av tjejerna som jobbade där, Camilla, berättade för oss att Alcazar skulle komma och sjunga lite senare. Kul tänkte vi. Så när det väl var dags stod vi där, längst fram. Detta var alltså i Februari iår. Alcazar såg inte likadant ut som det tidigare gjort. iallafall. Från det att de gick upp scen är har jag varit kär i dom. Bon blev minst lika kär hon. Så när vi efter att ha tagit kort med dem lämnade centralstationen var vi alldeles lyriska. När vi senare samma dag fick se Caroline Jönsson på nordstan, stannade henne och pratade med henne var vi återigen kära. Caroline har även hon tagit en del av mitt hjärta.

Det hela fortsatte och när sen Jessica var med i förbandet i Mello och man insåg vilken fantastisk sångerska hon är fastnade man ännu lite mer.

I mars vann ju även Charlotte Perrelli Melodifestivalen och efter att ha hört Hero första gången har även Charlotte varit en favorit. Det hela har såklart växt i samband med att man träffat henne. Precis som med de övriga.
I Maj sen var jag på Rix Fm Festival i Stockholm. Och ett välbekant ansikte var med i förbandet där. Anna Andersson. Även kallad Annabelle. Hon hade varit en del av huskören i årets festival och blivit kallad annadenandra. Jag tyckte inte alls hon var så jättebra. Tills jag såg henne andra gången i Västerås. Efter varje rix gig växte hon i mina ögon och numera är även hon en stor favorit.

Alltså är det väldigt svårt för mig att säga vem jag tycker om mest. Det är omöjligt. Det går liksom inte att mäta. Utan Lena hade ju inte gillat någon av de andra egentligen. Lena är trots allt den enda jag börjat tycka om utan att ha träffat henne. Alla andra har jag träffat innan jag blivit fast. Jag tror det är så numera. Personligheten spelar verkligen in.
Man kan säga såhär. Lena Philipsson är någon som alltid kommer vara en stor del i mitt liv. Carolina Gynning är min förebild. Dea Norberg, Caroline Jönsson, Jessica Marberger och Anna Andersson är fyra körsångerskor som jag beundrar och tycker om lite för mycket. Jag ser fram emot att få se alla fyra gå solo. Alcazar har utan att jag har kunnat kontrollera det blivit sjukt stora favoriter som jag aldrig kommer kunna släppa taget om och Charlotte Perrelli är en människa som jag alltid kommer att beundra. Det som de alla har gemensamt är att alla på olika sätt tillfört saker till mitt liv. Vänner och upplevelser som jag aldrig vill vara utan.  Sen kan ni, om ni vill, kalla dom för mina idoler.

Jag med mina "idoler";




1. Lena Philipsson. 2. Carolina Gynning 3. Dea Norberg
4. Jessica Marberger 5. Caroline Jönsson
6. Alcazar 7. Charlotte Perrelli 8. Anna Andersson

En vanlig sketen lördag i november..

Det här med att blogga alltså. Jag måste försöka blogga åtminstonde en gång per dag. Den här dagen har jag inte gjort något alls. Verkligen ingenting. Eller jo, jag fick tråkigt och lekte med plattången. haha. För en vecka sedan befann jag mig i Stockholm. Tänk om man var där nu också? Jag längtar dit.

Kanske ska bjussa på några bilder och lite text om förra lördagen? Jo, jag får väl påbörja ett sådant blogginlägg.


Summering av Sommaren 2008 - Del 2 Juli

Kommer ni ihåg att jag i slutet av September började summera sommaren 2008?  Jag hade totalt glömt bort det och hittade nu det inlägget när jag läste igenom bloggen. Dags att fortsätta med den summeringen nu känns det som. ;)
Eftersom det var fullt upp i hela Juli så känner jag att den får ett eget inlägg. :-) Här mina vänner, är del 2 av summeringen av min sommar 2008.

Heldag i Stockholm med två vänner 7 Juli.
Egentligen var det tänkt att vi skulle träffa världens finaste Jessica denna dagen. Det blev inte så vilket gjorde att jag, Micke och Mika hade en heldag i Stockholm tillsammans. Det blev att åka runt i regnet. Sightseeing kan man kalla det.
Micke lämnade mig och Mika efter ett tag men jag och Mika fortsatte springa omkring, vi hann även gå vilse även om vi ganska fort hittade tillbaka. Trots att vi egentligen inte gjorde något alls var det en sjukt kul dag.



