2010

Nyårslöften hit och nyårslöften dit. Jag tror inte att nyårslöften är riktigt min grej. Att lova mig själv något funkar inte. Jag blir så himla besviken när jag misslyckas. Jag har dock visioner om hur det här året kommer att bli. Förhoppningar. Både på mig själv och på året i sig. På min omgivning.  På allt egentligen men kanske mest på MIG.

2009 blev nog inte riktigt som det var tänkt. När det var kul och bra då var det verkligen det men i stora drag sög det rejält. Jag gjorde några misstag som jag nog kanske aldrig kommer att förlåta mig själv för mig som jag också lärde mig extremt mycket utifrån. Både om mig själv och om dem runt omkring mig. Jag har lärt mig att uppskatta det jag har på ett helt annat sätt än jag gjorde när 2009 började.

Jag tror och hoppas att 2010 kommer att bli något speciellt. Något jag inte upplevt tidigare. Det känns som att 2009 behövdes för att uppleva toppen av alla roliga saker som man gjort genom åren. 2010 tror jag blir året då det är dags att växa upp. Dags att skaffa sig nya erfarenheter. Det är nog dags att börja bli vuxen.  Inte helt men i alla fall ett steg på vägen.

Mina visioner om 2010 då? Hmm.
Ta tag i skolan. Visa vad jag kan och faktiskt ANSTRÄNGA mig för mina betyg! Jag har sagt det förut men kanske aldrig menat det så mycket som nu. Sluta att gå hem från skolan /skolka för att "jag mår dåligt". Vad mer?  Alltså, 2010 kommer att bli speciellt. Jag menar, innan det här året är slut så har jag avslutat höstterminen i TREAN. Innan det här året är över kommer jag att ha beställt en studentmössa. Det känns väldigt avlägset just nu. Kanske en turkietresa? En oförglömlig resa till Oslo? En galen pridevecka? Flera galna fester med klassen? Chock under Melodifestivalfinalen i Globen? Time will tell.

När jag tänker på det kommande året som tänker jag mest på skolan faktiskt. Det är nu det gäller. Förövrigt så behöver jag lite sommar, lite alcazar, mina vänner och lite sol så tror jag att det kan bli ett toppenår.

2010 – ÖVERRASKA MIG!


Kommentarer
Postat av: Mika

...är du överraskad nu?

Jag hör av mig när jag slutat skratta. HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHA! åh. 2010 <3

2010-01-07 @ 02:54:24
URL: http://aliveinthedangerzone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0