Shopping!

Så var detta sportlovet också slut. Imorgon börjar skolan igen, pust! Helgen spenderades med att leta i halva södermanland efter 149 kronors jeansjackan men självklart var den slut överallt. Även på nätet! Har dock blivit lite annan shopping och en jeansjacka hittade jag till slut så nu får det gärna bli vår!


Jeansjacka 349 kr från Gina Tricot


Örhängen, Gina Tricot 99 Kr


Byxor som mor köpte till mig på rean. Cubus, men ingen aning om priset.


Sen inhandlades såklart också melloskivan!
Den e min! Dock så motarbetar blogg.se mig och jag orkar inte hålla på mer. Time to sleep!

/s




Going to Daddy

Jag måste erkänna att jag kände mig lite duktig när jag publicerade inlägget igår. Jag brukar oftast ge upp när det blir tråkigt. Jag har påbörjat inlägget om fredagen men kommer nog inte att publicera det fören i nästa vecka. Ikväll åker jag till pappa och jag tror att jag lämnar datorn hemma denna gång. :-)

Nu blir det Sex and the city, lite mellanmål och sedan time to packa!



/s

Torsdag i Göteborg - "Men här är ni ju!"

Att skriva ner händelser såhär är svårt för man ger aldrig de där fantastiska ögonblicken rättvisa. Men mest för min egen skull ska jag ändå försöka mig på detta nu så att jag senare kan gå tillbaka, läsa och le.


När jag och Bon efter mycket om och men klev på bussen som skulle ta oss till Skövde hade tanken på att ”Nej, nu skiter jag i det här!” redan hälsat på in my mind ett antal gånger. Vi släpade otroligt mycket packning i snö och kyla. Så otroligt kallt, tungt och tidigt (vi mötte högst TVÅ personer på hela vägen!) och ingenting gick riktigt som vi ville. Jag trodde verkligen aldrig att vi skulle hinna med bussen och under den tiden som vi släpade oss till busshållplatsen kände jag bara en enorm hopplöshet.  Det var först som jag klev av bussen som jag insåg att det faktiskt var på riktigt. Det var nu resan började.


På resecentrum i Skövde väntade vi in Jennie och sen tog vi oss till tåget. Tågresan var ganska händelselös. Konduktören frågade om vi gillade rosa... Pfft, bara för att vi kör med uppstoppade rosa flamingos istället för chihuahuor? I Göteborg tog vi oss till hotellet, checkade in och dumpade lite stuff innan vi återigen begav oss ut i schlagergöteborg. Åter tillbaks till Nordstan där vi fick vänta på affärerna att öppna (nämnde jag att vi var där tidigt?) så vi kunde besöka 3 och fylla på vårat mobila internet.  Vi begav oss sen till Scandinavium där vi sprang runt och dunkade musik på högsta volym ett tag innan det blev kallt och vi bestämde oss för att inta McDonalds som ligger där. Perfekt att spana ifrån. Vi hade ett enda mål – träffa Alcazarerna.



Schlagerhysteri! Klicka för större!


Efter flera händelselösa timmar utan att det riktigt hänt något av värde skickade vi ett mess till bäste Tobbe som var på ”andra sidan” (alltså inne i arenan) och frågade lite om Alcazarerna. Snäll som han är kollade han upp när de skulle lämna arenan och vi fick veta att dem skulle stanna tills efter presskonferensen.  Vi insåg att vi skulle få vänta några timmar till så Bonnie och Jennie sprang iväg till hotellet för att hämta lite glömda saker.  Strax innan tre fick vi se någon som vi tyckte var fantastiskt lik Alcazars stylist Maggan så vi rusade ut. Det var Maggan och fina Andy! Vi sprang runt och det blev kramkalas! Tess kom strax efter och medan Andy & Bon diskuterade någon gick jag fram och hälsade på henne. Så mysigt att träffa dem igen och speciellt när de skiner upp som små barn när vi träffas! Lina var lite efter dem andra och kom när vi stod och pratade men när hon fick se oss utbrast hon ”Men här är ni ju!” och sken upp! Hon berättade att dem under gårdagen pratat om oss och ställt frågan var vi höll hus. Oj, vad det värmde att höra! Tessan fotade oss till sin blogg och vi gav dem fina flaggor som dem sen la ut bilder på i sina alcazarsbloggs. Det blev dock ett kort möte då dem var tvungna att gå på bussen. Vi stod utanför och dunkade Stay the night och när dem åkt bestämde vi oss för att gå till hotellet och värma oss en stund. Efter lite värmande, byte av strumpor och en helt galen filminspelning så kom vi fram till att vi borde äta. Sagt och gjort. Pizza blev det dagen till ära. Efter maten åkte vi till centralstationen och lämnade Jennie som skulle åka hem innan jag och B åkte bort till Valand där Välkomstfesten skulle hållas med målet att få träffa fina Jessica.