Allsång på Skansen 8 Juli.
Kvart i fyra ringde Mikas mobil. Vi anlände till Skansen entrén runt 6 efter att ha gått från Centralen. Mika visste ju självklart en bättre väg än mig som sen visade sig inte alls vara bättre. ;) haha. Vi hann även passera Lasse Stefanz turnébuss som vi självklart posade vid. Nu ska jag ju försöka att inte skriva en uppsats utan att bara summera. Vi kom in till Skansen, Micke hade även anlänt när det öppnade och vi två sprang då medan Mika var packåsna. Funkade ganska bra. Vi fick bra platser iallafall. :-) Det var rep hela dagen och vi blev kära i Maria Haukaas Storeng.
Träffade även Tobbe Ek! Kan ha varit höjdpunkten. ;)
Det var iallafall en otroligt rolig dag.




Sälen 9-13 Juli.
Direkt när Allsången var slut satte jag mig på ett tåg till Eskilstuna där min far hämtade upp mig och vi åkte upp till Sälen. Behöver jag säga att jag sova hela bilresan då jag faktiskt gått upp kvart i fyra på morgonen? I Sälen gjorde vi inte så mycket. Åkte upp till Njupeskär en dag och tillbringade två dagar i Vansbro då det var Vansbro Simmet. Jag jobbade även där den 13.  När jag väl kom hem från Sälen var det bara att packa iordning för nästa resa..


Victoriadagen 14 Juli.
Jag åkte ner till Kalmar där Mika och hennes mamma hämtade upp mig. Vi åkte till Borgholm. Så himla mysigt det var där! Supertur med vädret hade vi också! Vi satte oss vid ett bord i hamnen och fikade lite. Hur mysigt som helst. Hörde lite när EMD repade då också. Sen efter att vi hade skymtat Linda Bengtzing och hennes pojkvän på något jippo och köpt blommor till Charlotte begav vi oss sakta bort mot Idrottsplatsen där det hela skulle vara. Jag och Mika tyckte det var väldigt varmt och satte oss i skuggan. Vi fick höra Charlotte repa och båda två blev helt lyriska. Efter mycket väntan fick vi komma in. Vi hade relativt bra platser. Charlotte var helt fantastisk och den enda som egentligen inte var speciellt bra var Leona Lewis. Efteråt hade vi turen att få en pratstund med Charlotte, hon fick även våran blombukett och hon började nästan gråta när hon läste kortet. Helt fantastisk söt är den människan. När vi lämnat vackra Öland efter en liten pratstund med Marie så blev det stop på Burger King i Kalmar innan vi åkte mot vackra Blekinge.


Blekinge 15-17 Juli.
Den 15 åkte jag och Mika in till Karlskrona där vi sprang runt och kikade lite. Jag köpte en bok om jag minns det rätt. Det blev sedan Donken picknick i Hoglands Park och musik av Sanna Nielsen. Helt underbart vad den människan är duktig. Den var en rolig dag. 
Den 16 tillbringade vi tillsammans, gjorde inte något speciellt. Vi cyklade ner till några vänner till Mika och hennes mamma och firade äldsta dottern som fyllde 18. Jag och Mika åkte på kvällen ner till deras lilla sjö. Det var sjukt mysigt att bara sitta där vid sjön och prata. Det gör jag gärna om nästa sommar, Mika! ;) 
Den 17 åkte jag hemåt igen. Mindre kul. Tågledningarna mellan Linköping och Norrköping var trasiga så tågresan som skulle tagit fyra timmar typ istället åtta timmar. Det var inte lika kul. 


Sommarkrysset 19 Juli. 
Tillbaka till Stockholm efter en dag hemma var det dags för sommarkrysset. När jag kom fram till Gröna Lund hade Micke och Carro redan tagit en bänk till oss. Vi satt faktiskt väldigt bra. Vi hade dagen innan kollat vädret och fått veta att det var regn som stod på programmet så självklart hade man jacka och hela skiten med sig. Sen blev det stekhett och skinande sol. Vid tolv började det repas och världens finaste Dea kommer upp på scenen. Massa vink och hej och hå. Jag fick även springa bort och möta upp Linah runt tolv. När det var färdigrepat för stunden kom Dea ner till oss och hälsade. Vi pratade lite snabbt och bestämde träff efteråt. Dagen fortlöpte utan att det hände speciellt mycket. Vi träffade Christer Björkman som satt i publiken och pratade lite med honom innan programmet började. Efter programmet pratade jag lite snabbt med Dilba. Sen tog vi kort med Gry innan vi gick bort och väntade på Dea. När hon kom ut bestämdes det att hon skulle slita telefonen från mig när Mika senare ringde. Det var sjukt kul. Vi pratade med Dea om lite allt möjligt innan hon gick iväg. En underbar dag! 




