The Sims 3 - Renovering av villa

Nördade The Sims en stund på förmiddagen. Renoverade familjen Lians hus. Nyinflyttade var dem. Familjen består endast av mor & son så det var inte så svårt att möblera. Blev dock inte helt nöjd men tänkte ändå visa upp det renoverade huset.




Utsidan fick sig en helrenovering! Grunden bytte jag till en gråare sten. Den outhärdligt fula gröna trappan bytte jag ut mot en enkel stentrappa och staketet på verandan & balkongen ändrade jag endast färg på. Ytterdörren byttes mot en lite modernare dubbeldörr. Fasaden ändrade jag till en ljust gul färg och både verandra & balkonggolvet fick en gråare mer "stenig" yta.


Det första man kommer in i är köket som var väldigt.. grönt. Jag tyckte att trägolvet på "matsalsdelen" var väldigt fint och valde att ha det i hela köket istället. Det är även likdant golv i vardagsrum och hall. Väggarna gav jag en lätt gråaktig för att hålla det enkelt och neutralt. Jag valde att hålla köket väldigt enkelt och stilrent. That's how I like it. 
Bredvid köket låg ett litet badrum som också det var väldigt grönt. Jag valde att använda ha kvar lite färg i golvet men ändå försöka få det lite mer stilrent. Väggarna fick därför bli svartvita. Badrummet är enkelt inrett med de nödvändigheter man kan tänkas behöva i ett badrum.




Vardagsrummet var extremt tråkigt inrett med gröna (ja, här också!) väggar och en massa soffor. Jag valde att använda mig av en röd tapet med en lite mörkare bård och sedan inredde jag det ganska mysigt med en soffa med divan med tillhörande fåtölj. En stor TV och ett glasbord framför soffan förgyllde vardagsrumskänslan betydligt. Eftersom familjen är mycket musikintresserad så var det viktigt för mig att stereon skulle vara en del av inredningen.
I andra sidan av huset var det ett rum som var helt överblivet. Hade ingen direkt funktion och jag valde att byta golv och sedan använda det som "fylla ut rum" dvs att jag ställde in ett löpband och ett schackbord där. ;)




övervåningen valde jag att byta till trägolv i de tre sovrummen som fanns. Tonårssonens rum fick ljust röda väggar och en säng med grått täcke. Tilläggas bör att TV'n är grå och inte röd som på bilden. Det är väggarnas färg som projekteras. Som jag nämnde är familjen väldigt kreativt lagd och därför fick sonen två stycken gitarrer. En akustisk och en el.
Sedan fanns det ett väldigt blått barnrum som jag gjorde om till hobby/arbetsrum. Väggarna fick en lila lite "crazy" tapet som verkligen höjde rummet!


Mammans sovrum gjorde jag inte jättemycket med. Jag ändrade som sagt golvet och bytte till en vit tapet med en nästintill laxrosa bård. Badrummet fick sig också en makeover och går helt i svartvitt. Sängen går i samma nyanser som väggen.

Ja, det är sånt här jag ägnar mig åt. Tänkte att jag skulle visa upp det. Ska försöka visa mer när jag spelat om vad som händer i mina familjer och när jag bygger och håller på.
Ifall någon är nyfiken så är vissa objekt nerladdade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0