Vid det här laget snöade det för fullt ute och det väl också ganska kallt. Men vi höll ut även om jag för en stund tyckte att det kändes ganska hopplöst. Efter en stunds väntan kom busslast efter busslast med mellofolk och däribland också Jessica! Fina fina Jessica som tyckte att vi var fina och som tyckte att vi skulle gå och värma oss istället för att stå och frysa. Efter kram var hon tvungen att gå och vi höll med henne om att hon skulel gå in. Precis när vi sagt hejdå till Jessica vände vi oss och där kom Andreas. Vi hejade lite kort och Andy berättade att han hade sparkat tjejerna. Vi skrattade och han berättade sen att dem tog sån tid på sig för att få på sig kläder att han och managerMaria hade åkt i förväg.  När vi hade pratat med Andy bestämde vi oss för att inta Burger King där det var lite varmare än det var utomhus. En stund senare (efter att ha hejat på Tessan) tyckte vi att det räckte för dagen och vi åkte hem, duschade varmt och pratade och bloggade några timmar innan vi somnade efter en sinnessjukt lång dag.


BESTÄLLT!

Nu ska även jag uppgradera mig! Jag har så länge jag kan minnas spelat The Sims och har alla expansions både till första The Sims som till The Sims 2. Jag har dock älskat The Sims 2 så pass mycket att jag inte riktigt känt något behov för tredje upplagan som släpptes i juni. Nu behöver jag dock en utmaning och efter att ha diskuterat lite med syrran så bestämde vi oss! Så nu är The Sims 3 samt nya prylpaketet beställt. Nörden inom mig hoppar av glädje!

Another list

Så fort jag ser en lista måste jag markera den och trycka på Ctrl + C. Jag kan inte bara låta den vara. Något sorts beroende kan vi väl kalla det. Upptäckte denna hos Fröken Sonnvik so let's do..

1. Vad heter du?
Sara Louise Andersson
2. Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja?
Det där med namn är svårt. Men jag tror jag har valt. Sara Louise behåller jag. Men innan nästa år heter jag inte längre Andersson. Vad det nya efternamnet blir? Nej, det kommer jag inte att skriva här..
3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig?
Oskar är det enda jag hört. Inga andra flicknamn..
4. Vilket stjärntecken är du?
Vattuman
5. Vilken årgång är du?
1992
6. Vart bor du?
Utanför Katrineholm, åt Stockholm till ;)
7. Bott utomlands?
Nej, men så är jag bara 18.. ;)
8. Flyttat antal gånger?
Pappa har flyttat 1 gång. Mamma 8 eller 9. Så sammanlagt 9 eller 10 gånger.
9. Vart skulle du vilja bo?
I Stockholm och/eller New York.
10. Yrkesval?
Jag vet inte. TV eller Radio tror jag. Kanske inom något eventbolag. Får tänka lite på den där..


Blogg om Göteborg kommer föresten. Har bara lite svårt att hitta rätt ord.

