Mina iphone apps!

Att jag levde 18 år utan iphone är ju faktiskt helt amazing. Jag förstår inte hur jag överlevt utan min älskade telefon! Det roliga med Iphone är ju att man kan göra den så individuell. Jag tänkte bjuda på mina appar även om jag mest har dem som är topplistade så får ni andra iphoneägare tipsa om era favvoappar!
Jag har förövrigt bara gratis appar.


Sida 1
Mest bara dem appar som är med telefonen.
Facebook - Can't live without it!
Bambuser - LiveTV. Använder endast till Schlagerzoot.
Twitter - Enda sättet för mig att komma ihåg att läsa och uppdatera min twitter.
Battery - En extremt bra batterykoll som visar exakt hur mycket batteri det är kvar, hur länge du kan lyssna på musik, surfa eller prata innan telefonen dör. Love it!


Sida 2
Nödvändighetssidan.
Salem Al Fakir - Ja, en Salem app. Ska visa news, tour och sådant. Fungerar ej. Men den är ju lite snygg.
Tess & Andys bloggar - Bokmärken.
Eurovision - Den officiella ESCappen. Visar dig alla news!
RSS - Ja, RSS helt enkelt.
tv.nu - Perfekt när man inte orkar leta reda på en tidning..
Google Earth - Nördigt & roligt!
Stationen - Gör så man kan kolla ankommande eller avgående tåg på en vis station.
Sthlm C - Visar den stora tavlan på Sthlm C. Bra om man är väldigt sen eller som jag, nästan alltid får åka från spår 12.


Sida 3.
Dem där nödvändiga sakerna som bara hamnade där.
To Do's - Håller reda på saker du behöver göra och när du gjort saker kan du checka för dem.
118 100 - Löjligt roligt! Man kan slumpa frågor som folk messat in!
Live Messenger - Alternativ till MSN.
Birthdays - Hjälper dig hålla koll på alla födelsedagar som ska kommas ihåg. Du kan dessutom importera från facebook så slipper du fylla i själv!
Countdown - Jag älskar ju att räkna ner till saker och det hjälper den här appen mig med!
Week - Hjälper mig att besvara den ständiga frågan "Vilken vecka är det?"
Shazam - Spela in en liten snutt av en låt och Shazam berättar titel och artist. Fungerar förvånansvärt bra!
Currency - Valutakonverterare.
Colourmagic - Riktigt roligt att leka med. Man kan färglägga/göra bilder svartvita genom att rita på dem.
Polorize - Tar foton som gamla poloroider.
Mill Colour - Redigeringsprogram för foto. Inte testat så mycket än.
GorillaCam - Alternativ till den vanliga kameran.
Voicemaker - Spela in ett message och förfräng sedan rösten. Sjukt kul!


Sida 4
Spel och överblivna appar.
Music Quiz x2 - Testar dina kunskaper om din egen musik. Tycker båda är roliga.
Pac Man - Som klassiska pacman.
Ibubbles - Som spelet bubbles när du ska skjuta färgade bollar tills alla försvunnit.
Simpsons Arcade - Bara en liteversion men så kul att jag skulle kunna tänka mig att betala för hela spelet!
Actionpig - Man ska flyga en gris genom luften och akta sig för olika saker som gör att man slaktas. Roligare än det låter!
Superstar Chef's - Mitt favoritspel! Man är en kock som ska samla frukter. Lite inspirerat av Super Mario och otroligt beroendeframkallande. Sitter just nu fast på Level 11.
SimonClassic - Ett kom-i-håg-spel. Inte så kul.
Falldown - Ett måste för alla iphoneägare! Man ska föra en liten boll genom en bana. Neråt. Kul & beroendeframkallande!
Airport lite - En liteversion. Man ser till att planen åker och kommer som dem ska.
Resten av apparna är helt onödiga.

Berätta om ERA appar!

Kommentarer
Postat av: Mikael

Man överlever inte längre utan sin iPhone! Och alla dessa appar!



Jag har dock bara några nödvändiga typ, och ska i dagarna rensa lite. Byta ut. Men just nu ser det ut som följer;

De vanliga då förstås.

Hotmail som bokmärke

Facebook

Twitterific

eBuddy som msn

Aftonbladet och Expressens Melloappar

Bambuser

TV4 Play

SVT Play

SR Podradio

Aftonbladets vanliga app till sina tjänster

Skype, som jag ej använt än. Men verkar funka bra!

Blogg.se som bokmärke

Charlottes blogg som bokmärke

SF Bio

TV.nu

Res i Sthlm, SL's egna app med tider för allt och störningsinformation

Truphone, som man kan ringa gratis med till andra som har det. Aldrig testat

Music-Quiz

Waterslide, och detta är något du måste testa!

Snow Moto L, snöskoter-racing. Inte så jättekul.

Fall Down! Beroendeframkallande, rekord på 366.

UnblockMe Free, få ut ett rött block genom att flytta andra block.

ParkingBreak Lite, som UnBlockMe fast bilar.

Traffic Rush, du ska se till att alla bilar överlever korsningen utan att krocka

Foto Msgr, man kan skicka bilder till en annan som använder appen, gratis.

Adams pengar, som på Mix Megapol, svara på 10 frågor.

Air Horn, bara för att testa. Rätt bra ljud iallafall!

iCamcorder, jag kan ju egentligen inte filma men med denna app kan jag det!

VLCRemFree, den ska kunna styra kontrollerna i ditt VLC, jag har ännu inte hunnit testa...



Det är mina appar det, en del onödiga och en del användbara. De flesta spelen är nerladdade av klasskompisar och jag har inte orkar tagit bort vissa :P



Jag har verkligen stora förväntningar på VLC-kontrollen, och hoppas att den funkar! Ska bli spännande att testa :)

2010-05-01 @ 08:23:23
URL: http://mikaeljanzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0