Rix Fm Festival i Örebro 23 Juli.
Nio anlände jag och Bonnie i Örebro
. Vi orienterade oss till det såkallade torget och där satte vi oss sedan. Vi passade på att bli lite kompisar med Ola-fansen. Det är något man bör bli liksom. ;) Efter att kravallet satts upp vid tolv och vi hade fått våra platser så var det bara att vänta ännu mer. Tilläggas bör att det var sjukt varmt denna dag. Riktigt riktigt varmt var det. Vi var en sväng till upplevelsebyn och roade oss. Vid tre anlände världens bästa AnnaDet blev rep och grejs och när de var klara sprang jag och Bon runt och träffade Anna en snabbis. Berättade lite om vad som väntade i Göteborg vilket gjorde Anna helt överlycklig. Det blev lite kramar och så innan vi gick tillbaka till kravallet. Vid sju drog det hela igång med en galen Anna i spetsen. Helt sjukt bra var det! Star Pilotz var först ut sen och mitt i deras uppträdande får jag se Alcazar stå vid sidan om scenen. Jag börjar skrika som en idiot och när Bonnie får se dem skriker hon lika mycket. Lina fick se oss och vinkade till oss. Lika söt som alltid. Deras gig var sjukt bra. Artisterna kom och gick och Velvet var även hon sjukt bra. När det var dags för Ola lämnade jag och Bonnie kravallet och gick bakåt. Vi träffade på Velvet som signerade mina singlar. Sedan åkte vi hemåt efter en fantastisk dag.. 

Klicka på bilden och du får se Anna in action.



Stockholm med Helena 24-25 Juli. 
Jag och Bon åkte upp till Stockholm den 24 där vi delade på oss. Jag åkte med Helena hem och tillbringade två dagar tillsammans med henne. Sjukt kul var det. 

Phanträff 26 Juli.
På en av sommarens absolut varmaste dagar stod det phanträff på schemat.
Så vi träffades åtta stycken phans på djurgården. Det blev mat och lekar innan tre av tjejerna var tvugna att åka vidare. Vi andra hamnade på en båt med två främmande människor. Helt sjukt. Vi åkte båt i flera timmar och det var verkligen helt fantastisk roligt. Vi gick efter en lång båtresa runt vackra Stockholm av på Långholmen där vi fortsatte vår phanträff till solnedgången. Helt fantastisk mysigt. Helt klart en dag jag kommer bära med mig länge. 


Stockholm med Bon & Helena 27-30 Juli.
Den 27 firade vi Bonnies födelsedag i Gamla Stan med pizza. Helena bestämde sig för att stanna en dag extra med oss och var med oss hela dagen. Myspys.
Den 28 åkte Hell hemåt. Jag och Bon tillrbingade dagen i Stockholm City. Kvällen tillbringade vi vid slussen, sittandes vid kajkanten. Vi sa inte så mycket. Det behövdes inte. Den kvällen kommer jag bära med mig länge.
Den 29 såg vi på Alcazar och den 30 var det hemresa från Stockholm som gällde.


Alcazar på Mälarpaviljongen 29 Juli.
Jag och Bon åkte till Mälarpaviljongen runt fem kanske. Var framme runt sex. Alcazar började dock inte sjunga fören åtta någon gång. Det blev framflyttat lite. Vi kom iallafall fram till att vi nog skulle ställa oss vid scenen för att få bra plats. Sagt och gjort. Vid åtta anlände de och både jag och Bonnie insåg ganska snart att de skulle behöva gå förbi oss för att komma fram till scenen. Först kom Andreas, snackade lite och gav oss en spontan kram. Både jag och Bon var väl i någon form av chocktillstånd när sen Tess kommer och nästan slänger sig över oss. Bamsekram fick vi båda två och Tess sa något om att det var mäktigt med första parkett. ;) Sedan kom Lina, efter att ha hälsat på i princip alla människor på hela mälarpaviljongen, och hon kramar och pratar lite med oss. Jag passade även på att viska i hennes öra att Bonnie fyllt år. Deras unplugged konsert var sen bland det finaste jag varit med om. Helt underbart. Lina passade även på att berätta för den övriga publiken att jag och Bon var helt fantastiska och gud vet allt. Puss på henne. <3 Efteråt fick vi en lång pratstund där vi tog kort och massa prat. Hur mysigt som helst.