Nostalgi

Det skiljer sex år på mig och min lillasyster vilket gör att vi "varit små" under helt olika tider. Ja, egentligen så spenderade ju syster faktiskt bara ett år i nittiotalet eftersom hon är född så sent. Har ni sett den nya reklamen för SB12Duo? Den med tandtrollen. Jag kopplade dessa tandtroll direkt till Karius och Baktus! Minns ni dem? Man fick se en sjukt läskig film om Karius och Baktus i typ ettan och sen kunde man inte sova på flera veckor. Jag sa detta till min mamma och syster varpå Sis inte alls visste vilka dessa två tandtroll var. Jag blev lite lätt chockad. Hon har alltså aldrig sett filmen om Karius och Baktus! Inte undra på att hon har hål i tänderna.

Jag kom då på att hon med all säkerhet heller aldrig sett DarkWing Duck! Minns ni det? Åh, det var mitt favoritbarnprogram alla kategorier. Jag älskade DarkWing Duck! Det brukade visas på fredagarna under Disneydags! Antingen så var det Bumbibjörnarna (en annan favorit) eller Långbens galna gäng innan. Jag älskar fortfarande att kolla på tecknat men tycker att det visas mycket skit på barnkanalerna nu för tiden. När jag var liten fanns det knappt ens barnkanaler. Då gick man upp på morgonen och kolla på Lattjo Lajban på fyran för där visade dem Pokémon (detta var dock flera år efter DarkWing Duck tiden) eller Sailor Moon. Höjdpunkten på veckan var disneydags. Åh, det var KVALITÉ!

DarkWing Duck las ner då det ansåg vara "för våldsamt" och kunde skada barnen som kollade på det. De moraltanterna som bestämde det har nog inte sett dagens barnprogram. haha! Detta måste dock varit runt.. 95 kanske. Då var jag bara tre år gammal. Ändå minns jag det här programmet så väl.

Jag googlade lite och hittade introt med den svenska sången. Låt oss vara nostalgiska:


Tågresan från helvetet..

Jag är hemma. Det är en väldigt tudelad känsla. Jag har haft det helt underbart i Göteborg och träffat så mycket fina människor att det känns tråkigt att vara hemma. Å andra sidan trodde jag, när jag och B kom till Centralstationen i Göteborg imorse, aldrig att jag skulle komma hem. Inställda tåg. Buss ersätter inte pga dåligt väglag. Den enda frågan vi ställde oss var "Vad i helvete ska vi göra?" Lyckligtvis fick vi åka med ett X2000 mot Stockholm tillsammans med väldigt många andra människor (det var dubbelt så många resenärer) och det var ju tur det. Jag vet nämligen inte om det gick några fler tåg från Göteborg idag.

Väl på tåget hittade vi sittplats. Slog oss ner. Vi klev på tåget när det var kanske en kvart försenat. Tio minuter senare får vi veta att de väntade på grön signal men att de inte får någon och bestämt sig för att åka ändå. De måste dock stanna vid varje stolpe och ringa vad det nu var. "Jaha", tänkte vi. Lite senare var vi fortfarande kvar i Göteborg och får veta att bromsarna frusit. "Jaha", tänkte vi återigen. Vi hade det ju iallafall varmt och gött.

Till slut lämnade vi Göteborg. Vi rullade på. Allt gick bra. Helt sjukt sena men vad gjorde det när jag & B inte egentligen skulle åkt med tåget. I Skövde hoppade Bonnie av och vi åkte vidare. Eller inte. Något trappsteg hade frysit så dem kunde inte stänga dörren. Tog ett tag innan dem fixat det. Vi kom till Hallsberg där det var fel på växeln så de fick stanna och sen köra in på ett annat språk. Skulle åka därifrån. Nä.  Ett annat trappsteg hade frysit.

Vid det här laget hade jag suttit på tåget i nästan tre timmar. Jag var trött och bergis på att nu får vi gå av. Nu kan inte tåget åka längre. Nu är vi fast i Hallsberg. Fantastiska underbara (observera ironin) Hallsberg. Tröttheten gjorde mig lite lätt uppgiven, irriterad och faktiskt lite lätt panikslagen. Vad skulle hända om vi inte kunde fortsätta? Jag vet inte hur många olika scenarion jag spelade upp i mitt huvud innan tåget började rulla igen.

