I'm back!

Det är en vecka sedan jag bloggade sist. Om man kollar föregående inlägg skulle man kanske tycka att det var ganska naturligt och tro att jag befunnit mig i Oslo. Så är dock inte fallet. Drabbades i söndags natt av extrema magsmärtor som påminde om hungerkänslor blandad med ren och skär kramp. Var i skolan både i Måndag och Tisdag men blev mycket sämre på tisdagskvällen och åkte in till akuten där jag de bara konstaterade att jag hade kraftig magkatarr. Jag stod i valet och kvalet om jag skulle åka till Oslo och hade bestämt mig för att stanna hemma när jag på onsdagsmorgonen (bara 40 minuter innan tåget skulle gå) kände mig bättre och åkte. Var i Oslo på onsdagen och åkte hem torsdagen. Det kan ha varit ett av de värsta dygnen i mitt liv.

Efter att jag kommit hem från Oslo har jag haft noll matlust och konstant illamående. Kramperna har hållit i sig de också. Jag har alltså varit sängliggande och knappt ätit något sedan jag kom hem från Oslo. Totalt utmattad.

Igår eftermiddag började äntligen medicinen jag ätit ge resultat och idag har jag mått betydligt bättre! Jag har kunnat äta ordentligt och jobbar nu på att komma tillbaka. Detta är faktiskt första gången jag sitter vid en dator sedan jag åkte till Oslo.

Detta kom så otroligt olägligt men jag tror ändå att allting händer av en andledning och detta har verkligen fått mig att tänka efter. Tänka på hur jag prioriterar och vad som är viktigt i livet. Vilka jag omger mig med och kanske har jag blivit lite besviken på människor i min omgivning. Det är när man blir sjuk som man upptäcker vilka som faktiskt bryr sig och inte. Antar jag.

Men, inget ont som inte har något gott med sig - Kommer jag att omprioritera mitt liv? Nja, jag ska försöka. Kommer jag att åka till ESC i Berlin nästa år - Nej, jag tänker ta studenten nästa år! ;)

Kommentarer
Postat av: Linda

"Det är när man blir sjuk som man upptäcker vilka som faktiskt bryr sig och inte." - ruggigt sant.. Nu kom min sjukdom före du träffat mig och höll i sig betydligt längre än vi får hoppas din gör, men jag känner igen det där. I nöden prövas vännen. "Den friska har många önskningar den sjuke har bara en"... Kram och fokusera på att bli friskus nu!!! :)

2010-05-30 @ 20:32:08
URL: http://sonnvik.wordpress.com
Postat av: Mikael

Gud så skönt att höra att du iallafall är på bättringsvägen! Har varit väldigt orolig över både din och emmas hälsa, men nu verkar ni båda vara på väg mot rätt köl :) Väldigt skönt!



... Jag kanske inte har visat så mycket hur jag brytt mig men har jobbat alldeles för mycket att jag knappt haft ork till så mycket, men du ska veta att jag har läst allt och tänkt på er väldigt ofta och varit orolig! Hoppas nu du blir frisk snart och slipper skiten. Kram, och ta hand om dig :) <3

2010-05-31 @ 13:03:04
URL: http://mikaeljanzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0