Klicka på bilden och du får höra sommaren absolut bästa version av "I'm yours"





Juli månad var helt fantastisk. Jag räknade ut att jag var hemma i 11 dagar i Juli. Jag flängde runt som en jävla idiot men gud vad det var värt det. Höjdpunkterna här var utan tvekan Mälarpaviljongen och Phanträffen. Hela juli var dock kärlek på hög nivå!

Hemma från skolan today

Musiken väller ut ur högtalarna. Jag sitter här i pyjamas helt nyvaken fast det faktiskt är tre timmar sedan jag vaknade. Jag sov 15 timmar inatt. Man kan också säga att jag sov ikapp det vi inte sov i Lördags. Mamma väckte mig som vanligt imorse men jag mådde så illa att jag inte tordes gå till skolan. Det är bättre nu dock.

Jag somnade halv sex igår kväll. Vaknade vid åtta. Kollade Andra Avenyn och la mig halv nio igen. Somnade nio och sen har jag sovit som en stock. Känns oerhört skönt.
Lördagen var föresten helt fantastisk. Vi uttnjyttjade verkligen dygnet vi hade tillsammans. Alcazar, födelsedagskalas och Gynning på samma dag. Underbart.
Lovar att berätta mer ingående om det när jag fått alla gruppbilder.

Nu ska jag försöka klä på mig.

Godmorgon på er. ;)

Jag hatar att åka buss.

Nu är jag äntligen hemma från skolan. Bussen körde fel och hoppade över min hållplats vilket i sin tur gjorde att jag fick gå genom hela Valla (som ju som tur är inte är så stort) i det som kallas ösregn. Så jag är blöt. Och sur. Men jag är iallafall hemma. :-)

Skolan gick helt okej idag, jag hoppade dock över extra-matten efter skolan och åkte hem istället, fy på mig. Har haft ont i magen hela dagen idag. Hade så förut väldigt länge men det gick över. Nu har det kommit tillbaka och mamma misstänker magkatarr. Woho typ.

Nu ska jag dock hoppa in i duschen, sedan blir det top model och lite mat innan jag beger mig till min fars bostad. Han är inte hemma men jag sover där inatt eftersom han bor brevid tågstationen i Flen och mitt tåg imorgon går från just Flen. Smidigt värre. Då får jag dessutom sova en timme längre imorgon bitti.

Hoppas eran dag har varit och fortsätter att vara bra.

/ egogiirl.

Dea & Charlotte i Så ska det låta

Jag är riktigt riktigt trött. Första lektionen börjar om en halvtimme.  

Bifogar ett skönt klipp från när två favoriter gästade Så ska det låta förra året.
Två underbara  sångerskor och en jättebra låt. Det kan ju inte bli annat än bäst?


Dea Norberg & Charlotte Perrelli - You shock me all night long

Saker jag dissar just nu;

* Vägarbeten
* Köer i samband med vägarbeten
* Regn
* Kyla
* Att vänta på bussen
* Bråk om datorn
* Trasiga skor
* Långa lektioner
* Att vara hungrig
* Bristen av tid
* Bristen av pengar
* Att det är långt till Februari

... och trots detta är jag relativt glad idag. ;)

MPLO1 is the shit.

Jag ska bekänna en sak, jag tycker faktiskt det är kul i skolan. Jag trivs som fisken i vattnet. Jag går i en underbar klass, har hittat vänner jag trivs med och allt flyter på sjukt bra. Jag har inte trivts i skolan på många många år så det känns nästan fel. Jag visste inte att skolan kunde vara kul liksom. Men det kan den. Min klass är verkligen den bästa som finns. Alla kan prata med alla och ingen dömer någon annan. Shit, I like it! För första gången ever är jag inte rädd för att visa vem jag faktiskt är. Det känns stort.

Ikväll är det Öppet Hus då alla nior kommer och kollar på de olika programmen inför sina val. Så jag ska tillbaka in till skolan om typ två timmar. Sex skulle vi vara där. Så jag tar bussen vid fem. ;)
Nu blir det top model och lite mat strax.