En stund senare rullade tåget in på Katrineholms station och jag har nog aldrig varit så glad över att få komma hem.

En klassiker med S&B

DAGENS VILL HA: Lördag & nu skulle vi inte säga nej till en frukt.
DAGENS KLÄDSEL: Lina Hedlund till moi "En sån där tröja har jag också" - woops.
DAGENS SMINK: Mucho
DAGENS FRISYR: Satt inte på oss.
DAGENS HÄNDELSE: Vi var på artisthotellet när folk åt frukost ffs!
DAGENS LÅT: Headlines såklart!
DAGENS SAKNAD: Jessica (okej, vi träffade henne imorse men ändå.)
DAGENS DUMMASTE: EXPRESSEN!
DAGENS SJUKA: Att Tobbe äter godis till frukost!
DAGENS DROG: H E A D L I N E S !
DAGENS ROLIGASTE: Expressen!
DAGENS FAVORIT: Alcazar & Jessica!
DAGENS KÖP: Vi har köpt cola!
DAGENS GODIS: Annas lantkakor!
DAGENS HUMÖR: Mellofierade!
DAGENS ORD: Gubbjävel!

photolicious!

Jag har ju helt glömt att berätta att jag har gått och blivit med systemkamera! Jorå minsann, nu kan mina klasskompisar inte mobba mig längre! Åh, i looove it! En Nikon D3000 låg det i mitt födelsedagspaket från pappsen!

Första bilden blev självfallet på daddy himself! ♥

daddy, daddy, daddy.


ego, ego, ego.

Jag tyckte iallafall att det här var bra!


De eviga femmorna

Alltid dessa femmor. Jag förstår inte. Jag skrev för ungefär ett år sedan ett inlägg om att femmorna oftast är de bästa låtarna. Det var så inte alls så många som kanske höll med mig men nu måste jag ta upp detta igen. Förra veckan var Linda Pritchard min favorit. Hon kom femma. Ikväll var Hanna Lindblad min favorit - femma. Det är ju ett ganska tydligt mönster. Med detta bakom mig blir jag ju minst sagt lite orolig för nästa lördag. Alcazars lördag. Om mina tidigare favoriter kommit femma så (om man ska följa "statistiken") borde Alcazar göra detsamma.

Nu är skillnaden mellan de två föregående tjejerna och Alcazar dock ganska stora. Det vet jag. Alcazar tillhör favoriterna i Göteborg. Både Linda & Hanna var lite underdogs. Ni är säkert flera där ute som nu vill säga till mig att "Haaaaallååå, det är ju ALCAZAR!!" och jo, visst. Men i den här tävlingen där Caroline af Ugglas kan komma tvåa, en operatant kan vinna hela alltet (tolka nu inte detta fel, jag tycker Malena är underbar!) och där Nordman kan slå ut självaste Carola ur tävlingen är det ganska tydligt att allt kan hända. Man kan inte längre ta någonting för givet. Dessutom tävlar dem mot Darin. Jag är ganska säker på att Darin kommer gå direkt till final utan att behöva tävla i någon andra röstningsomgång. Han är liksom klar. Förutom Darin så finns det flera andra tuffa konkurrenter..

Och med detta sagt så kan vi väl mest bara konstatera att jag kommer ha ont i magen i en vecka framöver. Usch, detta är inte hälsosamt!


Jag vill se tre såhär glada Alcazarer på Lördag!

Sandvikens startfält

Eftersom det var min tur att tycka till om bidragen på zoot så passar jag på att samma åsikter här.

Lyssna på bidragen här!


1. Eric Saade - Manboy
Det är lite womanizer (precis som alla andra skrivit) över det. Det är poppigt, en refräng som sätter sig direkt och en snygg kille som sjunger den. I like it! Till skillnad från Ola som var först ut i förra veckan känns det som den här låten håller lite högre klass. Självklart är det Kempe som ligger bakom. Att Saade sen införbringat en "dödsdusch" till Melodifestivalen borde han ju få credd för. Detta blir farligt!


