Torsdag 5 Februari, del 1

Precis som min käre vän och följeslagare Bonnie så delar jag in inläggen lite. Kommer bli på tok för långt annars. Om jag inte skriver annat så är det även Bonnie som tagit bilderna. Och alla dialoger som kommer skrivas ner är det väl mest bara jag och Bon som kommer att tycka är roliga. Men here we go!


Gbg var schlagerfierat!

När vi på Torsdagen anlände till Göteborg hade vi egentligen inga förväntningar överhuvudtaget. Vi började dagen med att åka bort till Nordstan där vi såg Camilla stå på scen. En kille från SJ montern kom fram och frågade om vi vill spela memory, det gjorde vi och fick då jättefina alcazarknappar. Sen fick Camilla se oss och hon avbryter sig själv mitt i en mening och utbrister;

"Men heeej tjejer! Det här, är två av Sveriges absolut största Melodifestivalen fans. Dom var med oss hela turnen förra året och nu är dom här igen. KUL och se er igen tjejer!"

Kändes lite sjukt att hon kände igen oss. Vi hade ju trots allt inte setts på ett helt år! Men det var sjukt kul att träffas igen! Stooooockhooolm! <3

 

Efter det åkte vi bort till Scandinavium, vi lärde oss ganska snabbt att det var där man skulle hänga. Vi hittade personalingången och tur för oss var väl att McDonalds låg precis så man såg alla komma och gå. Vi pratade blandannat lite med Shirley Clamp och ställde en fråga för schlagerzoot. Otroligt trevlig människa! Sjukt lätt att prata med! Vi följde henne en bit mot hotellet för hon skulle iväg och amma sin lilla dotter Vilja. Jag lyckades också skrämma livet ur Martin Kagemark som är med i kören. 

När vi sen satt där inne på Donken såg vi folk komma och gå mest hela tiden. Helt plötsligt hör jag Bonnie nästintill skrika mitt namn och sen försvinna ut. Jag springer då självklart efter. Vi springer ut och stannar. Tittar ner mot den parkerade bussen som står vid personalingången. Och fram bakom bussen kommer världens finaste Lina! Hon tittar runt lite, tittar sen upp och får se oss och utbrister "... men.. HEEEEEEEEEEEEJ TJEEEEJEEER!!!"
Andreas och Tess kom sen straxt efter Lina och det blev kramkalas utan dess like! Vi hade ju inte träffats sedan November vilket typ är 100 år! De var sjukt snyggt fixade! Tess smink gick i turkost och Linas i rosa. Supersnygga.

Bonnie utbrast att det var så sjukt snygga och Tess svarade att de hade varit och fotat till albumet.

Så pratade vi massor. Det var helt sjukt, vi pratade nästan i mun på varandra! Så ställde jag den obligatoriska schlagerzoo-frågan "Om du fick beskriva din låt med en färg vilken färg skulle du då ta?"

Tess: Rosa och Turkos såklart!
Bon: *slåpåmiglite* JAG SA JU DET!!
Tess: ... typ såhääär!

Så plockade Tess fram sin mobil och visade bilder från deras albumplåtning! (Lina plockade även hon upp sin mobil men Tess var snabbare) Vi höll seriöst på att dö! Vi fick verkligen anstränga oss för att inte skrika. Bilderna var så snygga och herregud vad det där albumet kommer bli bra!

Lina fick även se knappen jag hade satt i min jacka och tar tag i kragen på min jacka och drar iväg mig så Tess ska se och typ ba "KOOOOOLLAAA TEEEESSAAAAN!!!!"

Sen var de tvugna att gå tillbaka till hotellet då de skulle på en intervju. Vi skulle dock åt samma håll så vi gick några meter bakom dem och så var det rött vid övergångstället så där stod vi och Bon spelade We keep on rockin' på sin mobil. Livet var mest bara allmänt bäst.

Efter det begav vi oss till Nordstan där vi träffade Annika, jättekul att ses igen! Vi tre åkte tillbaka till Scandinavium där vi satt ett tag innan jag och Bon skulle iväg på artistsignering på Kajs Skjul.


Shirley Clamp, som vi hade träffat på dagen, var även hon på Nordstan.

/ egogiirl

Kommentarer
Postat av: Bonnie

Det där vr så sjukt jävla kul att jag finner inte ord! Och deras album kan få ta o komma snart tycker jag, WOOOHAHHOO!

2009-02-12 @ 09:53:18
URL: http://bonniezell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0