Idag är en bra dag..

Idag mår jag sådär lite allmänt bra. Känner mig på bra humör och inte ens det faktum att vi har historia idag gör mig deprimerad. Jag sitter i skolans bibliotek. Resterande bussbarn från klassen sitter också här. Vi börjar kvart i tio. Våra bussar  matchar dock inte vårat schema sådär superbra. Igår  var jag duktig och gjorde klart min svenskauppsats och mailade in den. Ska försöka ta tag i historian så jag ligger i fas sen. Motivationen kom liksom tillbaka igår kväll. Det känns riktigt bra. Det kan ju ha något med dom där alcazar att göra.. Jag vet inte.

Dagens schema:
09.45: engelska.
10: någonting: ARL (Arbetsmiljö och säkerhet)
LUUUUUUUUNCH
Sen är det Historia. Jag kanske överlever. Vi får se. Har ingen koll på när vi börjar den.
Sista lektionen blir det Rörlig Bild. Kul! Kul!
Dagen kan nog komma att bli helt okej faktiskt.
Väl hemma sen ska jag kolla slutet på top model samt börja på historian.

Hur ser din dag ut?

We keep on rockin'


Tuna Park 13 September 2008. Bonnie filmar.


Shit alltså. Snart är det dags igen. Om 10 dagar åker jag och Bon upp till Stockholm för att se när Alcazar inviger ett gym.
Förstår ni hur stor abstinensen är då eller? hahaha.


9/2 - 08, 16/2 - 08, 15/3 - 08, 27/6 - 08, 24/7 - 08, 29/7 - 08, 20/8 - 08,
13/9 - 08
Snart blir det hela gänget igen. Åh, vad jag längtar!

Rubrik

Jag är alltså hemma sjuk idag. Var det igår också. Varje gång jag blir sjuk så tänker jag att "nu jäklar ska jag jobba undan lite skolarbete" men det stannar alltid vid att vara en tanke. Jag börjar nästan lessna på mig själv. Nu jäklar ska här arbetas. Önska mig lycka till eller något. ;)

Jag är världens bästa bloggare..

.. och jag hatar att vara sjuk.

Jag har nu använt min mobil i en månad..

.. och jag har skickat 879 SMS och 15 MMS.  Jag slog dig Micke. ;)

bloggkoll.

Följ min blogg med bloggkoll

Stockholm i mitt hjärta

Jag kom hem från Bonnie igår kväll. Hemma. Är detta hemma? Jag förvånas över hur jag hela tiden känner mig mer hemma på andra platser. Detta är inte hemma längre. Det var hemma för tio år sedan. För 6 år sedan. Men inte nu. Jag bor här. Men det är inte hemma. Det kan inte vara hemma.

Bonnie och jag var i Stockholm i Torsdags. Vi blev avsläppta i Stuvsta och tog sedan pendeln. Jag kommer ihåg för två år sedan. Då var Stockholm jättespännande. Det var liksom coolt och lite fascinerande. Nu är det något helt annat. När vi satt där på pendeln in till Stockholm City insåg jag att det kändes hemma. Det är dit jag ska. Det är Stockholm som är mitt hemma. När jag åker till Stockholm åker jag inte bort. Jag åker hem. Och det är så mycket mer än bara något jag säger. Det är en känsla. Det är en dröm. Kan det vara så att drömmen om Stockholm har gjort att man får den känslan? Jag tror faktiskt det är tvärtom. Att känslan har byggt drömmen.

Det är iallafall min strävan efter Stockholm som ger mig den lilla lilla motivationen att gå till skolan varje morgon.
Jag vet att en dag, då kommer jag också vara där. Då kommer jag slippa detta.
En dag kommer jag slippa bo här. Jag kommer slippa människorna. Slippa det obefintliga tempot. Slippa allt.
Börja om på nytt.
Åh, vad jag längtar!


Vanlig syn från tåget till Stockholm

Klockan är 01.07



Bonnie försöker lura i mig att hon sover. Hon är jättedålig på att luras. Hon tycker vi ska sova. Nu klagar hon på att JAG inte har städat här. Vi har kommit på att Annikafiore är en riktig favorit. Eller inte. hahaha. ;)

öööööööh. Nån gång ska vi väl sova.
ciao!

och föresten... ni SUGER på att kommentera. ;)

RSS 2.0