2. Hippare Hoppare - Andra Generationen & Dogge

När låten börjar så tänker jag att detta är exakt samma låt som AG ställde upp med för två år sedan sen börjar Dogge sjunga och jag blir säker på att så är inte fallet. Detta är värre! Jag känner att jag börjar må lite lätt illa och vill helst gömma mig under sängen tills låten är över. Snälla, TA BORT!!


3. Innan alla ljusen brunnit ut - Anna Maria Espinosa
Anna Maria är för mig tjejen som sjunger soundtracket till ungdomsserien "Livet enligt Rosa" som gick på SVT för några år sedan. Detta är så olikt det soundtracket man kan komma. Jag känner att jag blir lite lätt chockad. Jag har fått för mig att Anna Maria är en ganska creddig artist men alltså, hallå!? Detta är ju en dålig 60 tals schlager. Boooooring!


4. Come and Get me now - Highlights & MiSt
Detta är alltså webbjokern.. Sist jag hörde den här låten lät den inte alls såhär. Det är nästan så att jag börjar fundera på om det är samma låt? Har dem bytt ut den andra i smyg? Det är poppig dansband som helt klart kan gå hem i stugorna. Jag tycker dock att det känns ganska intetsägande och stör mig mest på att det låter som att sångaren i highlights precis kommit in i målbrottet. Ska han sjunga så på riktigt?


5. Sucker for love - Pauline
Oj, vilken skön låt! Lite bossa över det fast på ett poppigt sätt. När jag har läst om låten har jag trott att den skulle vara lite mer åt Caroline Wennergren hållet (minns ni henne? Tävlade 2005 och tog sig på något märkligt sätt till final) men detta är mycket poppigare. Mycket skönare. I like it!


6. We can work it out - Andreas Johnson
Idag på idrotten lyssnade vi på Andreas första Mellolåt "Sing for me" och jag har aldrig riktigt gillat den låten. Men jämfört med detta så är det en helt fantastisk låt. Jag tycker detta är ganska tråkigt. Känns som att Andreas vill pröva på något nytt men inte riktigt sätter det till 100%. Antagligen kommer folk att gilla detta men tyvärr Andreas, jag tror inte att vi "can work it out".


7. Underbart - Kalle Moraeus & Orsa Spelmän
Detta är ju så fantastiskt svenskt att jag inte kan låta bli att le lite. Fioler och folkmusik när det är som bäst. Jag rycks med i låten lite utan att jag faktiskt tänker på det och upptäcker att jag börjar nynna på melodin. Jag vill nog inte skicka den här låten till Oslo men den kan få åka till Örebro.


8. Manipulated - Hanna Lindblad
Åh, det här är ju exakt sån musik som jag går igång på! Jag älskar ju popdängor som denna. Jag tror dock att beatet är lite för tungt för svenska folket och att Hannas chanser är mycket små. Jag hörde också när de spelade upp låtarna i radio att en av de som recenserade trodde att låten var så producerad för att Hanna inte kan sjunga vilket inte alls är sant. Därför tycker jag det är lite synd att låten är så pass producerad som den är även om vibratot som de satt på Hannas röst blir ganska snyggt lite då och då. Jag älskar dock låten!



Som vanligt är det väldigt svårtippat! Jag tror att Eric Saade kniper en finalplats. Annars är det ganska öppet. Highlights & MiSt, Pauline, Andreas Johnson och Kalle Moraeus och Orsa Spelmän är alla starka kort. Och sen ska man ju aldrig underskatta Andra Generationen..


An ordinary day in school..

Två lektioner idag för gissa vad - SVENSKAN VAR INSTÄLLD! I'm so fucking tired off it. Jag menar, vad är meningen med att gå upp tidigare än tidigast, gå till bussen i snöstorm och åka buss i en halvtimme för att sedan få åka hem igen?! Det har varit så ganska ofta på senaste tiden och man tröttnar verkligen. Jag tycker kanske inte att skolan är roligast i hela världen men jag är hellre där och har de lektioner jag ska ha än sitter hemma och möglar.

Iallafall, TEA och GKO hade vi idag. Dvs att vi på första lektionen släpade rekvisita till hallen som vi gjort till Madame under jorden och på den andra lektionen skulle vi göra reklam till förpackningarna vi gjort tidigare. När jag kom hem skyndade  jag mig på med datorn för att lyssna på Mika som gästade P4 Blekinge för Zoots räkning. Hon gjorde ett otroligt bra jobb!

Nu är jag så otroligt trött att det får bli en tidig kväll. Imorgon är det fredag!

och jag vet att inlägg utan bilder suger men jag har för tillfället inga bilder att bjuda på då jag inte använder min kamera om jag inte måste.

Zoot goes radiostars

Talk about crazy week! I måndags trillade det ner ett mail i Schlagerzoot's mailbox från P4 Blekinge. Några samtal senare var det bestämt att Mika ska dit och snacka Melodifestival på torsdageftermiddag (imorgon!). Senare på kvällen fick vi mail från P4 Skaraborg. De ringde Bon igår och idag var Bon där och pratade om zoot. Lyssna på den intervjun här! Galet! Galet! Galet! P4 Skaraborg ska även följa upp intervjun med att ringa B när vi e i Göteborg (och i Sthlm) för att få ta del av lite skvaller så jag hoppas att vi träffar våra muppar så dessa kan ge oss lite insideinfo. Heh.

Det går bra nu som man brukar säga.






TACK!

Stort tack till alla som kommit ihåg mig på min dag och grattat mig per sms, på facebook, personligen, på bloggar eller på något annat sätt. Jag blir så rörd över att jag har så himla mycket människor runt omkring mig som bryr sig. Jag är lyckligt lottad!



/ 18 åringen.

 


Tidsfördriv

DAGENS VILL HA: Pengar vill man väl alltid ha. Känner mig dock ganska nöjd just nu. :)
DAGENS KLÄDSEL: Rosa metallicleggins, svart långt linne.
DAGENS SMINK: En jävla massa.
DAGENS FRISYR: Plattat med rosa diadem och luggen åt sidan.
DAGENS HÄNDELSE: Födelsedag ffs!
DAGENS LÅT: We need a hero med Nanne, Charlotte och Sonja.
DAGENS SAKNAD: Kåmpisarna. <3
DAGENS DUMMASTE: Att folk bor så långt bort.
DAGENS SJUKA: Frisk!
DAGENS DROG: Paketsnören!
DAGENS ROLIGASTE: Att så många kom ihåg mig på min dag!
DAGENS FAVORIT: Allt och alla e favoriter idag!
DAGENS KÖP: Inget. Idag får jag. (:
DAGENS GODIS: Tårta.
DAGENS HUMÖR: Glad!
DAGENS ORD: TACK!

Ett år sedan!


Ikväll är det ett år sedan den här bilden togs. ETT ÅR! Det är ju helt sinnessjukt. Har jag gått runt och nynnat, sjungit och skrikit på Stay the Night i ett helt år? Stört.
Och juste, då fyllde jag 17. Idag fyller jag 18. Men lägg ingen energi på det. Idag är det Stay the Nights dag och jag är stolt över att få dela dagen med en så bra låt.


We need a hero!

Nä, det är så bra att det inte räcker med en länk. Vi skickar detta till Oslo, okej?


Lite kommentarer om första deltävlingen..

Oj, vilken öppning på festivalen! Och det var nog just ÖPPNINGEN som jag helst ville skicka till Globen. Det där vill jag ju se live!

Jag tyckte att Ola var helt okej men att numret var lite trist. Att Jenny Silver passar sig bäst på skiva och funderade på om hon hittat på den där armrörelsen hon gjorde 2849037 gånger själv. Att Linda Pritchard var helt otroligt bra och värd något mycket bättre än den där femteplatsen och tycker att hon kunnat byta den mot Pain of Salvations AC plats. Anders Ekborg var bättre live än på skiva även om jag mest höll ögonen på fina Jessica. Dock inte den Jessica (Andersson) som dök upp efter och sjöng med hjärta och smärta. Hon berörde mig minsann lite nu. Det är en fin låt hon har knipit åt sig iår. Frispråkarn kunde fått en röst bara för att han hade en närbild på den förstnämnda Jessican i detta inlägg och Salem ska jag gifta mig med.

I övrigt så tycker jag att programledarna skötte sig bra för att vara första programmet. När Måns dök upp i den där rosa cowboyhatten höll jag på att ramla ur fåtöljen! Underbart!

.. nu är det bara Sandviken kvar att avverka innan jag får sätta mig på tåget och åka till Gööööööteeeboooorg!

Det ringde i mobilen..

.. och när jag svarade så var det en tjej som jobbade på en blomsterbutik i stan som undrade när jag skulle vara hemma då jag hade ett blomsterbud. Något chockad erbjöd jag mig att komma och hämta det då jag ändå befann mig i stan.

Funderade och funderade vem det kunde vara ifrån men kom verkligen inte på någon.



När jag kom till blomsterbutiken och fick se buketten så kollade jag i kortet och blev så rörd att jag fällde en liten tår. Tack! Tack! Tack! Åh, det kändes så fint att bli ihågkommen. Att folk faktiskt visat omtanke och lagt ner lite tid och energi på detta och dessutom hållt det hemligt!

Tack Bonnie, Mika, Carolina, Carro, Annika, Jennie, Micke, Emma, A-K, Lollo och Linda!

Borde nog kanske tömma papperskorgen oftare?


Bara en gång till..

... snart är den ju liksom inte nyaste. Åh, stay the night. ♥
Det är omöjligt att tröttna.


Andledningar till att vara happy today:

- Att få ett sprillans nytt duntäcke av Mamsen bara sådär. "Ja, men du kan ju inte hålla på och frysa sådär när du ska sova". Och då fyller jag ju ändå år på Söndag liksom. Eh.

- Att få sluta 45 minuter tidigare än beräknat.

- Att upptäcka att man fått två stycken sprillans nya rosa fantastiska armband av Lollo. Tack igen bästa! <3

- Läsa att aftonbladet satsar stort på Mello iår. På torsdag kommer bibeln!

- Att få ett sms från en vän som har det svårt som tackar för att man finns till. Vänner alltså, åh. <3

- Att ha två redovisningar och lyckas bra på båda.

- Att inte ha några läxor.

Åh, idag är en bra dag!

Happy. Happy. Happy.


7 saker om mig

Jag har fått en såkallad award av Thilda vilket går ut på följande:
...lägg in awarden på din blogg
… länka personen du fått den av
… berätta sju intressanta saker om dig själv
… välj sju stycken nya att ge awarden till
… länka till dessa sju i detta inlägg
… skriv en kommentar i deras bloggar och berätta att dem fått awarden
Så, det är väl bara att sätta igång. ;)
- Jag lever med en ständig rädsla över att bli avvisad  av människorna jag tycker om.
- Jag älskar animerade filmer och väljer ofta dessa före filmer som andra i min ålder hellre skulle vilja se.
- Jag är urusel på matte och börjar misstänka att jag har någon form av dyskalkyli.
- Från början skulle jag ha levt med bara min mamma då min pappa ville att mamma skulle göra abort.
- Jag är sjukligt rädd för ormar. Så pass rädd att jag inte ens klarar av tecknade ormar på t ex Pandavision på Liseberg.
- Jag vill ofta mer än jag törs och styrs av någon inre röst som alltid är rädd för vad folk ska tycka.
- Jag kan ibland bli förvånad över min totala lycka över Alcazar och dess existens. Ibland när jag hör en låt eller ser en bild kan jag känna lyckan bubbla i hela kroppen. Detta gör i sin tur att jag funderar på om jag är normal.
.. Ja, så skulle man skicka awarden vidare till 7 stycken också... Beatrice, Christoffer, Linda, Jeff, Marie, Anna-Karin och hmmm.. Sofia!

RSS 2.0